Quote (BraSma @ 29 Dec 2012 06:17)
Ser för mig ut som du drar för mycket med ryggen i marken asså. Röven lyfter sig först och sen kommer ryggen. Lätt att man sviktar vid tunga vikter med det utförandet.
Stötmark/Clean deadlift kallas det, då jag kör tyngdlyftning försöker (ska) jag marka likadant som draget i en frivändning är, dvs axlarna över stången upp till övre delen av låren. Därefter ska man trycka till med höften för att få mer likhet med ett stötdrag.
Därför mina utlåsningar på allt över typ 70% börjar se lite lustiga ut.
Spana runt på andra som kör clean deadlifts så ska du se att alla lyfter i stort sätt likadant som mig
