d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1513514515516517820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Dec 25 2012 10:37pm
Vem fan har sagt att man inte kan gymma när man e bakfull?

Hade i söndags bakfylla of d00m, drog ändå femmor på 140 i marken
4 set 4or på 95 + en hundring, vilket båda var ökningar :]
Allt detta efter en veckas avbrott pga förkylning, ständigt slarv med mat, sömn och flitigt intag av alkohol.
Take that, träningsgurur
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 26 2012 02:38am
Quote (BraSma @ 26 Dec 2012 05:37)
Vem fan har sagt att man inte kan gymma när man e bakfull?

Hade i söndags bakfylla of d00m, drog ändå femmor på 140 i marken
4 set 4or på 95 + en hundring, vilket båda var ökningar :]
Allt detta efter en veckas avbrott pga förkylning, ständigt slarv med mat, sömn och flitigt intag av alkohol.
Take that, träningsgurur


Precis som man kan träna när man är sjuk. Kanske inte så kul om hjärtat bestämmer sig för att sluta.

Starkt att dra femmor på 140 i mark bakfull. Jag tror jag hade klarat av en femma men det hade varit jävulskt jobbigt!
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 26 2012 03:04am
Quote (BraSma @ Dec 26 2012 04:37am)
Vem fan har sagt att man inte kan gymma när man e bakfull?

Hade i söndags bakfylla of d00m, drog ändå femmor på 140 i marken
4 set 4or på 95 + en hundring, vilket båda var ökningar :]
Allt detta efter en veckas avbrott pga förkylning, ständigt slarv med mat, sömn och flitigt intag av alkohol.
Take that, träningsgurur


ja man kan det men din njure o lever fokuserar på att rensa kroppen från alkoholen och vad jag vet blir det ingen muskeltillväxt däremot underhåll så även fast du lyfte mer så kommer de inte kunna växa förrän du är "ren", kanske tar 3-4 dagar tills du e ren så om man blir bakis varje lördag låt oss säga så växer du under torsdag+fredag endast? Förutsatt att du ökar i vikterna såklart.

This post was edited by ankiie on Dec 26 2012 03:05am
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Dec 26 2012 03:18am
Quote (Fil @ 26 Dec 2012 10:38)
Precis som man kan träna när man är sjuk. Kanske inte så kul om hjärtat bestämmer sig för att sluta.

Starkt att dra femmor på 140 i mark bakfull. Jag tror jag hade klarat av en femma men det hade varit jävulskt jobbigt!


Fast jag snackar här "kan" som i med lyckat resultat ;D
känns inte särskilt sannolikt att hjärtat pangar?

Quote (ankiie @ 26 Dec 2012 11:04)
ja man kan det men din njure o lever fokuserar på att rensa kroppen från alkoholen och vad jag vet blir det ingen muskeltillväxt däremot underhåll så även fast du lyfte mer så kommer de inte kunna växa förrän du är "ren", kanske tar 3-4 dagar tills du e ren så om man blir bakis varje lördag  låt oss säga så växer du under torsdag+fredag endast? Förutsatt att du ökar i vikterna såklart.


Ja folk säger det men personlig erfarenhet säger något annat. Jag är mer eller mindre jämt bakis på många av mina pass. Och de gånger jag inte är det och är renlevnadsmänniska är ökningarna desamma.

3-4 dagar? Haha, hur mycket tror du jag dricker egentligen?
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 26 2012 03:20am
Quote (BraSma @ 26 Dec 2012 10:18)
Fast jag snackar här "kan" som i med lyckat resultat ;D
känns inte särskilt sannolikt att hjärtat pangar?



Ja folk säger det men personlig erfarenhet säger något annat. Jag är mer eller mindre jämt bakis på många av mina pass. Och de gånger jag inte är det och är renlevnadsmänniska är ökningarna desamma.

3-4 dagar? Haha, hur mycket tror du jag dricker egentligen?


Nej, men har du en gång varit med om hjärtklappning när du har tränat på grund av att du har ringaktat riskerna så är du jävligt försiktig efteråt!
Fy fan vad rädd jag blev.. Var ute och löptränade med en inte så hemsk förkylning och fick världens hjärtklappning.. Vet att bättre tränade personer än mig själv strukit med
för att de tränat fastän de inte borde.

Quote (ankiie @ 26 Dec 2012 10:04)
ja man kan det men din njure o lever fokuserar på att rensa kroppen från alkoholen och vad jag vet blir det ingen muskeltillväxt däremot underhåll så även fast du lyfte mer så kommer de inte kunna växa förrän du är "ren", kanske tar 3-4 dagar tills du e ren så om man blir bakis varje lördag  låt oss säga så växer du under torsdag+fredag endast? Förutsatt att du ökar i vikterna såklart.


3-4 dagar, wat? :P
Det där är inget annat än myt
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 26 2012 03:34am
Quote (Fil @ Dec 26 2012 09:20am)
Nej, men har du en gång varit med om hjärtklappning när du har tränat på grund av att du har ringaktat riskerna så är du jävligt försiktig efteråt!
Fy fan vad rädd jag blev.. Var ute och löptränade med en inte så hemsk förkylning och fick världens hjärtklappning.. Vet att bättre tränade personer än mig själv strukit med
för att de tränat fastän de inte borde.



3-4 dagar, wat? :P
Det där är inget annat än myt


tänkte på det där med 3-4 dagar, låter ju sjukt men iallafall tar det 24 timmar tills man rensat kroppen så det med 3-4dagar kanske de egentligen menar att man får tillbaks sin normalposition att vitaminupptaget blir normalt och sömnmönstret eller nåt? Blir att läsa på mer ^^
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 26 2012 05:27am
Var på gymmet för första gången på en vecka.
Körde lite knäböj, som inte alls gick bra.
OHpress, som gick hyfsat, körde 2,5 kilo under vad jag körde senaste passet, och failade. Men det var väntat.
armhävningar, med fötterna på en bänk. Klarade 4 set 15 reps iallafall, dum idé att köra direkt efter axlar
sen situps.. ^^
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 26 2012 07:39am
var också på gymmet första styrkedagen efter Spanien resan, sänkte med 2,5kg på marklyft med fin form nu o det kändes mer skonsamt för rygg samt fick mer muskelspännningar ;)

This post was edited by ankiie on Dec 26 2012 07:40am
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Dec 26 2012 06:09pm
Quote (Fil @ 26 Dec 2012 11:20)
Nej, men har du en gång varit med om hjärtklappning när du har tränat på grund av att du har ringaktat riskerna så är du jävligt försiktig efteråt!
Fy fan vad rädd jag blev.. Var ute och löptränade med en inte så hemsk förkylning och fick världens hjärtklappning.. Vet att bättre tränade personer än mig själv strukit med
för att de tränat fastän de inte borde.


Det kan jag förstå! Tror aldrig jag varit med om det faktiskt. Varit med om att hjärtat slår snabbare än normalt, men inget direkt obehagligt som du beskriver det. Hur kändes det?
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 27 2012 03:14am
Låter som en början på en hjärtmuskelinflammation o då ska man inte träna på nån vecka en i min klass fick det ><
Go Back To Svenska Topic List
Prev1513514515516517820Next
Add Reply New Topic New Poll