d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1505506507508509820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 13 2012 03:39pm
Gjorde förresten första passet som innehöll femmor i böj idag!

Knäböj: ATG som vanligt (en som alltid tränar där uttryckte sin förvåning över hur djupt jag lyckas gå, det biter mer på mig än beröm över hur mycket vikter jag lyckas klämma iväg)
2x 15reps @ 20 kilo
10 reps @ 50 kilo
6 reps @ 80 kilo
5 reps @ 90 kilo
2 x 5 reps @ 100 kilo
4 reps @ 100 kilo, tappar ländryggen här


Ska ner och köra på 90 kilo 5x5 nästa pass, och öka successivt upp till 100 igen. Blir galet paranoid när jag tappar ländryggen!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 15 2012 08:25am
Lusselyftet idag.
LAK och NAMK var med och tävlade.
Jag hade självklart halsont och runt 38.6graders feber men deltog ändå.

Böj - uppvärmning
60 - 8x1
90 - 5x1
110 - 3x1
120 - 3x1

Tävling
130 - Godkänt
140 - Godkänt
150 - Underkänt. Lätt för kroppen men febern tog överhand så kunde ej slutföra lyftet.

Bänkpress - uppvärmning
50 - 6x1 m. stopp
60 - 5x1 m. stopp
70 - 1x1 m. stopp

Tävling
75 - Godkänt
80 - Underkänt. Handleden svek direkt efter pressignalen

Marklyft
60 - 8x1
100 - 6x1
120 - 3x1
140 - 3x1
160 - 1x1
170 - 1x1

Tävling
180 - Godkänt
195 - Godkänt. Höll på att få blackout straxt efter knäna dock.
205 - Underkänt. Kände mig svimfärdig direkt när stången kommit upp någon centimeter.

Polarna gick det riktigt bra för dock.
En drog 200 med overhand vilket va helt sick

Den som lyckades bäst av polarna fick 220-125- 215 @83kg. Hans böj är 10kg under svenska rekordet som han ska söka under SM nästa år.

This post was edited by PlaaD on Dec 15 2012 08:26am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 15 2012 08:30am
Quote (PlaaD @ 15 Dec 2012 15:25)
Lusselyftet idag.
LAK och NAMK var med och tävlade.
Jag hade självklart halsont och runt 38.6graders feber men deltog ändå.

Böj - uppvärmning
60 - 8x1
90 - 5x1
110 - 3x1
120 - 3x1

Tävling
130 - Godkänt
140 - Godkänt
150 - Underkänt. Lätt för kroppen men febern tog överhand så kunde ej slutföra lyftet.

Bänkpress - uppvärmning
50 - 6x1 m. stopp
60 - 5x1 m. stopp
70 - 1x1 m. stopp

Tävling
75 - Godkänt
80 - Underkänt. Handleden svek direkt efter pressignalen

Marklyft
60 - 8x1
100 - 6x1
120 - 3x1
140 - 3x1
160 - 1x1
170 - 1x1

Tävling
180 - Godkänt
195 - Godkänt. Höll på att få blackout straxt efter knäna dock.
205 - Underkänt. Kände mig svimfärdig direkt när stången kommit upp någon centimeter.

Polarna gick det riktigt bra för dock.
En drog 200 med overhand vilket va helt sick

Den som lyckades bäst av polarna fick 220-125- 215 @83kg. Hans böj är 10kg under svenska rekordet som han ska söka under SM nästa år.


Kanske inte så stabilt att delta i ett sånt tillstånd! Jävla trist timing!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 15 2012 08:47am
Quote (Fil @ 15 Dec 2012 15:30)
Kanske inte så stabilt att delta i ett sånt tillstånd! Jävla trist timing!


Ae det var riktigt aids, ville typ dö när jag vakna imorse.
Dem som körde speaker etc fråga 3gg om jag verkligen ville köra
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 15 2012 09:29am
Quote (PlaaD @ 15 Dec 2012 15:47)
Ae det var riktigt aids, ville typ dö när jag vakna imorse.
Dem som körde speaker etc fråga 3gg om jag verkligen ville köra


Ah det förstår jag... Det är ingen bra idé.
Det vet du säkerligen om dock.. ^^
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 16 2012 05:12am
För första gången såg jag en epa-traktor utanför gymmet.

Ägaren får 10/10 discokulor:

Handskar i pressövningar
Tränade axlar och bröst i smithen.
Kabelövningar för triceps
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Dec 16 2012 01:03pm
Quote (Fil @ 16 Dec 2012 13:12)
För första gången såg jag en epa-traktor utanför gymmet.

Ägaren får 10/10 discokulor:

Handskar i pressövningar
Tränade axlar och bröst i smithen.
Kabelövningar för triceps


Handskar i pressövningar är ju det enda som är fail :b
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 16 2012 01:09pm
Quote (Yllegarnet @ 16 Dec 2012 20:03)
Handskar i pressövningar är ju det enda som är fail :b


Säger inte att det övriga är fail, dock är det inte särskilt funktionellt. Det är bara disco och inget annat ;P
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 16 2012 01:14pm
Quote (Yllegarnet @ 16 Dec 2012 20:03)
Handskar i pressövningar är ju det enda som är fail :b


Militär/bänkpress är GG för axlarna.
Ha en låst bana på basövningar, bra skit............................not
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Dec 16 2012 01:39pm
Quote (Fil @ 16 Dec 2012 21:09)
Säger inte att det övriga är fail, dock är det inte särskilt funktionellt. Det är bara disco och inget annat ;P


Han är ju antagligen där för disco också :b bara du och PlaaD som är så jävla anti BB! :D

Quote (PlaaD @ 16 Dec 2012 21:14)
Militär/bänkpress är GG för axlarna.
Ha en låst bana på basövningar, bra skit............................not


Självklart är det så, men är man ute efter size och inte styrka så är det gg att köra diverse pressövningar i smithen
Go Back To Svenska Topic List
Prev1505506507508509820Next
Add Reply New Topic New Poll