d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1504505506507508820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Dec 12 2012 04:16pm
Quote (Fil @ Dec 12 2012 09:26pm)
Har hört att bicepscurl kan hjälpa till att stabilisera armbågsleden. Har jag ont i armbågen på grund av exempelvis felaktigt utförd axelpress kör jag bicepscurl passet efter.
Det trollar verkligen bort smärtan!


och du får feta guns
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 12 2012 04:18pm
Quote (R4mses @ 12 Dec 2012 23:16)
och du får feta guns


Nu tränar jag biceps för sällan för att få det. Men jag har nog anlag för att få armarna att växa känns det som.. Vi får se när jag börjar bli en stor pojke!
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Dec 12 2012 04:49pm
Quote (Fil @ Dec 12 2012 10:18pm)
Nu tränar jag biceps för sällan för att få det. Men jag har nog anlag för att få armarna att växa känns det som.. Vi får se när jag börjar bli en stor pojke!


klart man ska träna armar, speciellt om du känner att du har anlag för det bre
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 12 2012 04:58pm
Quote (R4mses @ 12 Dec 2012 23:49)
klart man ska träna armar, speciellt om du känner att du har anlag för det bre


Mark böj axelpress, där ligger min fokus. Bänk har börjat få lite mer fokus på senare tid också. Allt annat är biövningar. Kanske ändrar jag mig i framtiden, men just nu handlar allt om att nå respektabla siffror i dessa övningar!
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 13 2012 12:12am
Quote (Fil @ Dec 12 2012 10:18pm)
Nu tränar jag biceps för sällan för att få det. Men jag har nog anlag för att få armarna att växa känns det som.. Vi får se när jag börjar bli en stor pojke!


biceps ska knappt tränas av nybörjare och för avancerade ligger på ca 10% om man inte vill ha krabb-armar då

This post was edited by ankiie on Dec 13 2012 12:12am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 13 2012 01:35pm
Jag kommer bli mycket stolt över mig själv om jag orkar dra mig till gymmet på morgonkvisten, har tenta vid 9. Använder koffein som ett tillskott nu få se hur mycket energi det blir av tabletterna xD
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 13 2012 01:37pm
Quote (ankiie @ 13 Dec 2012 20:35)
Jag kommer bli mycket stolt över mig själv om jag orkar dra mig till gymmet på morgonkvisten, har tenta vid 9. Använder koffein som ett tillskott nu få se hur mycket energi det blir av tabletterna xD


Själv tycker jag effekten av koffein är enormt instabil.. Det där är väl upp till var och en att avgöra hur det känns för en själv :P
Lycka till med tentan! ^^
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 13 2012 01:47pm
Quote (Fil @ Dec 13 2012 07:37pm)
Själv tycker jag effekten av koffein är enormt instabil.. Det där är väl upp till var och en att avgöra hur det känns för en själv :P
Lycka till med tentan! ^^


ja alla har olika respons, hört talas om att koffein under uthållighetssporter fungerar enormt bra men under styrketräning hjälper det den mentala biten som att gå till själva gymmet o vilja göra mer reps, lyfta tyngre vikter etc o inte slöa omkring.

This post was edited by ankiie on Dec 13 2012 01:48pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 13 2012 01:48pm
Quote (ankiie @ 13 Dec 2012 20:47)
ja alla har olika respons, hört talas om att koffein under uthållighetssporter fungerar enormt bra men under styrketräning hjälper det psyket den mentala biten som att gå till själva gymmet o vilja göra mer reps lyfta tyngre vikter etc o inte slöa omkring.


Ah, den mentala biten har det absolut hjälpt för :)

Någon dag när man varit riktigt seg har jag tagit en kopp kaffe.. Halvtimme senare accepterar man faktumet att gymmet ska ha sin dagliga dos av mig!
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 13 2012 01:49pm
Quote (Fil @ Dec 13 2012 07:48pm)
Ah, den mentala biten har det absolut hjälpt för :)

Någon dag när man varit riktigt seg har jag tagit en kopp kaffe.. Halvtimme senare accepterar man faktumet att gymmet ska ha sin dagliga dos av mig!


:thumbsup:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1504505506507508820Next
Add Reply New Topic New Poll