d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1501502503504505820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 10 2012 04:02pm
Quote (PlaaD @ 10 Dec 2012 22:21)
Sträckt axeln eller någon skit så vart inget overhead idag utan körde lite mark etc istället.

Marklyft
60 - 10x2
90 - 10x1
120 - 5x1
150 - 5x1
160 - 3x1
180 - 2x1
190 - 1x1, cptungt
195 - 1x1, ok va sinnessjukt jävla tungt...
160 - 7x1 TNG

Kronlyft
120 - 5x1
160 - 5x1
180 - 4x1

Shrugs
60 - 35x1
100 - 20x1
130 - 15x1
160 - 12x1
180 - 12x1
200 - 8x1
210 - 6x1

Ländryggen är skapligt jävla trött nu...


Fan, skulle vart 5x1 på 210...

Quote (Fil @ 10 Dec 2012 22:22)
Saftigt markpass! ^^


Ah känner att passet imorgon kommer bli kul :PppPpPpPpp
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 10 2012 11:20pm
marklyft eller benböj först i passet?
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 10 2012 11:44pm
Quote (ankiie @ 11 Dec 2012 06:20)
marklyft eller benböj först i passet?


jag börjar alltid med knäböj
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 10 2012 11:59pm
Quote (Fil @ Dec 11 2012 05:44am)
jag börjar alltid med knäböj


Ok, ska köra så idag då. Tittat lite på formen osv, hmh vad kan man börja med för vikter, första gången ja körde benböj blev det ju 50kg. Vettefan men kan tänka mig man tar mycket mer i mark... 90kg kanske? ska köra 4set.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 11 2012 12:05am
Quote (ankiie @ 11 Dec 2012 06:59)
Ok, ska köra så idag då. Tittat lite på formen osv, hmh vad kan man börja med för vikter, första gången ja körde benböj blev det ju 50kg. Vettefan men kan tänka mig man tar mycket mer i mark... 90kg kanske? ska köra 4set.


Något jag ångrar att jag gjorde i framförallt böj är att jag lastade på vikter för tidigt. Har fått sänka vikterna 2-3 gånger för att rätta till teknik och det hållt mig tillbaka från att kunna träna med 100+ rätt länge.
Så mitt bästa tips går ut på att köra på lätta vikter ett tag för att lära ditt nervsystem rätt teknik. Därefter är det dags att successivt öka vikterna.
Marklyft är en så simpel övning så där känns det som att man kan lasta på vikter rätt tidigt. Känn dig fram, det är det absolut lättaste sättet. Ta det försiktigt i böjen och mata på i marklyft, men tänk på att behålla svanken och du börjar såklart inte med några maxlyft :)
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 11 2012 12:44am
Quote (Fil @ Dec 11 2012 06:05am)
Något jag ångrar att jag gjorde i framförallt böj är att jag lastade på vikter för tidigt. Har fått sänka vikterna 2-3 gånger för att rätta till teknik och det hållt mig tillbaka från att kunna träna med 100+ rätt länge.
Så mitt bästa tips går ut på att köra på lätta vikter ett tag för att lära ditt nervsystem rätt teknik. Därefter är det dags att successivt öka vikterna.
Marklyft är en så simpel övning så där känns det som att man kan lasta på vikter rätt tidigt. Känn dig fram, det är det absolut lättaste sättet. Ta det försiktigt i böjen och mata på i marklyft, men tänk på att behålla svanken och du börjar såklart inte med några maxlyft :)


yes sir! :thumbsup:
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Dec 11 2012 04:20am
Quote (Fil @ 11 Dec 2012 07:05)
Något jag ångrar att jag gjorde i framförallt böj är att jag lastade på vikter för tidigt. Har fått sänka vikterna 2-3 gånger för att rätta till teknik och det hållt mig tillbaka från att kunna träna med 100+ rätt länge.
Så mitt bästa tips går ut på att köra på lätta vikter ett tag för att lära ditt nervsystem rätt teknik. Därefter är det dags att successivt öka vikterna.
Marklyft är en så simpel övning så där känns det som att man kan lasta på vikter rätt tidigt. Känn dig fram, det är det absolut lättaste sättet. Ta det försiktigt i böjen och mata på i marklyft, men tänk på att behålla svanken och du börjar såklart inte med några maxlyft :)


har typ slutat med deadlift :)

roligare med clean & jerk
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 11 2012 09:29am
14:10 gick jag till gymmet.

hemma nyss

blev knäböj, precis så jag klarade 97,5 kilo 5x5.
ATG som vanligt.

OHpress
savickas press
någon annan axelövning
tricepspress (eller vad fan man kallar det, kör med rep)

latsdrag med smalt grepp :r

Var några sköna typer där, vi snackade skit om gymmet vi tränar på, cuz dålig instruktör och cuz de gnäller på alla som lyfter tungt
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Dec 11 2012 12:14pm
skulle prova frontsquat idag

höll på att sluta i katastrof...

vi har inget ställ för skivstången längre för det gamla hade dom sönder

så kör på 40 kg (10kg skivorna är väldigt små så man kan inte komma under stången på golvet ^^

kör marklyft sen frivändning och ska gå ner knäböj ^^

tappar balansen höll på att ramla bakåt och få stången över mig men trycker den ifrån mig så det smäller i väggen när den for :D ägaren rusar in i rummet och kollar vad jag håller på med.

en rolig historia kort oxxå

in kommer man på gymmet, helt tomt :P så kör några knäböj+marklyft för uppvärmning

in kommer 3 "utlänningar" irak/iran förmodar jag... dom snackar så jag hör ^^ "skit brorsan vad det luktar svett där inne" till slut sätter sig en med hantlar och kör nån konstig övning och bah "öj du borde duscha mannen"

jag - jag har knappt börjat ^
han - shit mannen
jag - jag är väl inte här för att lukta gott precis

tystnad i 2 minuter sen går han därifrån. sen går dom liksom förbi mig med hantlar i nävarna. blir lite rädd att nu får man en jävel snart dock kom ägaren in och snacka lite :P

This post was edited by Intenso8 on Dec 11 2012 12:21pm
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 11 2012 12:38pm
härligt, fick instruktion från en kille på gymmet. När jag skulle börja med marklyft tänkte ja ta i lite extra , men hans polare hade ökat mkt o ryggen fick stryka med så skärpte mig rejält där, formen före allt!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1501502503504505820Next
Add Reply New Topic New Poll