d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1499500501502503820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Dec 5 2012 02:44pm
Quote (ankiie @ 5 Dec 2012 22:08)
Tack, det var du som sa jag skulle börja med det. Har inte känt den där starka träningsvärken i benen sen ett år tillbaks, återfick känslan o det va guld värt!


Har du aldrig kört knäböj innan? D:

Knäböj ink. marklyft är ju dom viktigaste övningarna typ, bra att du börjar köra dom! :D
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 5 2012 02:46pm
Quote (ankiie @ 5 Dec 2012 21:28)
övertala mig till marklyft som nästa steg ;)


Är du seriös?
Hur länge har du tränat utan att köra varken böj eller mark?
Din rygg & dina ben måste va helkassa tbh :S
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 5 2012 04:05pm
5/12

Copy pastar från Kollo då jag inte orkar skriva dubbelt
(set x reps nu)

Musclesnatch
40 - 1x6
50 - 2x3
55 - 1x2, 50 - 1x1

Styrkeryck
50 - 2x3, 1x2
Häng-styrkeryck - Testa lite bredare fattning, kändes något explosivare.
40 - 3x3

Ryckmark fr. podium
70 - 1x7, 1x5
90 - 3x5
110 - 1x1
120 - 1x1
130 - 1x1
140 - 1x1, hade nog klarat 150 med men kände att det vart jobbigt

Högg till i knät halvvägs in i ryckmarken så skippade att köra böj och powerjerks idag.

Bänkpress (första gången sedan starten av augusti?), handleden var lite tveksam till bänk men det gick att köra igenom ändå.
50 - 1x12, 5 första med stopp
60 - 1x8, 3 första med stopp
70 - 1x3 m. stopp
75 - 1x1 m. stopp
80 - 1x1 m. stopp TPB
87.5 - fail
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 5 2012 11:58pm
Quote (Yllegarnet @ Dec 5 2012 08:44pm)
Har du aldrig kört knäböj innan? D:

Knäböj ink. marklyft är ju dom viktigaste övningarna typ, bra att du börjar köra dom! :D


Det är sant man kommer rätt långt utan dem ändå, iaf vad jag sett på mig själv.

Quote (PlaaD @ Dec 5 2012 08:46pm)
Är du seriös?
Hur länge har du tränat utan att köra varken böj eller mark?
Din rygg & dina ben måste va helkassa tbh :S


Jag har tränat 2 år totalt tror jag det blir, aldrig benböj eller marklyft. Kan väl lägga upp bild på benen sen o rygg men har inga före bilder av rygg o ben tyvärr.
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Dec 6 2012 12:08am
Quote (ankiie @ 6 Dec 2012 06:58)
Det är sant man kommer rätt långt utan dem ändå, iaf vad jag sett på mig själv.



Jag har tränat 2 år totalt tror jag det blir, aldrig benböj eller marklyft. Kan väl lägga upp bild på benen sen o rygg men har inga före bilder av rygg o ben tyvärr.


nån badbild måste du ju ha på fb :D
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 7 2012 03:46am
6/12

Från Kollo (set x reps)

Hängvändning+3överstötar (pos.3)
50 - 3x1

Hängvändning x2+överstöt (pos.2)
60 - 1x1
65 - 2x1

Stöt, 2min vila mellan varje set
70 - 1x2
75 - 1x2
80 - 2x2
85 - 1x2

Knäböj
50 - 1x10
80 - 1x10
110 - 1x5
120 - 1x5
130 - 1x8 - PB typ
140 - 1x1
155 - fail, va helt död i benen här.

130x8
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 7 2012 03:47am
Quote (PlaaD @ 7 Dec 2012 10:46)
6/12

Från Kollo (set x reps)

Hängvändning+3överstötar (pos.3)
50 - 3x1

Hängvändning x2+överstöt (pos.2)
60 - 1x1
65 - 2x1

Stöt, 2min vila mellan varje set
70 - 1x2
75 - 1x2
80 - 2x2
85 - 1x2

Knäböj
50 - 1x10
80 - 1x10
110 - 1x5
120 - 1x5
130 - 1x8 - PB typ
140 - 1x1
155 - fail, va helt död i benen här.

130x8
http://www.youtube.com/watch?v=LHYreDdRyWw


130x8, stronk!
Inte konstigt att du failar på pb-försök efter att ha matat högreppare! :P

Kör du förresten knäböjen sist? Mina pass börjar alltid med knäböj ;P

This post was edited by Fil on Dec 7 2012 03:47am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 7 2012 03:55am
Quote (Fil @ 7 Dec 2012 10:47)
130x8, stronk!
Inte konstigt att du failar på pb-försök efter att ha matat högreppare! :P

Kör du förresten knäböjen sist? Mina pass börjar alltid med knäböj ;P


Japp, eller jag ser till att jag alltid kör OL-lyften först då de kräver mest explosivitet (den finns ej kvar om man kör böj först), sedan brukar jag köra viktiga komplement som drag för att stångbanan ska vara identisk hela tiden.
Man får ju ''vila'' under komplement övningarna med, eller ah nästan iaf :)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 7 2012 04:24am
Quote (PlaaD @ 7 Dec 2012 10:55)
Japp, eller jag ser till att jag alltid kör OL-lyften först då de kräver mest explosivitet (den finns ej kvar om man kör böj först), sedan brukar jag köra viktiga komplement som drag för att stångbanan ska vara identisk hela tiden.
Man får ju ''vila'' under komplement övningarna med, eller ah nästan iaf :)


Ok ja det förstår jag :-)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 7 2012 11:19am
Hade bestämt mig för att inte lyfta maxtungt i mark.
Så här gick det med det:
Nytt pb, 155 kilo ;P

Knäböj körde jag 5x5 på 95 kilo, därefter en klen tvåa på 97,5

OHpress blev 5x5 på 47,5. Höjning till 50 på g :)

This post was edited by Fil on Dec 7 2012 11:20am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1499500501502503820Next
Add Reply New Topic New Poll