Quote (berhemuli @ 26 Mar 2013 21:26)
Gick stabilt, hade ca 19k chips, vart 9kvar 7vinner. Får AQ, höjer från sen position efter att några limpat in blinds 400/800, höjer till 3200. har 2 som callar min höjning, flop Q88, bettar halvpot har en som höjer mig all in. vi har ungefär lika mycket chips, han visar 8A. Liksom whatthefuck. Hur tänkte han ens när han callade preflop. Så åker med den skiten. kuligt.
onajz, alltid drygt i sånna lägen i turneringar, är ju verkligen way ahead/way behind scenario, sen vet man ju inte om dom sitter o smyger med pkts eller om dom träffat heller

Quote (Svartermetalisk @ 26 Mar 2013 21:27)
haha vafan

Måste vairt jag som table-selectat dåligt tidigare bravader på 0.5 / 1 för det finns utan tvekan värde här.
Jag lyckades floppa triss mot två pellejönsar som båda fick för sig att par i ess är nötterna. Nu är jag stort plus, känns starkt.
Surt som fan
man är ju typ alltid dominerad om stark spelare höjer och man har A låg
finns ingen call
skönt! ja det är ju fördelen med låga insatser att folk är överkära i sina ess

Svenska spel är lite roligt, för det är få som kör "vanliga raise/bet ratios" normalt sett höjer man ju 3-4 x bb om man inte 3bettar eller så, men märker att många slaskar i en 8-10kr på 0.50/1 och från alla möjliga positioner också
This post was edited by Malmy on Mar 26 2013 02:46pm