d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Vad Jobbar Ni Alla Med?
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,352.00
Apr 25 2015 03:07am
Jobbar på ett lager för Sveriges största matkoncern ICA
Member
Gold: 2,016.68
Apr 26 2015 06:15am
Quote (SCXiao @ Apr 18 2015 10:30am)
Fan jag gillar dig TidsL, dina posts är alltid så jävla utförliga och alltid intressanta att läsa! :D

Tack, hela swesub är fan en härlig samling människor :D

Svarter, en annan dag tar jag mig kanske tid.

Quote (Fagg3 @ Apr 25 2015 06:49am)
:D :D :D

Låter lite... droginspirerat? :)

Ok, haha. Lugnt för mig hur du än väljer att tolka det. :)

Quote (x17 @ Apr 25 2015 08:24am)
Låt mig gissa, det var under en tripp på LSD som du kom fram till allt detta.

Lösningen på världens alla problem kanske kommer under nästa tripp, vem vet?

Jag har aldrig haft några nämnvärda insikter på LSD de få gånger jag provat det. Problem finns bara utifrån ett förhållningssätt som definierar något som endast ett problem. Allting är i sin grund neutralt. Allting bara är vad det är, det finns ingen inbyggt mening i existensen, och det är samtidigt en av dess största gåvor. För vad Du lägger för värdering, definition, intention i något, vad det än är, en situation, omständighet, en symbol (Allt kan ses som symboler) extremt positiv, eller annat, är vad som avgör vad du får för typ av effekt av det. DU kan välja att se något som hemskt, men det är endast ett perspektiv, om du väljer att bli upprörd över något, påminn dig om...
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/aa/7d/a1/aa7da11bfbd6a7a333ffe1d54e6edd41.jpg

Och vet att Du har friheten att ändra din personliga betydelse till vad det än är, och i fortsättningen får en ny extremt mycket positivare effekt från något som ter sig precis likadant som förut, men inte alls ger i närheten samma respons inom dig efter du har ändrat din intention.

Symboler kan vara vad som helst, en blomma, en fågel, ett träd, en färg, en bil, en kudde. Väljer du att fågeln ska agera som symbol för frihet, är det den typen av effekt du får.

"fåglar symboliserar nu för mig frihet i mig själv och för alla människor och återkopplingen till deras inre glädje, passioner, frihet och lycka"
En symbol kan vara när du blinkar, när du går, när du andas, när du sträcker på ryggen, en vägskylt, vad som helst, och du är fri att ge vad än för mening i varje symbol du vill ha effekten av.
"låt djupa andetag nu symbolisera känslan av kärlek till mig själv, och alla människors kärlek till sig själva"
"Låt alla utandningar symbolisera min kärlek till livet och existensen, och alla människor på planetens kärlek till detsamma"
"varje gång jag sträcker på mig själv påminns jag och alla människor på jorden om sin värdighet till överflöd av glädje, kärlek, harmoni och lycka inom sig själva"
"När jag ser en växt, ett träd, så påminns jag om hur skogarna åter igen får växa fritt i total harmoni och kärlek till allt, hur urbefolkningarna blir välsignade med ljus och hur regnskogarna frodas och renar jordens luft.
(kom inte på något annat ord för blessed än välsigna, jag tänker själv mest på engelska, för att det ofta har en bättre resonans för mig personligen i mina definitioner med vad jag vill uttrycka)
"varje gång jag andas så renas allt syre på hela jorden och alla varelsers ljus, lycka och välmående ökar och lyser starkare än någonsin"
"Varje gång jag ser en gatlykta påminns jag om ljuset som lyser ljust och klart i mitt och alla 7 miljarder människors hjärtan och återkopplar oss alla till våra högsta syften och potential"
"Varje gång jag skrattar så skrattar alla människor på hela jorden, på alla kontinenter och blir helt överfyllda av glädje, lycka och välmående"
"när jag ser den blåa himmelen påminns alla om sitt inre lugn och trygghet"
"en röd gatlykta/färgen röd symboliserar nu för mig återkoppling och jordning i nuet, att jag står stadigt på mina fötter och är säker i mig själv" (baschakrat)

Det kanske låter larvigt från vissas perspektiv, men ju högre intention/definition du lägger i något, desto starkare effekt får Du ut av det. Först som en känsla i dig, sedan som ett beteende, och samspel i vad du väljer att bidra till att skapa i världen. Men våga prova några dagar att ändra definitioner i allt ni ser till något helt där ute i det blå-överdrivet superpositivt, för det ligger mycket kraft i vad vi lägger för mening i vad vi ser, känner och upplever. Så överdriv och lek, endast fantasin sätter gränser, och den har gränslös potential så var kreativa. Leker ni med detta ett par veckor så kommer ni märka hur era liv transformeras.

Kommer man inte på något, kan man bara påminna sig om att det i grunden är neutralt, och "jag kanske inte ser hur det här är positivt just nu, men jag bestämmer att det är extremt, extraordinärt POSITIVT för mig" Bara bestäm, och gå vidare. Ger du en positiv mening in, kommer du få en positiv effekt ut. Ny inspiration till kreativa lösningar, förhållningssätt, eller bara att det UPPENBARAR sig som en positiv effekt i din upplevelse för att DU då håller dig i ett positivt sinnestillstånd, varande och därmed utstrålar det till din omgivning. Varför skulle det ge mig en positiv effekt? ...kanske du undrar - för att DU SÄGER SÅ.

:D

This post was edited by TidsL on Apr 26 2015 06:22am
Member
Gold: 8,807.69
Apr 26 2015 07:35am
Jobbar med remarketing på ett av Sveriges största finansbolag som sysslar med operationell leasing utav bilar/motorfordon till större och mindre företag. Bolaget i sig är internationellt och finns i 45 länder med en vagnpark på totalt 1 miljon bilar. Vi ägs utav en väldigt stor fransk bank.

Leasingkontrakten löper oftast i 36 månader, och när kontrakten är klara och bilarna återlämnas till oss så görs en avräkning/test utav bilen. Är den i gott skick så ställer vi in den till försäljning i vår bilhall, annars säljs den på auktion utav ett fristående finansbolag.

Vi säljer ca 1500-1800 bilar per år utav totalt ca 5000-7000 valbara bilar, hårda på kraven. :)

TL;DR jag säljer begagnad bilar som är nånstans mellan 1 månad - 3 år gamla med mycket god historik samt konkurrenskraftiga priser.
Hör av er vid intresse :D
Member
Gold: 3,552.51
Apr 26 2015 08:52am
Quote (PhearCIII @ 26 Apr 2015 15:35)
Jobbar med remarketing på ett av Sveriges största finansbolag som sysslar med operationell leasing utav bilar/motorfordon till större och mindre företag. Bolaget i sig är internationellt och finns i 45 länder med en vagnpark på totalt 1 miljon bilar. Vi ägs utav en väldigt stor fransk bank.

Leasingkontrakten löper oftast i 36 månader, och när kontrakten är klara och bilarna återlämnas till oss så görs en avräkning/test utav bilen. Är den i gott skick så ställer vi in den till försäljning i vår bilhall, annars säljs den på auktion utav ett fristående finansbolag.

Vi säljer ca 1500-1800 bilar per år utav totalt ca 5000-7000 valbara bilar, hårda på kraven. :)

TL;DR jag säljer begagnad bilar som är nånstans mellan 1 månad - 3 år gamla med mycket god historik samt konkurrenskraftiga priser.

Hattsmugglare!
Member
Gold: 21,181.10
Apr 26 2015 09:22am
Quote (PhearCIII @ 26 Apr 2015 14:35)

detta lät intressant

rensa din box =)

TidsL - klipp dig och skaffa dig ett jobb

This post was edited by T_T2 on Apr 26 2015 09:24am
Member
Gold: 8,807.69
Apr 26 2015 09:36am
Quote (T_T2 @ Apr 26 2015 04:22pm)
detta lät intressant

rensa din box =)

Rensat! :p
Member
Apr 26 2015 10:02am
Quote (T_T2 @ Apr 26 2015 03:22pm)
detta lät intressant

rensa din box =)

:lol:
Jag har snaggat mig, men tack för att du ser efter mitt yttre åt mig. Vadå för jobb menar du? Varför skulle jag jobba med något jag inte vill göra när jag kan göra precis vad jag vill göra?

This post was edited by TidsL on Apr 26 2015 10:03am
Member
Gold: 30.00
Apr 26 2015 01:44pm
Quote (TidsL @ Apr 26 2015 05:02pm)
:lol:
Jag har snaggat mig, men tack för att du ser efter mitt yttre åt mig. Vadå för jobb menar du? Varför skulle jag jobba med något jag inte vill göra när jag kan göra precis vad jag vill göra?

Därför att du kommer bli blasé, människor är byggda för att utvecklas, enda sättet att må bra är att sträva efter självförbättring. Att stå och stampa på samma ställe med noll ambition går för sig ett tag men är inte hållbart på sikt.

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 26 2015 01:44pm
Member
Apr 26 2015 04:09pm
Quote (Svartermetalisk @ Apr 26 2015 07:44pm)
Därför att du kommer bli blasé, människor är byggda för att utvecklas, enda sättet att må bra är att sträva efter självförbättring. Att stå och stampa på samma ställe med noll ambition går för sig ett tag men är inte hållbart på sikt.

Jag? Nope. Ambitioner har jag gott om kan jag säga, och hög motivation, så står och stampar eller går i en cirkel av rutiner som inte utvecklar är något jag verkligen inte gör. Varje dag är ny. Utveckling är precis vad det handlar om, där är vi hundra procent överens. :)

This post was edited by TidsL on Apr 26 2015 04:12pm
Member
Gold: 21,181.10
Apr 27 2015 01:15pm
TidsL

nu har jag inte läst allt du skrivit men vart har du tänkt få pengar ifrån?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll