Quote (Svartermetalisk @ 25 Dec 2014 11:56)
Jag har en filosofi och det är att man inte ska ändra på något man är nöjd med, om man är nöjd med en billig produkt man använder men bestämmer sig för att uppgradera den så känner man bara av kvalitetsökningen en kort period, när man vant sig vid den nya kvalitet får man exakt samma upplevelse som förut men det är numera mycket dyrare och man kan ofta inte gå tillbaka till det man använde förut därför att det känns fel.
Anledningen till att jag håller hårt på detta är att många av våra filmkunder sen intåget av Blu-ray inte KAN titta på DVD, dom köper hellre dåliga filmer på Blu-ray än bra filmer på DVD vilket fått mig att inse att hade dom bara aldrig rört Blu-ray från början och stannat med formatet som fungerat för dom i 20 år hade dom kunnat välja bland tusen ggr så många titlar till ett mycket lägre pris.
Jag förstår dig helt och hållet. Och håller även med.
Personligen så gjorde en sån grej förut typ. Den första bärbara datorn jag började spela på var nån vanlig Dell dator med 15 tum skärm.
Det funkade helt okej, men sen efter flera år så ville jag köpa en egen, men framförallt en bättre, då den nuvarande var ganska utdaterad och mkt saker laggade osv.
Så jag kollade på datorer, och jag köpte en bärbar med 17 tum skärm, jag tänkte att de blir säkert bra, lite större är alltid nice men inte för stort.
Saken blev då, att nu hade jag aldrig kunnat gå tillbaka till 15 tum, det är för litet. Men när jag väl hade den med 15 tum så spelade de ingen roll.
När jag skulle köpa min dator så valde jag mellan både datorer med 15 och 17 tum. Men saken var då också att jag TÄNKTE FAKTISKT på det valet, att om jag
nu köper en med 17 tum så kommer jag nog bli van med det och inte vilja använda 15 tum igen, och så blev det ju.
Så detta är ett exempel för min del, där det stämmer bra det du sa herr Martin.
Men i övriga fall så har jag inte alls svårt att "nergradera" mig i saker imo. T ex jag kan se flera filmer i 1080p
men ändå gå tillbaka och se en film på vanlig DVD utan problem.