d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Vilket Parti Röstade Du På? > Anaddra Littlatraabrothra Pollza.
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 848.22
May 26 2014 06:18am
Quote (Malmy @ 26 May 2014 13:42)
Vad menar du är "invandringsproblemet" då? Är det ett sociokulturell problematik du vill ändra på? är det systemet kring hantering av flyktingar? Är det EBO? är det arbetsinvandringen? Är det den ekonomiska biten? och ifall det är den ekonomiska biten, vad är det som oroar mest?

Kan se att vissa av dessa frågor skulle kunna vara problematiska för människor, men jag tycker det är väldigt sällan man får det konkretiserat.

Det luktar alltid exotisk mat i trapphuset när jag kommer hem om kvällarna och det är orättvist #UTMEDPACKET
Member
Gold: 30.00
May 26 2014 06:20am
Quote (ownyaah @ May 26 2014 12:24pm)
inget parti kan lösa invandrings problemet. När en person blivit registrerad som svensk medborgare är det väldigt svårt att dra tillbaka detta. Allt för sent för repatriering, finns inga riktiga lösningar förutom någon form av revolution eller något som extrem fattigdom eller diskriminering som får invandrare att själva välja att gå tillbaka

Jag pratar inte om problem med invandring eller någonting relaterat till hudfärg jag pratar om SD som missnöjesalternativ
Member
Gold: 2,037.00
May 26 2014 06:54am
Problemet med invandringspolitiken i dagsläget är inte invandrarna, utan att vi som land inte vet vad vi ska göra med "dem". Som det ser ut i dag tar vi emot invandrare och placerar dem i ett område med andra invandrare som inte heller har någon uppfattning om hur saker och ting här i Sverige går till.
Hur ska de då kunna "anpassa" sig och lära sig vår kultur? När vi ger dem ett bättre "hem" än de hade i sitt tidigare land + att vi dessutom ger dem pengar bara för att befinna sig här i Sverige. Vart fan är logiken i det?
Vi ger dem ingen morot, så att de kan sträva efter att få samma möjligheter som vilken svensk som helst. Utan istället ger vi dem pengar för att sitta hemma och ha ett bättre liv än vad de tidigare haft (så länge de går och pratar med 'migrationsverket' regelbundet).

Storebrorskomplex i ett nötskal. Istället för att "hjälpa" folk som har det sämre, så ska vi istället "ta hand" om dem. Vilket är en JÄVLA skillnad.

Varför skulle vi inte kunna ta in invandrare, säga åt dem något i stil med: "Du kommer få sopa tunnelbanan ditt första år här i Sverige, samtidigt som du lär dig språket och hur saker och ting funkar här. Därefter har du precis samma möjligheter som vilken annan person som helst i detta land att få det jobb och den framtid DU själv vill ha".
De är människor precis som vi, de ser hur välfärden ser ut hos en normalsvensk. Varför skulle inte en invandrare som kommer hit och får möjligheten att ge sitt barn en "svensk uppväxt / bättre uppväxt" än vad de själv hade? Varför skulle de nöja sig med att sitta hemma och få 5000kr i bidrag i månaden när de vet att att deras barn kan få en så mycket bättre uppväxt än de själva fick, en svensk uppväxt. Bara de själva är beredda att anstränga sig.

Vi måste få invandrare att själva vilja göra något för oss, som tack för att vi tar emot dem. De ska inte kunna/vilja nöja sig med att bara sitta hemma. Vi måste få dem att vilja ge tillbaka till oss, landet som tog emot dem när deras värld var uppochner.

E: Jag röstade inte detta val.

E2: Så klart menar jag inte att invandrare ska lära sig vår kultur och glömma bort sin egna och vart de kommer ifrån. Utan snarare inse att det finns plats för flera kulturer, även i ett så litet land som Sverige.
Man måste få invandrare att förstå att svenskar är beredda att anpassa sig och sin kultur för att de ska få plats att kunna leva i symbios med oss. Lika viktigt är det att få invandrare att förstå, att även dem måste anpassa sig. Man måste mötas på mitten, som i alla typer av förhållanden/relationer. Kompromissa.

This post was edited by x17 on May 26 2014 07:08am
Member
Gold: 122,361.69
May 26 2014 08:01am
Quote (Malmy @ May 26 2014 12:42pm)
Vad menar du är "invandringsproblemet" då? Är det ett sociokulturell problematik du vill ändra på? är det systemet kring hantering av flyktingar? Är det EBO?är det arbetsinvandringen? Är det den ekonomiska biten? och ifall det är den ekonomiska biten, vad är det som oroar mest?

Kan se att vissa av dessa frågor skulle kunna vara problematiska för människor, men jag tycker det är väldigt sällan man får det konkretiserat.

Har mest med sociokulturell problematik att göra men också till stor del den ekonomiska aspekten. E.x fyller man upp sverige med somalier som är lägsta formen av liv som finns, utöver att ungefär 5-20% arbetar (olika statestik) har de inget intresse i svenska samhället utan vill ändra på allt för att passa för de. Brotslighet är inte heller ovanligt, glöm inte bort skiten som hände nyligen i stockholm, de lär bara bli sämre i ju med att de blir fler och fler. http://www.friatider.se/nya-chocksiffror-varje-somalier-kostar-skattebetalarna-9000000-kronor , somalier kostar bokstavligen per person staten 10miljoner i norge. Samtidigt har jag inget emot arbetsinvandring men låt oss vara realitiska, araber, somalier bland annat är inte toppen val för arbetsinvandring. Lol

^ jag håller med mycket av det du säger men den stora invandrar gruppen muslimer kommer aldrig att tillåta sig bli "svensk" utan det kommer ske tvärtom.

Quote (Svartermetalisk @ May 26 2014 01:20pm)
Jag pratar inte om problem med invandring eller någonting relaterat till hudfärg jag pratar om SD som missnöjesalternativ

Tycker inte att det är särskilt logiskt, SD är fullständigt bundet till invandrarfrågan och i princip drar endast följare utifrån det. Om något är MP missnöjesalternativet annars håller jag med vad du säger.

This post was edited by ownyaah on May 26 2014 08:14am
Member
Gold: 848.22
May 26 2014 08:27am
Lel, event uppe på facebook nu: "För ett mänskligare Lammhult"

Över 21 % av Lammhults röstande i valet till Europaparlamentet röstade SD. Alla Lammhultsbor är inte rasister! Vi träffas, pratar och lägger strategier för att minska polariseringen och utanförskapet. Det finns bara 6 stolar, men gott om kärlek.

:lol: 'd
Member
Gold: 122,361.69
May 26 2014 08:40am
Det finns bara 6 stolar, men gott om kärlek.

hahahahaha
Member
Gold: 2,443.00
May 26 2014 08:49am
Quote (SCXiao @ May 26 2014 04:27pm)
Lel, event uppe på facebook nu: "För ett mänskligare Lammhult"

:lol: 'd

Hahahhaa :D
Member
Gold: 3.90
May 26 2014 09:17am
Quote (ownyaah @ 26 May 2014 12:15)
lol vem fan röstar på FI i sverige, säger mycket om detta folk 5.3%

Även om FI suger pung så kanske det genererar lite mer jämställdheti EU. Märks att du inte är så insatt :lol: No offence :ph34r:

Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 11:02)
sd är missnöjesparti, dom hade kunnat skicka en apa till EU och folk hade röstat endå.

Du är ett missnöjesparti! :angry:

Quote (Fil @ 26 May 2014 09:53)
Jag övervägde faktiskt MP. Det är inte som till riksdagsvalet där de bara samarbetar med S och V utan i EU-sammanhang hade de ju samarbetat främst med andra miljöpartier i EU som fokus.
M är alldeles för EU-positiva för min smak, och jag tror de tappade röster på det. Vi i Sverige ser inte riktigt vinsten av att vara med i EU-samarbetet och stötta upp andra länders ekonomi.

Insiktsfulla kommentarer som vanligt.

MP kan funka i EU men aldrig annars :lol:
Member
Gold: 7,821.00
May 26 2014 10:04am
Quote (Makta @ 26 May 2014 17:17)
Även om FI suger pung så kanske det genererar lite mer jämställdheti EU. Märks att du inte är så insatt :lol: No offence :ph34r:

Du är ett missnöjesparti! :angry:

MP kan funka i EU men aldrig annars :lol:

Coolt, vi är överens!
Member
Gold: 0.00
May 26 2014 10:12am
Världen är överbefolkad. Det är inte så konstigt att dem flesta inte vill ta emot fler invandrare, dessutom får man ta sedeln dit man kommer. Ska dem få kräva att det byggs en hel drös med moskéer bara för dem har detta i sitt land?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll