Quote (Malmy @ May 26 2014 12:42pm)
Vad menar du är "invandringsproblemet" då? Är det ett sociokulturell problematik du vill ändra på? är det systemet kring hantering av flyktingar? Är det EBO?är det arbetsinvandringen? Är det den ekonomiska biten? och ifall det är den ekonomiska biten, vad är det som oroar mest?
Kan se att vissa av dessa frågor skulle kunna vara problematiska för människor, men jag tycker det är väldigt sällan man får det konkretiserat.
Har mest med sociokulturell problematik att göra men också till stor del den ekonomiska aspekten. E.x fyller man upp sverige med somalier som är lägsta formen av liv som finns, utöver att ungefär 5-20% arbetar (olika statestik) har de inget intresse i svenska samhället utan vill ändra på allt för att passa för de. Brotslighet är inte heller ovanligt, glöm inte bort skiten som hände nyligen i stockholm, de lär bara bli sämre i ju med att de blir fler och fler.
http://www.friatider.se/nya-chocksiffror-varje-somalier-kostar-skattebetalarna-9000000-kronor , somalier kostar bokstavligen per person staten 10miljoner i norge. Samtidigt har jag inget emot arbetsinvandring men låt oss vara realitiska, araber, somalier bland annat är inte toppen val för arbetsinvandring. Lol
^ jag håller med mycket av det du säger men den stora invandrar gruppen muslimer kommer aldrig att tillåta sig bli "svensk" utan det kommer ske tvärtom.
Quote (Svartermetalisk @ May 26 2014 01:20pm)
Jag pratar inte om problem med invandring eller någonting relaterat till hudfärg jag pratar om SD som missnöjesalternativ
Tycker inte att det är särskilt logiskt, SD är fullständigt bundet till invandrarfrågan och i princip drar endast följare utifrån det. Om något är MP missnöjesalternativet annars håller jag med vad du säger.
This post was edited by ownyaah on May 26 2014 08:14am