d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gaming Laptop > Behöver Hjälp :)
Prev145678Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,069.00
Jan 30 2013 03:47pm
Har kollat en hel del på gaming laptops då en kompis frågade nyligen, så är rätt insatt, samt köpte jag en gaming laptop själv för snart ett år sedan.
Är inte insatt alls i stationära datorer och vad som är bra där men har rätt bra koll på bärbara datorer.
jag tycker det är nice med bärbardator men som folk i tråden säger och som du redan verkar veta själv så är stationära mer prisvärda.

This post was edited by Litttle_Brother on Jan 30 2013 03:47pm
Member
Gold: 7,051.99
Jan 30 2013 03:48pm
Quote (Litttle_Brother @ 30 Jan 2013 22:47)
Har kollat en hel del på gaming laptops då en kompis frågade nyligen, så är rätt insatt, samt köpte jag en gaming laptop själv för snart ett år sedan.
Är inte insatt alls i stationära datorer och vad som är bra där men har rätt bra koll på bärbara datorer.
jag tycker det är nice med bärbardator men som folk i tråden säger och som du redan verkar veta själv så är stationära mer prisvärda.

hjälpsam post
Member
Gold: 7,821.00
Jan 30 2013 03:50pm
Quote (Ekaan @ 30 Jan 2013 22:48)
hjälpsam post

En gång kollade jag på bärbara datorer.
En annan gång kollade jag på stationära datorer.

Jag har en av varje för jag tycker det är skönt.
Jag har en router också det är jättebra tycker jag för då kan man använda mer än en dator samtidigt.

This post was edited by Fil on Jan 30 2013 03:50pm
Member
Gold: 7,051.99
Jan 30 2013 03:53pm
Quote (Fil @ 30 Jan 2013 22:50)
En gång kollade jag på bärbara datorer.
En annan gång kollade jag på stationära datorer.

Jag har en av varje för jag tycker det är skönt.
Jag har en router också det är jättebra tycker jag för då kan man använda mer än en dator samtidigt.

tack nu vet jag vad jag ska välja!
Member
Gold: 21.00
Jan 30 2013 04:00pm
Quote (Litttle_Brother @ Jan 30 2013 11:47pm)

Och om du skulle rekomendera ngn? :)
Och vad tkr du om den msi:n som jag länkat på första posten? =)
Member
Gold: 1,287.00
Jan 30 2013 04:48pm
Quote (n1ghtm4r3 @ Jan 30 2013 09:42pm)
Jag nämde aldrig att det var ansträngande/jobbigt att "ödsla" MAX 30 sekunder att koppla in tre sladdar motsvarande.
Varför jag köper en laptop är pga friheten, att kunna ta den vartsomhelst. På bussen, fram och åter till jobbet, hem till någon polare för att föra över saker motsvarande, etc,etc.

Om du har en skärm och mus sedan innan så har man förmodligen haft en stationär gaming dator också, att bara helt random köpa en skärm och mus bara för att ha liggandes tills någon dag framöver köpa en gaming laptop . . . hm, jag vet inte vad ;D
Och boldar i din quote just min point med mitt inlägg,att ska man satsa på gaming så kör på stationär.

Då åter till frågan, varför skulle inte en laptop fungera som gaming dator? För i och med det där svaret, tog du precis bort den enda anledning du gav i ditt första svar? ^^

Till svar på din boldning: Hur kommer det sig då att de stora organisationerna inom e-sport t ex Fnatic. "Ger" ut laptops och inte staionära datorer till deras spelare? För de om några satsar väl ändå på gaming?
Ser faktiskt ingen anledning till att man skulle behöva köpa en stationär om man 'satsar' på gaming :)

E: Det enda det handlar om i slutändan, är som tidigare nämnt. Priset för prestandan.

This post was edited by x17 on Jan 30 2013 04:50pm
Member
Gold: 880.00
Jan 30 2013 05:11pm
Quote (x17 @ Jan 30 2013 11:48pm)
Då åter till frågan, varför skulle inte en laptop fungera som gaming dator? För i och med det där svaret, tog du precis bort den enda anledning du gav i ditt första svar? ^^

Till svar på din boldning: Hur kommer det sig då att de stora organisationerna inom e-sport t ex Fnatic. "Ger" ut laptops och inte staionära datorer till deras spelare? För de om några satsar väl ändå på gaming?
Ser faktiskt ingen anledning till att man skulle behöva köpa en stationär om man 'satsar' på gaming :)

E: Det enda det handlar om i slutändan, är som tidigare nämnt. Priset för prestandan.

true

aspire 5750g här
Kan spela alla spel som finns på marknaden
Member
Gold: 84,997.52
Trader: Trusted
Jan 30 2013 06:38pm
Quote (x17 @ 30 Jan 2013 23:48)

Då åter en gång, vart nämde jag att laptop inte fungerar som gaming dator? xD Skill på äpplen och päron ^_^

Hur de kommer sig att de stora organisationerna inom e-sport Fnatic m.fl ger ut laptops och inte stationära? Hm, svår fråga! Eller... nä? Dom stora organisationerna trollar inte runt här på d2jsp och frågar råd om vilken laptop de skall köpa för ca 13.000 kr, utan dom är ekonomiskt oberoende och kan köpa den dyraste laptopen ute på marknaden som fungerar lika bra som en stationär dator, men som är ungefär dubbelt så dyr som en stationär med samma prestanda.
Dessutom så professionella datorspelare som reser ju runt gaaaanska mkt! Därav också en anledning för dom att ha med sig en laptop för 50 lök istället för kånka runt på en stationär med skärm, osv för priset av 20 lök men lika bra i prestanda.

BOLD - De jag försöker säga till trådskaparen. Vill han ha ut mest valuta för pengarna så köp för helvete en stationär! men om det nu är så att pappa betalar ( eller en av dom stora organisationerna ) så han inte behöver bry sig om pengarna så köp då en laptop!

just my last 2 cents!

/bai

Member
Gold: 14,327.50
Jan 31 2013 02:59am
Man kan omöjligtvis få en laptop som håller lika länge som en stationär. Laptops är bara en "skrytpyl" inom gaming och att säga att "ooh det är så lätt att ta med sig en laptop om man ska hem till en polare" är oxå helt... Finns INGA senarion där en laptop är bättre än en stationär. Pratar från egen erfarenhet samt fakta.

Om du nu ignorerar all fakta och vill ha en laptop bör du inte köpa msi'n då den känns väldigt "plastig". Kör på sager istället.
Member
Gold: 7,821.00
Jan 31 2013 03:03am
Quote (CraZeeY @ 31 Jan 2013 09:59)
Man kan omöjligtvis få en laptop som håller lika länge som en stationär. Laptops är bara en "skrytpyl" inom gaming och att säga att "ooh det är så lätt att ta med sig en laptop om man ska hem till en polare" är oxå helt... Finns INGA senarion där en laptop är bättre än en stationär. Pratar från egen erfarenhet samt fakta.

Om du nu ignorerar all fakta och vill ha en laptop bör du inte köpa msi'n då den känns väldigt "plastig". Kör på sager istället.

Wat

En laptop är så lätt att ta med hem till en polare.

Det här är ett faktum.

Sen tror jag att du har rätt angående hållbarheten, och jag själv skulle inte köpa en laptop för att spela. Men att det bara är en skrytpryl. Skitsnack.
Det där säger du inte på grund av att det skulle vara fakta eller egen erfarenhet. Det där är en åsikt.

Jag kan berätta ett scenario där en laptop är bättre än en stationär: NÄR DU SKA HA DATORN MED DIG.

This post was edited by Fil on Jan 31 2013 03:04am
Go Back To Svenska Topic List
Prev145678Next
Add Reply New Topic New Poll