Quote (n1ghtm4r3 @ Jan 30 2013 09:42pm)
Jag nämde aldrig att det var ansträngande/jobbigt att "ödsla" MAX 30 sekunder att koppla in tre sladdar motsvarande.
Varför jag köper en laptop är pga friheten, att kunna ta den vartsomhelst. På bussen, fram och åter till jobbet, hem till någon polare för att föra över saker motsvarande, etc,etc.
Om du har en skärm och mus sedan innan så har man förmodligen haft en stationär gaming dator också, att bara helt random köpa en skärm och mus bara för att ha liggandes tills någon dag framöver köpa en gaming laptop . . . hm, jag vet inte vad ;D
Och boldar i din quote just min point med mitt inlägg,att ska man satsa på gaming så kör på stationär.
Då åter till frågan, varför skulle inte en laptop fungera som gaming dator? För i och med det där svaret, tog du precis bort den enda anledning du gav i ditt första svar? ^^
Till svar på din boldning: Hur kommer det sig då att de stora organisationerna inom e-sport t ex Fnatic. "Ger" ut laptops och inte staionära datorer till deras spelare? För de om några satsar väl ändå på gaming?
Ser faktiskt ingen anledning till att man skulle behöva köpa en stationär om man 'satsar' på gaming
E: Det enda det handlar om i slutändan, är som tidigare nämnt. Priset för prestandan.
This post was edited by x17 on Jan 30 2013 04:50pm