d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Vad Tykcer Jsp Om Invandring?
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Jun 16 2012 06:46pm
Quote (Fil @ Jun 17 2012 12:56am)
Samhället kommer aldrig bli tillräckligt "moget" eftersom marx vill försöka få alla individer att gå emot människans natur.
Vi har instinkter precis som djuren. Självförverkligande i någon form ligger i våran instinkt. Detta räcker som argument mot kommunismen.

Att ens tro på kommunismen på ett teoretiskt stadie är fullständigt omänskligt och retarderat.

Utöver detta: vad svarter sa!


Quote (Svartermetalisk @ Jun 16 2012 11:55pm)
Om du seriöst tycker att att ett optimalt samhälle är ett där man hjärntvättar varenda född invidivd tills dom gör precis som du vill råder jag dig att söka KBT omgående.

En kommunist är en person som har läst Marx, en Antikommunist är en person som förstår Marx


Jag som är filantrop, humanisk, pasifist och hela den grejen håller självklart med er, om ni läser mitt bidrag ser du att jag först framhävde att ``många fördelar``, detta är saker som jag själv tar ur ideologin och lägger på mina egna ideologiska bitar om du förstår. Menar självklart inte den direkta marxtiska läran från Friedrich Engels och Karl Marx. Jag framhävde bara att det fanns synpunkter/delar av den som kan vara till nytta eftersom alla verkade hata det ytterst. Nästan som religion trots att jag är emot det finns det delar som folk tolkar till positiva ting. dont be haten cuz i aint no hater.
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Jun 16 2012 06:49pm
Quote (Fil @ Jun 17 2012 12:56am)
Samhället kommer aldrig bli tillräckligt "moget" eftersom marx vill försöka få alla individer att gå emot människans natur.
Vi har instinkter precis som djuren. Självförverkligande i någon form ligger i våran instinkt
. Detta räcker som argument mot kommunismen.

Att ens tro på kommunismen på ett teoretiskt stadie är fullständigt omänskligt och retarderat.

Utöver detta: vad svarter sa!


intressan punkt, men är det verkligen så? Är det inte så att människor redan börjat gå emot sin natur i flera olika stadier? kommentaren låter lite förspänd och ganska hycklig eftersom på andra punkter skulle du hålla med att människan går emot sin natur vare sig för bättre/sämre

( har inget med ideologin att göra ) tyckte bara ett det var ett intressant stycke.
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jun 16 2012 11:33pm
oavsett vad man säger, vilka formuleringar man än använder eller ens påpekar nått ''negativt'' blir man klassad som en makta... (skin skalle med en blanding av arbetskläder & tights och en hjärnsubstans av nått mellan grädde & kattskit)


Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jun 17 2012 03:28am
jag skulle inte vilja se att någon invandring av något specifikt ursprung ska minskas av den enkla anledningen att generaliseringar är orättvisa.

En etisk frågeställning; om invandrare inte hade rätten till bidrag och att ta del av välfärdssystemet förutom till möjligtvis sjukvård, skulle ni kunna tänka er fri invandring?
Om inte, varför?

This post was edited by BraSma on Jun 17 2012 03:45am
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Jun 17 2012 11:22am
Quote (BraSma @ Jun 17 2012 10:28am)
jag skulle inte vilja se att någon invandring av något specifikt ursprung ska minskas av den enkla anledningen att generaliseringar är orättvisa.

En etisk frågeställning; om invandrare inte hade rätten till bidrag och att ta del av välfärdssystemet förutom till möjligtvis sjukvård, skulle ni kunna tänka er fri invandring?
Om inte, varför?


Skulle inte vilja att dom går utan bidrag w/e om dom försöker fixa jobb.
Betalar redan skatt, och den höjs ju inte direkt för varje år så jag bryr mig inte, men om skatten börjar stiga sticker jag från detta land.

edit:


Din skatt 2012r
Arbetsgivaren betalar för dig556 918 kr
Arbetsgivaravgift133 148 kr
Din bruttolön423 770 kr
Kommunalskatt136 242 kr
Statlig inkomstskatt96 595 kr
Pensionsavgift, netto0 kr
Jobbskatteavdrag1 852 kr

Vad är detta i %?


This post was edited by Kerzhakov on Jun 17 2012 11:23am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jun 17 2012 11:25am
Quote (ownyaah @ 17 Jun 2012 02:49)
intressan punkt, men är det verkligen så? Är det inte så att människor redan börjat gå emot sin natur i flera olika stadier? kommentaren låter lite förspänd och ganska hycklig eftersom på andra punkter skulle du hålla med att människan går emot sin natur vare sig för bättre/sämre

( har inget med ideologin att göra ) tyckte bara ett det var ett intressant stycke.


Jag menar inte att det alltid är sämre att gå mot människans natur, jag menar bara att det i vissa fall är direkt ohållbart att göra det.
Det finns flera exempel där människan går mot sin natur. Ett exempel är att vi tar hand om individer som aldrig klarat sig tidigare, de har till och med möjligheten att hitta likasinnade och göra nästa generation människor lite sämre.


Det darwinistiska urvalet har avstannat helt, tycker det är tusen gånger intressantare än att diskutera Marx teorier ;P

This post was edited by Fil on Jun 17 2012 11:27am
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jun 17 2012 11:32am
Quote (Kerzhakov @ 17 Jun 2012 19:22)
Skulle inte vilja att dom går utan bidrag w/e om dom försöker fixa jobb.
Betalar redan skatt, och den höjs ju inte direkt för varje år så jag bryr mig inte, men om skatten börjar stiga sticker jag från detta land.

edit:


Din skatt 2012r
Arbetsgivaren betalar för dig556 918 kr
Arbetsgivaravgift133 148 kr
Din bruttolön423 770 kr
Kommunalskatt136 242 kr
Statlig inkomstskatt96 595 kr
Pensionsavgift, netto0 kr
Jobbskatteavdrag1 852 kr

Vad är detta i %?


Så du skulle vilja ha fri invandring med garanti till ersättning vid jobbsökande?

Det orkar jag faktiskt inte räkna.
Men sen ska man ju även räkna på den indirekt skatten. T ex momsen, eller skatten på vissa varor som också går på din bekostnad.
Ofta vågar de ju inte heller öka skatterna för grovt, utan ökar istället bara på statskulden.
Men detta är en annan diskussion.
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Jun 17 2012 11:33am
Quote (BraSma @ Jun 17 2012 06:32pm)
Så du skulle vilja ha fri invandring med garanti till ersättning vid jobbsökande?

Det orkar jag faktiskt inte räkna.
Men sen ska man ju även räkna på den indirekt skatten. T ex momsen, eller skatten på vissa varor som också går på din bekostnad.
Ofta vågar de ju inte heller öka skatterna för grovt, utan ökar istället bara på statskulden.
Men detta är en annan diskussion.


Jag kollade lite nu och såg

På ditt lönebesked 192 785 kr
Summa skatter 364 133 kr

Betalar jag mer än jag får?
eller är det tvärtom på lönebesked/skatter

@fri invandring

Jag har inge problem med invandrare om dom söker ett bättre liv och jobba som vanligt folk, isåfall ska dom ha bidrag som alla andra
om dom verkligen vill jobba men kanske inte hittar något

This post was edited by Kerzhakov on Jun 17 2012 11:34am
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Jun 17 2012 11:37am
ny post, blev för mkt i förra.
Råka skriva fel :P


Arbetsgivaren betalar för dig 57 522 kr
Arbetsgivaravgift 13 752 kr
Din bruttolön 43 770 kr
Kommunalskatt 13 760 kr
Statlig inkomstskatt 1 853 kr
Pensionsavgift, netto 0 kr
Jobbskatteavdrag 1 852 kr
På ditt lönebesked 30 009 kr

e. räkna ut själv på miniräknare, ca 33% skatt

This post was edited by Kerzhakov on Jun 17 2012 11:39am
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jun 17 2012 11:41am
Quote (Kerzhakov @ 17 Jun 2012 19:33)
Jag kollade lite nu och såg

På ditt lönebesked 192 785 kr
Summa skatter 364 133 kr

Betalar jag mer än jag får?
eller är det tvärtom på lönebesked/skatter

@fri invandring

Jag har inge problem med invandrare om dom söker ett bättre liv och jobba som vanligt folk, isåfall ska dom ha bidrag som alla andra
om dom verkligen vill jobba men kanske inte hittar något


Men du är villig att stänga ute vissa för att de har ett särskilt ursprung/"ras"?
Go Back To Svenska Topic List
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll