Quote (BraSma @ Jun 17 2012 10:28am)
jag skulle inte vilja se att någon invandring av något specifikt ursprung ska minskas av den enkla anledningen att generaliseringar är orättvisa.
En etisk frågeställning; om invandrare inte hade rätten till bidrag och att ta del av välfärdssystemet förutom till möjligtvis sjukvård, skulle ni kunna tänka er fri invandring?
Om inte, varför?
Skulle inte vilja att dom går utan bidrag w/e om dom försöker fixa jobb.
Betalar redan skatt, och den höjs ju inte direkt för varje år så jag bryr mig inte, men om skatten börjar stiga sticker jag från detta land.
edit:
Din skatt 2012r
Arbetsgivaren betalar för dig556 918 kr
Arbetsgivaravgift133 148 kr
Din bruttolön423 770 kr
Kommunalskatt136 242 kr
Statlig inkomstskatt96 595 kr
Pensionsavgift, netto0 kr
Jobbskatteavdrag1 852 kr
Vad är detta i %?
This post was edited by Kerzhakov on Jun 17 2012 11:23am