d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Vad är Du Påverkad Av Just Nu?
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 26 2012 03:33am
Quote (Intenso8 @ 26 May 2012 09:31)
hjullastar/grävmaskinsförare :P



läckert! skulle faktiskt själv söka dit upp ^_^
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 26 2012 03:38am
vart anställd av northland lite pågrund av att dom hyr 2 maskiner av mig :P

dock sugen på att starta eget aktiebolag neråt i landet kanske nära stockholmsområdet
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 26 2012 04:28am
Quote (Intenso8 @ 26 May 2012 09:38)
vart anställd av northland lite pågrund av att dom hyr 2 maskiner av mig :P

dock sugen på att starta eget aktiebolag neråt i landet kanske nära stockholmsområdet



blir ju genast mycket större pengar för samma kneg

men varför ab? smällen kan ju inte bli speciellt stor? ta överskottet själv :)

Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 26 2012 04:31am
Quote (Chefen @ 26 May 2012 12:28)
blir ju genast mycket större pengar för samma kneg

men varför ab? smällen kan ju inte bli speciellt stor? ta överskottet själv :)


mindre skatt :)
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 26 2012 04:31am
Quote (Intenso8 @ 26 May 2012 10:31)
mindre skatt :)



are you rly sure about that mr? :ph34r:

E/ ska springa ut till bilen så fort jag lyckats fått på mig nått mer än kallingar, har alla papper där :)

This post was edited by Chefen on May 26 2012 04:33am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 26 2012 04:34am
Quote (Chefen @ 26 May 2012 12:31)
are you rly sure about that mr?  :ph34r:

E/ ska springa ut till bilen så fort jag lyckats fått på mig nått mer än kallingar, har alla papper där :)


skattar vinsten så ju lägre vinst = mindre skatt och som egen företagare kan ju ta ut pengar i lön

sen lönar det ju inte sig om jag har det mindre än 2 år

This post was edited by Intenso8 on May 26 2012 04:37am
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 26 2012 04:36am
Quote (Intenso8 @ 26 May 2012 10:34)
skattar vinsten så ju lägre vinst = mindre skatt och som egen företagare kan ju själv bestämma lönen :)



överskottet=lönen, så det säger ju sig själv hur mycket du vill lägga i företaget respektive ta ut, men finns ju inget som kallas lön som egen

men dom gjorde om det där i februari, masen hade nog tråkigt och gjorde om det där
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 26 2012 04:38am
Quote (Chefen @ 26 May 2012 12:36)
överskottet=lönen, så det säger ju sig själv hur mycket du vill lägga i företaget respektive ta ut, men finns ju inget som kallas lön som egen

men dom gjorde om det där i februari, masen hade nog tråkigt och gjorde om det där


men ger jag mig själv högre lön så blir vinsten mindre :) + googla lite nu

och verkar ju som att man skattar 26% på vinsten istället för 31

This post was edited by Intenso8 on May 26 2012 04:40am
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 26 2012 04:41am
Quote (Intenso8 @ 26 May 2012 10:38)
men ger jag mig själv högre lön så blir vinsten mindre :)




aha å fan :) man kan ju råka tanka/köpa pillsner/kläder/mat/ etc etc m.m till företaget så
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 26 2012 04:41am
Quote (Chefen @ 26 May 2012 12:41)
aha å fan :) man kan ju råka tanka/köpa pillsner/kläder/mat/ etc etc m.m till företaget så


:ph34r:
Go Back To Svenska Topic List
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll