d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Träning! > Tipps/råd/fakta/schema
Prev145678Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
May 16 2012 05:55am
Quote (f10eq @ May 16 2012 12:47pm)
vet inte om det platsar här men annars lånar jag tråden lite.

behöver tips på att bli av med sockerberoende!


Sluta äta och dricka saker med socker i
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 16 2012 06:15am
Quote (f10eq @ 16 May 2012 11:47)
vet inte om det platsar här men annars lånar jag tråden lite.

behöver tips på att bli av med sockerberoende!


tror jag kan hjälpa dig så mitt sötsug vart enormt sen jag slutade snusa

frukt kompis i de alla former! och låt bli läsk/saft/godis/ ikl light produkter
Member
Posts: 32,036
Joined: Nov 5 2006
Gold: 2,013.51
May 16 2012 08:27am
Quote (Kerzhakov @ 16 May 2012 13:55)
Sluta äta och dricka saker med socker i


jag sa att jag bad om ett tips jävla nylle..

Quote (Chefen @ 16 May 2012 14:15)
tror jag kan hjälpa dig så mitt sötsug vart enormt sen jag slutade snusa

frukt kompis i de alla former!  och låt bli läsk/saft/godis/ ikl light produkter


okej, nice, upplever du att det funkar i alla situationer eller är det något man ska tänka på? men typ juice går bra antar jag?
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
May 16 2012 08:40am
Quote (f10eq @ May 16 2012 03:27pm)
jag sa att jag bad om ett tips jävla nylle..



okej, nice, upplever du att det funkar i alla situationer eller är det något man ska tänka på? men typ juice går bra antar jag?


Och man kan inte göra mer än att sluta äta skiten, bara du som har dålig karaktär och svag mentalt som inte kan sluta.
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 16 2012 09:07am
Quote (f10eq @ 16 May 2012 14:27)
jag sa att jag bad om ett tips jävla nylle..



okej, nice, upplever du att det funkar i alla situationer eller är det något man ska tänka på? men typ juice går bra antar jag?




alla situationer vet jag inte,men många iallafall.. men fick ett enormt sug då snuset påverkade ''belönings centret i hjärnan'' vilket slutade tillverka det ''bra'' och man ersätter det, minns jag rätt är det samma sak med en dålig ovana så som smågodis, tar ett tag för hjärnan att ''inse'' att den behöver tillverka det där ''bra'' ämnet

men juice funkar ju, finns nyttig juice också, men dom kostar lite mer

men i övrigt funkar det tycker jag, kör på de mesta inom frukt väg så som apelsin/äpplen/vindruvor osv.. efter ~3 veckor mer eller mindre vänjer man sig och det släpper!
Quote (Kerzhakov @ 16 May 2012 14:40)
Och man kan inte göra mer än att sluta äta skiten, bara du som har dålig karaktär och svag mentalt som inte kan sluta.



skulle inte du bara kunna knipa igen och sluta skriva i den här tråden om du inte nu mot förmodan skulle råka skriva nått med substans i...
Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
May 16 2012 09:10am
Firade min födelsedag idag med ett stenhårt benpass!
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
May 16 2012 09:39am
Quote (Chefen @ May 16 2012 04:07pm)
alla situationer vet jag inte,men många iallafall.. men fick ett enormt sug då snuset påverkade ''belönings centret i hjärnan'' vilket slutade tillverka det  ''bra'' och man ersätter det, minns jag rätt är det samma sak med en dålig ovana så som smågodis, tar ett tag för hjärnan att ''inse'' att den behöver tillverka det där ''bra'' ämnet

men juice funkar ju, finns nyttig juice också, men dom kostar lite mer

men i övrigt funkar det tycker jag, kör på de mesta inom frukt väg så som apelsin/äpplen/vindruvor osv.. efter ~3 veckor mer eller mindre vänjer man sig och det släpper!


skulle inte du bara kunna knipa igen och sluta skriva i den här tråden om du inte nu mot förmodan skulle råka skriva nått med substans i...


Vad är ditt problem då?
Säger sanningen men det är för hårt för pojken att inse.
Member
Posts: 32,036
Joined: Nov 5 2006
Gold: 2,013.51
May 16 2012 01:39pm
Quote (Chefen @ 16 May 2012 17:07)
alla situationer vet jag inte,men många iallafall.. men fick ett enormt sug då snuset påverkade ''belönings centret i hjärnan'' vilket slutade tillverka det  ''bra'' och man ersätter det, minns jag rätt är det samma sak med en dålig ovana så som smågodis, tar ett tag för hjärnan att ''inse'' att den behöver tillverka det där ''bra'' ämnet

men juice funkar ju, finns nyttig juice också, men dom kostar lite mer

men i övrigt funkar det tycker jag, kör på de mesta inom frukt väg så som apelsin/äpplen/vindruvor osv.. efter ~3 veckor mer eller mindre vänjer man sig och det släpper!


skulle inte du bara kunna knipa igen och sluta skriva i den här tråden om du inte nu mot förmodan skulle råka skriva nått med substans i...


jag har nyligen kört en kaffe-detox och funderat på om det är samma sak, för nu behöver jag inte koffein lika mycket t.ex. och jag har dessutom fått tillbaka bieffekterna när jag väl dricker kaffe(=skitnödig).
om man tillämpar samma tänk fast på socker borde det funka, fast saken är väl att man behöver något som ger belöning liksom? inget socker/alkohol/koffein etc känns rätt hardcore, frukt i all äro.


Quote (Kerzhakov @ 16 May 2012 17:39)
Vad är ditt problem då?
Säger sanningen men det är för hårt för pojken att inse.


ah, oj förlåt. jag ska lära mig. sedan kan väl du lära mig springa 5 mil under 3 timmar också? du är så jävla tuff.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 16 2012 01:42pm
Quote (Kerzhakov @ 16 May 2012 16:40)
Och man kan inte göra mer än att sluta äta skiten, bara du som har dålig karaktär och svag mentalt som inte kan sluta.


På ett sätt är det faktiskt detta det går ut på.
Allt sitter mentalt över att sluta trycka i sig sådant. Hitta en nyttigt substitut istället, som Chefen sa, frukt är en perfekt lösning, gör smoothies, baka en nyttig kaka (nötter,frukt,protein etc)
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 16 2012 11:26pm
Quote (PlaaD @ 16 May 2012 19:42)
På ett sätt är det faktiskt detta det går ut på.
Allt sitter mentalt över att sluta trycka i sig sådant. Hitta en nyttigt substitut istället, som Chefen sa, frukt är en perfekt lösning, gör smoothies, baka en nyttig kaka (nötter,frukt,protein etc)


jo visst... men det går inte i praktiken oftast, så ta hjälp av mandlar också som förövrigt är svin gott, passar till och med till vatten
Quote (f10eq @ 16 May 2012 19:39)
jag har nyligen kört en kaffe-detox och funderat på om det är samma sak, för nu behöver jag inte koffein lika mycket t.ex. och jag har dessutom fått tillbaka bieffekterna när jag väl dricker kaffe(=skitnödig).
om man tillämpar samma tänk fast på socker borde det funka, fast saken är väl att man behöver något som ger belöning liksom? inget socker/alkohol/koffein etc känns rätt hardcore, frukt i all äro.


skulle verkligen behöva dra ner på kaffet också... dricker utan problem 10~ koppar om dagen, som nu när jag jobbat natt och vart vaken 30 timmar så har jag nog fått i mig mer än 15

Go Back To Svenska Topic List
Prev145678Next
Add Reply New Topic New Poll