d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Dags Att Sluta Röka
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Apr 3 2012 09:17am
Quote (SpAz. @ 3 Apr 2012 16:01)
varför blanda weed med brunt?^^ brunt brinner inte bra på sin egen hand. måste typ ha tobak då eller nåt som brinner iaf.


Har inte rökt på rätt många veckor och inte tänkt o börja igen det har vart för mkt ^^


du kan ju röka brunt rent så varför inte? bara att elda lite mer.. kul att mixa etc etc etc..
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 3 2012 09:24am
Quote (AsDrake @ 3 Apr 2012 17:17)
du kan ju röka brunt rent så varför inte? bara att elda lite mer.. kul att mixa etc etc etc..

prova röka en joint med rent brunt, blir inte sådär jättebra.
men bong går väl även om jag alltid vill ha lite tobak i när jag röker B
Quote (Giraff @ 3 Apr 2012 17:09)
Brinner dock sämre och man tappar möjligheten till agenter.
...or so I've heard. :unsure:

OnT så gick jag utan varesig snus eller cigg tors-mån eftersom jag inte hade råd att köpa.
Rätt milda besvär, men ingenting jag inte klarade av liksom
Fick cash idag och det första jag gjorde var att köpa ett paket. Känns som att det är just det som är det svåra att bryta.
Skall dock sluta snart. Fo realz.


tappar möjligheten till agenter say what?
Quote (Svartermetalisk @ 3 Apr 2012 17:04)
Du kan rosta tobak att blanda hash med.

Google för metod.


rosta som i elda på den innan man mekar? det är ju inte bulletproof, fortf nikotin med liksom.

This post was edited by SpAz. on Apr 3 2012 09:24am
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Apr 3 2012 09:40am
Quote (SpAz. @ 3 Apr 2012 17:24)
prova röka en joint med rent brunt, blir inte sådär jättebra.
men bong går väl även om jag alltid vill ha lite tobak i när jag röker B

tappar möjligheten till agenter say what?

rosta som i elda på den innan man mekar? det är ju inte bulletproof, fortf nikotin med liksom.



bong och tobak går ju inte ihop på något plan :s
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Apr 3 2012 09:43am
Quote (SpAz. @ 3 Apr 2012 17:24)
tappar möjligheten till agenter say what?


Slit ut filtret, ersätt med en roach, töm ciggen på tobak och fyll med annat.
Se bara till att packa den bra sen, så den inte brinner för fort.
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Apr 3 2012 09:53am
Quote (SpAz. @ 3 Apr 2012 16:24)
prova röka en joint med rent brunt, blir inte sådär jättebra.
men bong går väl även om jag alltid vill ha lite tobak i när jag röker B

tappar möjligheten till agenter say what?

rosta som i elda på den innan man mekar? det är ju inte bulletproof, fortf nikotin med liksom.


ofc, har alltid med tobak när jag röker brunt, säger bara vad man kan göra
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 3 2012 11:14am
Quote (Jewhannes @ 3 Apr 2012 17:40)
bong och tobak går ju inte ihop på något plan :s


Hehe tycker det tar vara på rökat bättre när d e brunt då. gräs går ju rent
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 3 2012 05:14pm
Jag tror såhär:

Om man använt stora mängder tobak helt sjukt länge som jag och Snigel t.ex då är det skitsvårt att sluta eftersom absen är str0nk men det är lätt att låta bli när man väl lagt ner för det gick så sjukt mycket pengar på det och man var för tolerant för att tycka det var najs anyway.

Om man inte röker mycket får man mindre abs men det svårare att låta bli när man väl slutat därför att man inte ännu nått stadiet då man ogillar drogen och då är det lätt att slinka tillbaka.

Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Apr 4 2012 02:06am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Apr 2012 00:14)
Jag tror såhär:

Om man använt stora mängder tobak helt sjukt länge som jag och Snigel t.ex då är det skitsvårt att sluta eftersom absen är str0nk men det är lätt att låta bli när man väl lagt ner för det gick så sjukt mycket pengar på det och man var för tolerant för att tycka det var najs anyway.

Om man inte röker mycket får man mindre abs men det svårare att låta bli när man väl slutat därför att man inte ännu nått stadiet då man ogillar drogen och då är det lätt att slinka tillbaka.


Det finns ju det här invanda man har i bakhuvudet hela tiden:

- Kaffet på morgonen och en härlig lösprilla i käften ( efter en natt utan tobak känner man att kroppen slappnar av ( läs blir pumpad med gift och ger upp ))
- Alltid när det är kaffe inblandat så måste jag ha en prilla i käften:D
- Efter middagen är det skönt att köra in en prilla.
- Sitter ute på Gärdet på sommarn med en bag in box och någon pilsner och spelar gitarr. Oftast blir det dock cigg då.

Osv. Fan jag måste ju sluta dricka kaffe om jag ska klara av att sluta snusa:D
Member
Posts: 22,931
Joined: Jul 5 2008
Gold: 5,388.00
Apr 4 2012 02:20am
Lycka till fan, du lär spara en del pengar även om du inte är nån storrökare

Sitt o nöt dataspel, det borde få dig o tänka på andra saker ^^
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 4 2012 05:11am
Quote (snigelfis @ 4 Apr 2012 10:06)
Det finns ju det här invanda man har i bakhuvudet hela tiden:

- Kaffet på morgonen och en härlig lösprilla i käften ( efter en natt utan tobak känner man att kroppen slappnar av ( läs blir pumpad med gift och ger upp ))
- Alltid när det är kaffe inblandat så måste jag ha en prilla i käften:D
- Efter middagen är det skönt att köra in en prilla.
- Sitter ute på Gärdet på sommarn med en bag in box och någon pilsner och spelar gitarr. Oftast blir det dock cigg då.

Osv. Fan jag måste ju sluta dricka kaffe om jag ska klara av att sluta snusa:D


lustigt de där...


De flesta rökare och snusare prisar ju kaffe+cigg/snusen på morgonen efter frullen eller direkt man stiger upp som en "fransk frukost" hehe.
Men kaffe o cigg är inte det mest invanda jag har, kaffe dricker jag så jävla mkt av hehe.

För mig då så blir jag sugen efter ett mål mat som tusan! spec tung mat etc då vill jag bara röka mig ur matkomat typ o bara må gött.
Sen efter sex ciggen den är också så jävla invand. man har pumpat och gått efter lustarna och känner sig slut i kropp o sinne, bara tar en cigg för o njuta av minuterna av total apati som infinner sig efteråt
Quote (Crazy @ 4 Apr 2012 10:20)
Lycka till fan, du lär spara en del pengar även om du inte är nån storrökare

Sitt o nöt dataspel, det borde få dig o tänka på andra saker ^^


yess jag lägger typ 100+ på cigg i veckan = 400 i månaden. efter ett år har jag alltså sparat 4800 kr :O nästan en halv månadslön för mig efter skatt

This post was edited by SpAz. on Apr 4 2012 05:12am
Go Back To Svenska Topic List
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll