d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Jag Har Sabbat Mitt Liv För Typ Fjärde Gången
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jul 26 2011 11:24am
första dagen som arbetslös, fan vad ez det är.
skrivit in mig på arbetsförmedlingen
stack till komvux. de hade stängt till nästa vecka, men de hade skrivit 6 olika telefonnr man kunde ringa: alla var på semester xd
har traskat in på alla möjliga sorters ställen och gjort spontanansökningar, de flesta har varit fett positiva!!
har snackat med lite folk som har koll på soc, de säger att det inte ska vara någon fara om jag går dit. de kommer troligtvis inte att kräva tillbaka skulden som jag har till grannstaden. sticker dit imorgon och chansar.
har även en hel del jobb som jag blivit tipsad till av kompisar osv där jag med största sannolikhet får jobb av att bara presentera mig. det är dock mindre lockande jobb men såna ska också sökas!!

känns så jävla bra :)
till er som vantrivs som fan/blir behandlade som skit på jobbet: säg upp er
till er som sitter arbetslösa: ut på äventyr, presentera er och spela intresserade som fan när ni gör en spontanansökning. känns riktigt jävla bra att kliva ut ur ett ställe när man snackat med någon som efter bara någon minut verkar hålla tummarna för att man ska få jobbet lol

This post was edited by Simon on Jul 26 2011 11:36am
Member
Gold: 7,821.00
Jul 26 2011 11:30am
Quote (Simon @ 26 Jul 2011 19:24)
stack till komvux. de hade stängt till nästa vecka, men de hade skrivit 6 olika telefonnr man kunde ringa: alla var på semester xd
har traskat in på alla möjliga sorters ställen och gjort spontanansökningar, de flesta har varit fett positiva!!
har snackat med lite folk som har koll på soc, de säger att det inte ska vara någon fara om jag går dit. de kommer troligtvis inte att kräva tillbaka skulden som jag har till grannstaden. sticker dit imorgon och chansar.
har även en hel del jobb som jag blivit tipsad till av kompisar osv där jag med största sannolikhet får jobb av att bara presentera mig. det är dock mindre lockande jobb men såna ska också sökas!!

till er som vantrivs som fan på jobbet: säg upp er
till er som sitter arbetslösa: ut på äventyr, presentera er och spela intresserade som fan när ni gör en spontanansökning. känns riktigt jävla bra att kliva ut ur ett ställe när man snackat med någon som efter bara någon minut verkar hålla tummarna för att man ska få jobbet lol

Kul att det känns så positivt! Hoppas du har jobb snart igen! :thumbsup:
Member
Gold: 54.00
Jul 26 2011 03:19pm
Quote (Simon @ Jul 25 2011 09:16pm)
jepp är sugen på att utbilda mig, vet dock inte riktigt till vad än.. hursomhelst så har jag ett gäng betyg jag lär läsa upp tror jag. någon som vet hur man lättast tar reda på sina gymnasiebetyg om man inte har papprerna kvar? höra av sig till skolan? det var en friskola och inte kommunal om det gör någon skillnad.
ska kolla upp om jag lyckas komma in på några kurser till höst-terminen imorgon, om det inte är för sent. har även lite folk jag ska höra av mig till som brukar kunna styra jobb åt folk. hamnarbete osv.

så idag var det alltså sista dagen på mitt jobb. började med att chef A (hade typ 3 chefer kan man säga) drog in mig på sitt kontor och började köra rövslicksnack. han bad mig jobba bara en eller två veckor till så att han kunde sticka på en semester en vecka som han planerat med sin son. han sa att jag skulle få göra mitt eget schema och att allt skulle vara på mina villkor. så satt vi där och snackade ett tag. jag sade nej, behövde inte ens fundera.
sen stötte jag på chef B som påstod att jag ljög om en sak jag sade, att han snackat skit om mig till en annan som jobbat där. han sa att han skulle ringa dit den personen som han snackat skit med mig om, och om jag ljög så skulle han slå mig sa han. jag typ garvade och frågade om detta var ett hot, han förstår nog inte innebörden av vad han gjorde men han upprepade att han skulle slå mig, eller slå den andra personen (som sagt till mig att chefen snackat skit om mig), så sa jag typ "ja okej, så du hotar alltså mig?" halvskrattandes (chefen var dock dödsseriös, han är sjuk, han har bråkat med folk där förr) - precis när han sa sådär så kom det en ny tjej som jobbat 3 dagar förbi och hörde allting! haha... sen kom chef A och avbröt och drog bort chef B och sa till mig att vi skulle dra ett sträck över det där bara. visst tyckte jag. skulle dock kunna polisanmäla det antar jag, men jag orkar inte lägga mer energi på de där asen.
när jag kommer till cafét och chef C där börjar snacka med mig så säger hon att jag får göra mitt schema och om jag vill fortsätta jobba så ska allt vara på mina villkor. tackade nej direkt och skrattade typ. hon tjatade i princip hela dagen men det gav inte ett piss. hon bad åtminstonde komma tillbaka och fika då och då och höra av mig om jag ångrar mig lol...

long story short:
jag sa upp mig på ett RIKTIGT svinigt sätt, det är jag mycket väl medveten om. men två av tre chefer vill ha tillbaka mig, den tredje är hjärndöd och han vill bara slå mig hahahha
tänker aldrig jobba för dom igen :)

Man skall alltid slå det första slaget :)
Member
Jul 27 2011 09:57am
Quote (Simon @ Jul 26 2011 05:24pm)

till er som vantrivs som fan/blir behandlade som skit på jobbet: säg upp er

motivation är nyckeln till framgång, även på gymmet :P
Member
Jul 31 2011 10:04am
tänkte bara tillägga att även om jag inte har jobb än (bara gått 6 dagar :angel: ) så känns detta som ett av de bättre valen jag gjort i mitt liv faktiskt :thumbsup:
stängde en dörr, men öppnade 400 nya!
Retired Moderator
Gold: 17,940.36
Trader: Trusted
Jul 31 2011 10:08am
Kul att du gjorde det rätta valet! :cheers: Lycka till i fortsättningen!
Member
Gold: 30.10
Jul 31 2011 10:13am
Quote (SpAz. @ Jul 25 2011 03:53pm)
utbilda dig
börja arbeta svart/bli kriminell
skaffa konservativt gubbjobb likt sopgubbe / bruksmedarbetare. bra cash slappt som fan.

plugga + kör svarttaxi

vet en del som gör det. sjukt bra cash när man pluggar + betalar bilen om man vill ha en

polare körde sopgubbe ett par år efter gymnasiet, tror han cashade 27-28 eller något i månaden.

det var iofs risiga arbetstider+arbetsmiljö men ändå ett vettigt jobb
Member
Gold: 26.75
Aug 1 2011 07:30am
Nu kanske det inte är läge att tänka den dåliga ställningen ni har på jobbet.

Men fixa upp din ekonomi nästa gång och förbered dig
Go Back To Svenska Topic List
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll