Quote (Fil @ 14 Jun 2011 14:27)
Det spaz försöker säga är att det inte är den dans på rosor att bli äckligt rik i norge som du tror.
Han har själv varit och arbetat i norge och du borde lita på hans verklighetsförankring.
Jag påstår inte att det är lätt att bli äckligt rik i Norge, det har jag aldrig påstått heller.
Du behöver en 3-årig utbildning, sedan 4 års arbetserfarenhet, säkerhetskurser och certifikat för att få jobba på oljerigg, det är inte alls enkelt.
Quote (SpAz. @ 14 Jun 2011 14:29)
så du påstår att 450k

600k är en dålig löneutveckling på 10-15 år? vad tror du då? visa gärna varför det vore rimligt med mer, det är redan en mycket mycket bra löneutveckling...
rimlighet snackar vi om, då bheöver jag knappast källor. Jag kan ha fel, efter 10-15 år kanske man drar in 550 eller 650, spelar mindre roll. miljonen efter 10 år är bara orimligt så tills vida att du inte klättrat på karriärstegen och fått ny tjänst.
Jag ville bara tysta ner ännu en naiv norgeprisare som tror man tjänar som en bankdirektör i norge på o knega "hårt". det gör man inte.
Har inget emot ditt yrkesval som elektriker, tvärsom, hade jag haft minsta intresse för det så hade det varit ett bra jobb i dagens arbetsmarknad.
Min poäng med hela diskussionen var från början att bevisa för Gåsen att jag har gjort ett hyfsat karriärval eftersom han ifrågasatte det.
Jag är ingen "naiv norgeprisare" men om du har tid över och vill få ihop pengar fort så kan det vara en bra idé.
This post was edited by snoramej on Jun 14 2011 07:35am