d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Behövs En Svensk Chatt Tråd? > Rösta Och Berätta Varför.
Prev145678Next
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 9,560.00
Aug 21 2010 04:25am
asså ni vet att det kvittar hur många ni tvingar till att sköta sig så kommer det någon ny p12a som kommer och förstör ändå, aka det kommer alltid finnas spam här.
Member
Gold: 880.00
Aug 21 2010 05:12am
Quote (Tixon @ 21 Aug 2010 11:25)
asså ni vet att det kvittar hur många ni tvingar till att sköta sig så kommer det någon ny p12a som kommer och förstör ändå, aka det kommer alltid finnas spam här.

klart de gör. men då kan ju alla som inte är p12 ignorera den personen och sånt :P =) finns alltid metoder som fungerar. en ny p12 i veckan, och sen märker han att de inte var roligt att spamma om han bara får dålig feedback.
Member
Gold: 3,135.65
Aug 21 2010 05:15am
Quote (Fire_hawkx @ Aug 21 2010 12:12pm)
klart de gör. men då kan ju alla som inte är p12 ignorera den personen och sånt :P =) finns alltid metoder som fungerar. en ny p12 i veckan, och sen märker han att de inte var roligt att spamma om han bara får dålig feedback.

Och det finns alltid någon som ska rage'a, thus makin the p12 to continue what he started.
Member
Gold: 257.00
Aug 21 2010 06:01am
Quote (Fire_hawkx @ Aug 21 2010 01:12pm)

Med tanke på att halva forumet beter sig som p12or så blir det väl svårt att ignorera alla :P
Enda anledningen att svenska chatten finns är för att mata folk med posts och p.g.a. lathet.

Först och främst är ju det här ett forum, det ska inte (eller jag är väl inte personen att säga ska, bör iaf) behandlas som en chat.
Finns massvis med chatprogram man kan använda, enda "nackdelen" är att man inte ökar sin postcount.

Att man slipper göra andra trådar är ju ett dåligt argument. Är ju som sagt ett forum.
Annars kan man ju be njaguar göra om hela sweforumet till en riktigt chat om vi bara ska ha en tråd.
Om något tycker jag att swechatten dödar aktivitet, om det finns en tio trådar så har man i alla fall möjlighet att göra tio posts. I chatten gör man en för resten är fem sidor bakåt.

Att trådar stängs p.g.a. off-topics post däremot suger ju.
Är inte så erfaren med sådant, men kan man inte fråga någon mod eller njaguar om man inte kan släppa lite på den regeln i sweforumet? Tycker personligen att det är mycket skönare och trådar lever längre om man låter trådkonversationen spinna på och gå in på vad fan den vill gå in på. Så länge men inte är en douchebag och hijackar tråden.
Och ja, det är lite chat element över den idén, skillnaden är att ingen helt plötsligt bara byter konversation utan den spinner vidare och man har inte en tråd med 2832302 inlägg.

Om trivseln och att känna sig inbjuden vet jag inte. Alla som postar känner alla? Visst, men det uppnår du även med massa vanliga forumtrådar, kanske tar ett tag länge då man inte har tonvis med småsnack.
Tyckte själv att det snarare att det inte var särskilt inbjudande (vad fan är motsatsen till inbjuden? :wacko: ), contenten var väl tvivelaktig till och från och sen var det mycket snack mellan folk som kände varandra. Är väl dock individuellt.

Vad det gäller den internationella chatten, så efter en snabb koll ser den snarare ut som typ offtopic of offtopic. Anything goes typ.
Sen har de ju också samma regler på spam så vitt jag vet. Skon klämmer ju i att det alltid blir spam för postcount i svenska chatten.

Mina två cents i alla fall för den som orkar läsa min wall of text :)

Lär väl bli flamad till döds med ad-hominems nu av folk som misstycker :/

This post was edited by Tapdatgoat on Aug 21 2010 06:02am
Member
Gold: 30.00
Aug 21 2010 06:03am
Quote (Tapdatgoat @ Aug 21 2010 02:01pm)
Med tanke på att halva forumet beter sig som p12or så blir det väl svårt att ignorera alla :P
Enda anledningen att svenska chatten finns är för att mata folk med posts och p.g.a. lathet.

Först och främst är ju det här ett forum, det ska inte (eller jag är väl inte personen att säga ska, bör iaf) behandlas som en chat.
Finns massvis med chatprogram man kan använda, enda "nackdelen" är att man inte ökar sin postcount.

Att man slipper göra andra trådar är ju ett dåligt argument. Är ju som sagt ett forum.
Annars kan man ju be njaguar göra om hela sweforumet till en riktigt chat om vi bara ska ha en tråd.
Om något tycker jag att sweforumet dödar aktivitet, om det finns en tio trådar så har man i alla fall möjlighet att göra tio posts. I chatten gör man en för resten är fem sidor bakåt.

Är inte så erfaren med sådant, men kan man inte fråga någon mod eller njaguar om man inte kan släppa lite på den regeln i sweforumet? Tycker personligen att det är mycket skönare och trådar lever längre om man låter trådkonversationen spinna på och gå in på vad fan den vill gå in på. Så länge men inte är en douchebag och hijackar tråden.
Och ja, det är lite chat element över den idén, skillnaden är att ingen helt plötsligt bara byter konversation utan den spinner vidare och man har inte en tråd med 2832302 inlägg.

Om trivseln och att känna sig inbjuden vet jag inte. Alla som postar känner alla? Visst, men det uppnår du även med massa vanliga forumtrådar, kanske tar ett tag länge då man inte har tonvis med småsnack.
Tyckte själv att det snarare att det inte var särskilt inbjudande (vad fan är motsatsen till inbjuden? :wacko: ), contenten var väl tvivelaktig till och från och sen var det mycket snack mellan folk som kände varandra. Är väl dock individuellt.

Vad det gäller den internationella chatten, så efter en snabb koll ser den snarare ut som typ offtopic of offtopic. Anything goes typ.
Sen har de ju också samma regler på spam så vitt jag vet. Skon klämmer ju i att det alltid blir spam för postcount i svenska chatten.

10 / 10

/thread
Member
Gold: 6,669.61
Aug 21 2010 06:46am
Quote (Svartermetalisk @ Aug 21 2010 02:03pm)
10 / 10

/thread

Second tat.

Vettigaste inlägg jag läst på ett bra tag.
Member
Aug 21 2010 06:54am
Quote (Tapdatgoat @ 21 Aug 2010 13:01)

Om något tycker jag att swechatten dödar aktivitet, om det finns en tio trådar så har man i alla fall möjlighet att göra tio posts. I chatten gör man en för resten är fem sidor bakåt.

På sätt o vis, men i svenska chatten tråden så kan man lära känna andra d2jsp nördar, räcker med att börja skriva sen efter ett tag så lär du dig känna dem. det är inte många som är rageguy på dig om du skriver ditt första inlägg där. Klart de blir mindre random-trådar, men ja annars finns de massor trådar som inte handlar om något. nu kan man posta i chatten om det är så oviktigt att det inte krävs en tråd om det. Men om man tycker något är viktigt är de bättre att göra en riktig tråd. Klart att det är ett forum, men det används inte så i svenska eller något annat språk typ. alla andra språk har egna chatter. jag respekterar vad du tycker det är väl skrivet =)
Member
Gold: 32.00
Aug 21 2010 11:03am
Tycker de e bra o ha en chat tråd, slipper allt spam överallt + kul o töla me varann ;)
Member
Gold: 0.00
Aug 22 2010 02:52pm
stäng skiten

så, nu kan ja få min TT

då jävlar blir det ordning här det kan ja lova
Member
Aug 22 2010 03:24pm
om man vill undvika spamm så kan man undvika att ha några sub forums som inte har med trading att göra? eller skapa så man inte kan posta oftare än en gång per 10 min.
Go Back To Svenska Topic List
Prev145678Next
Closed New Topic New Poll