d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Part 2
Prev145678100Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:29am
[QUOTE=Litttle_Brother,Nov 25 2009 05:28pm][QUOTE=GuZ,25 Nov 2009 18:26]95% av alla mina inlägg är bumps. Sorgligt men sant.
Vore skönt med något slags sytem där bumps inte räknas.[/QUOTE]

det tycker jag också, men att bumpa för att visa sina topics är ju inte spamm, men däremot om man bumpar t ex topics där tradet redan är gjort så är det ju bara för +1


QUOTE=AwiT,25 Nov 2009 18:26]man kanske inte behöver dem, men många skriver t.ex;
start for u m8 = SPAMMMM
XXX to keep it rolling = SPAMMM! ?!?!?!

?!??!?![/QUOTE]

Beror på ju ^^

Om det är deras mate kanske dom vill bara starta det åt han så att "det kommer igång / så att topicen bumpas / får uppmärksamhet".[/QUOTE]

då äre ju spamm? för de har inte gått 4 timmar isf kanske^^ o de ska de göra för att en topic ska bumpas , annars SPAMMM XD
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Nov 25 2009 11:30am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 06:28pm)
det tycker jag också, men att bumpa för att visa sina topics är ju inte spamm, men däremot om man bumpar t ex topics där tradet redan är gjort så är det ju bara för +19


Finns relativt många som skapar trade-topics enbart för att +1:a och säljer någonting helt meningslöst, som t ex en El-runa.

Kan också erkänna att jag själv har gjort det ett par gånger -_-

This post was edited by GuZ on Nov 25 2009 11:31am
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:32am
Quote (GuZ @ 25 Nov 2009 18:30)
Finns relativt många som skapar trade-topics enbart för att +1:a och säljer någonting helt meningslöst, som t ex en El-runa.

Kan också erkänna att jag själv har gjort det ett par gånger -_-


Ja men DÅ är det ju spamm, bara för att få ihop posts :)

Det är ju olika från fall till fall.



Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:29)
då äre ju spamm? för de har inte gått 4 timmar isf kanske^^ o de ska de göra för att en topic ska bumpas , annars SPAMMM XD


Ja men asså att folk early bumpar är ju inte spamm (det kan vara) men det är ju till 99% av fallen för att dem vill att sin topics ska visas för att sälja/köpa något ;D

Dock bryter ju early bumps mot reglerna också, men det finns ju alternativ när man reportar i trade forum "report spam" "report early bump", alltså e det inte samma sak heller :)

This post was edited by Litttle_Brother on Nov 25 2009 11:32am
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:33am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 05:32pm)
Ja men DÅ är det ju spamm, bara för att få ihop posts :)

Det är ju olika från fall till fall.





Ja men asså att folk early bumpar är ju inte spamm (det kan vara) men det är ju till 99% av fallen för att dem vill att sin topics ska visas för att sälja/köpa något ;D

Dock bryter ju early bumps mot reglerna också, men det finns ju alternativ när man reportar i trade forum "report spam" "report early bump", alltså e det inte samma sak heller :)


men de är ju inte man sj som early bumpar , de är ju polarn, SPAMM!
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:36am
Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:33)
men de är ju inte man sj som early bumpar , de är ju polarn, SPAMM!


Nej men det är ju så dem "undankommer" att det är early bump. Att dem själv inte gör det, att nån gör det åt dem.

T ex: Som när marcus frågar mig "Robin kan du skriva nåt i min trade tråd så att den bumpas?"

Då gör ju jag inte det för att få mer posts/spamma, utan för att hjälpa Marcus ^^
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:38am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 05:36pm)
Nej men det är ju så dem "undankommer" att det är early bump. Att dem själv inte gör det, att nån gör det åt dem.

T ex: Som när marcus frågar mig "Robin kan du skriva nåt i min trade tråd så att den bumpas?"

Då gör ju jag inte det för att få mer posts/spamma, utan för att hjälpa Marcus ^^


men de är ändå spamm! :D
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:40am
Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:38)
men de är ändå spamm! :D


Nej det är det ju inte ^^

Då kan jag ju säga att det du skriver nu är spamm också ^^

Spamm är ju om man är ute efter +1
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Nov 25 2009 11:41am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 06:32pm)
Ja men DÅ är det ju spamm, bara för att få ihop posts :)

Det är ju olika från fall till fall.


Hah, nu fick jag ont i huvudet :) Hela det här tål att tänkas på.

Afk käk, iaf!

This post was edited by GuZ on Nov 25 2009 11:41am
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:41am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 05:40pm)
Nej det är det ju inte ^^

Då kan jag ju säga att det du skriver nu är spamm också ^^

Spamm är ju om man är ute efter +1


jag är kanske de nu :evil:
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:43am
Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:41)
jag är kanske de nu  :evil:


Mm då är det spamm ^^

Men asså om din kompis skriver typ "Start" "Bump" "Gl selling" åt dig, om du frågat han, så är ju anledning att din topics ska bumpas = early bump
och då bryter det ju mot reglerna eftersom det är early bump, men det är inte spamm :)

Edit: Dock klassas ju early bumping som spam också av vissa, man kan ju säga att det är en sorts spamm,
men om vi ska vara noga så är det inte det, eftersom early bump = du vill ha din topic bumpad
spam = du vill ha meeeeeer posts.

This post was edited by Litttle_Brother on Nov 25 2009 11:44am
Go Back To Svenska Topic List
Prev145678100Next
Closed New Topic New Poll