Quote (SpAz. @ 16 Jun 2010 13:59)
riktigt intressant faktiskt.
Semi-kristen, hmmm svårt, kanske skulle kunna ha överseende. Nu snackar vi ändå om någon som inte är fanatiker eller speciellt troende, utan bara tänker i dessa banor, utan att vara överdrivet religiös. Typ som att jag är agnostiker fast hon tror på kristendomen. Det hade nog gått.
Hel-kristen, aldrig i livet. Superduperkristen som försöker pracka på mig hennes värderingar? hahaha aldrig.
exakt samma scenario gäller om du byter ut kristen mot någon annan religion, eller iaf islam/judendom. är kanske lite mer mottaglig för buddhism eller liknande religioner som mer fokuserar på människans sinnen/natur snarare än "förnuftet"
Förstår ditt tankesätt, men förstår inte riktigt varför det skulle vara ett problem om hen var övertygad?
e; Upplevde det i alla fall som att du särställde de som bara är troende och de som försöker övertyga andra, så du verkar ju ha iaf förstå att alla ej är sådana!
Quote (EmporioArmani @ 16 Jun 2010 22:19)
nope på fråga 1 och på fråga 2 så undrar jag hur många % av befolkningen som anser sig som kristen troende?, bojkotta kyrkan, jävla patrask..uppbyggt på lögner
religion skapar krig och nazism/rasism, lägg ner hela skiten och lev istället
Jag tycker att du generaliserar. Bara för att en person är troende behöver väl denna inte nödvändigtvis försöka omvända dig?
Tog endast kristendomen eftersom det är den traditionella religionen i Sverige - om ej annat vad jag har upplevt det. Förstår inte riktigt hur din fråga är relevant.
This post was edited by Giraffkanon on Jun 16 2010 10:20pm