d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ni Varit Med Om Något Som Anses Paranormalt?
Prev14567811Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,337.00
Feb 5 2010 01:16pm
såg ett spädbarn med blöja på min säng när ja skulle lägga mig, blev fett rädd och sprang ut, upp på övervåningen typ
sen när jag gick tillbaks och skulle kolla om den var kvar, så var den inte det. Började leta i hela huset om den typ krypt iväg lr nåt men den var borta :O
såg antagligen i syne för ja hade varit vaken i typ 2 dygn o lanat
Member
Gold: 0.00
Feb 5 2010 02:27pm
Quote (R4mses @ 5 Feb 2010 21:16)
såg ett spädbarn med blöja på min säng när ja skulle lägga mig, blev fett rädd och sprang ut, upp på övervåningen typ
sen när jag gick tillbaks och skulle kolla om den var kvar, så var den inte det. Började leta i hela huset om den typ krypt iväg lr nåt men den var borta :O

man måste va lite lätt påverkad för något sånt xd
Member
Gold: 26,189.00
Feb 5 2010 02:47pm
Quote (DJVIP @ Feb 5 2010 09:27pm)
man måste va lite lätt påverkad för något sånt xd

precis vad man inte behöver, har man vart vaken i 24 timmar så börjar man smått hallucinera.
Member
Gold: 8,806.69
Feb 5 2010 02:52pm
Quote (Yllegarnet @ Feb 5 2010 12:52pm)
Fy fan vad det vore koolt med telepati. Vad jag vet brukar ju ialf tvillingar ha telepati mellan varann B)

Stämmer då inte :P
Member
Gold: 30.00
Feb 5 2010 02:53pm
Quote (Yllegarnet @ 5 Feb 2010 21:47)
precis vad man inte behöver, har man vart vaken i 24 timmar så börjar man smått hallucinera.

För mig börjar saker fakka ur efter 45 timmar :)

Har vart med om en del halvflummiga grejjer men jag har alltid avfärdat de som hallucinationer eftersom ingen annan såg det jag såg.
Member
Gold: 0.90
Quote (PhearCIII @ Feb 5 2010 08:52pm)

håller med :P
Member
Quote (Svartermetalisk @ Feb 5 2010 09:53pm)

Har vart med om en del halvflummiga grejjer men jag har alltid avfärdat de som hallucinationer eftersom ingen annan såg det jag såg.

Samma har hänt mig vid lite väl många vakna timmar B)

Kan se folk som kastar grejjer på mig B)
Member
Gold: 2,006.68
Feb 5 2010 04:18pm
Quote (R4mses @ Feb 5 2010 07:16pm)

Haha :D

Quote (Svartermetalisk @ Feb 5 2010 08:53pm)

Hör gärna om vad du sett även om du inte själv tror att det var äkta...

Quote (PhearCIII @ Feb 5 2010 08:52pm)

I alla fall är det inte något unikt för just tvillingar, men starka band ökar antagligen chanserna för telepati...(?) Har några exempel, som första gången jag var ute och letade toppslätskivling (var helt ute och cyklade, letade på helt fel mark, gick runt i träskmark i en skog och käkade av någon sort som jag/vi då trodde var rätt) så skickar farsan ett sms med texten "Vad gör du i skogen?". Tvivlar på att han gick och följde efter oss och lurade i buskarna haha. :D En annan gång satt jag i ett inrökt rum och puffade och får meddelandet "Det luktar rök..." Lagom irriterande att man inte kan vara helt ifred, speciellt när farsan har sån strikt syn och är så dömande när det gäller sånt där. Han säger sig inte göra det medvetet, att bilderna osv kommer spontant... Jag tror honom nu när det hänt mig med några gånger på senare tid (flashar), men ibland undrar jag hur mycket han kan styra det alltså... Sen får man höra lite nu och då (senast förra helgen) att "Jag får minsann upp mer än jag berättar om". Låt mig vara vad fan! =P Haha. Nu har jag sällan rökverktyg och olagligheter på rummet pga detta. Minns förut för nåt år sedan så hade jag en pipa inlindad i en plastpåse som var bra gömd i en vrå, i en skokartong full med skräp, men inte fan kunde jag ha den ifred. Utan att på något "normalt" sätt kunna veta det, sa han åt mig att jag vet att jag inte får ha sådant hemma, "Den ska ut". Försökte med den där "Vad fan snackar du om...", men det var ju lönlöst när svaret blev "Jag har 'sett' att du har en pipa inlindad i någonting, vet inte vad riktigt"... Men för helv... var bara att kasta. (Gav bort den). Att snappa upp objekt sådär är väl inte telepati riktigt i och för sig, vet inte vad det kallas faktiskt.

Edit: Där har vi ytterligare en anledning till att jag blivit intresserad av sånt här I guess (yllegarnet), farsan har alltid varit lite skev sådär...

This post was edited by TidsL on Feb 5 2010 04:28pm
Member
Feb 6 2010 10:14am
BUMP! :D
Member
Gold: 93.00
Warn: 100%
Feb 6 2010 11:16am
Quote (TidsL @ Feb 4 2010 08:00pm)
Logisk förklaring till lampan kan vara glapp, antingen i gruppsäkringen, i trådarna till brytaren/armaturen, eller om det var en glödlampa kanske den inte satt ordentligt fast i sockeln etc. Finns säkert mer som kan påverka. Hörde ni klicket från lampknappen eller tändes lampan ändå? Säger inte att det inte var "någon annan" som gjorde det men det kan vara bra att försöka se på saken från fler vinklar...
Vad för andra saker?

Det blir mycket mål i hockey, tror också att det var tur men vem vet, inget är säkert. Något mer exempel på saker du förutspått eller känt på dig ska hända?

Förutsägningar och sådant är väl för det mesta bara tur. Om jag t.ex tänker på någon jag känner och den personen sedan helt plötsligt ringer då blir man ju lite paff.
Vad man inte tänker på är om alla gånger man har tänkt på någon person och det inte har hänt något, så det är för det mesta bara tillfälligheter.

Jag har trott på paranormala saker i flera år, och jag har upplevt saker också.
Jag kommer inte riktigt ihåg så mycket, men jag upplever väldigt ofta temperatur förändringar och dylikt. En stor del av min familj är väldigt intresserade av paranormala saker så jag har sett många bilder som folk inom familjen tagit där det har varit oförklarliga saker.

Btw , väldigt bra tråd :)

Quote (Yllegarnet @ Feb 4 2010 09:53pm)
Jag har faktiskt vart med om en grej när jag var riktigt liten. Jag vaknade när jag låg i min 90 cm breda säng och ser ett skimmer, som dimma och får för mig att det är spöket laban, och hälsar på det. Såhär i efterhand har jag tänkt vad det kan vara men inte fått någon annan förklaring än att det var inbillning.

Även nu vaknar jag av saker i mitt nya rum. Vaknar av att det blir pisskallt, och även när jag ska sova ibland så kan jag känna hur någon andas på mig :|

Tro vad ni vill men det är sant... Förväntar mig inte att folk ska tro på vad man säger in here.

Lol'd @ Hälsning till laban xD

Quote (TidsL @ Feb 5 2010 02:54pm)
Kan ta ett exempel på telepati, var hos en polare och vi var lite röksugna men hade inget gräs, så han ringde en annan gemensam vän för att fråga om han kunde avvara ett meck. När han pratar i telefon med honom får jag en flash (kan inte beskriva det bättre) av personens brevlåda och förstår direkt. Sen när polaren lägger på säger han att "han skulle precis slagga men han lägger ett meck i sin brevlåda som vi kan gå förbi och hämta" - Aa, jag "såg" det, svarade jag. =P Det har inte hänt förut att han bestämt sig för att göra så. I och för sig så är det ingen avancerad lösning på problemet att lägga det i brevlådan, smidigt, men han kunde ju lika gärna sagt nej, visste inte att han var på väg att lägga sig heller så, ja, bestäm själva.

Sådan slags telepati finns däremot. Väldigt intressant att höra om sådana upplevelser !

This post was edited by ZippYz on Feb 6 2010 11:24am
Go Back To Svenska Topic List
Prev14567811Next
Add Reply New Topic New Poll