Quote (Sandman423 @ Jan 2 2010 07:57pm)
Ni får det att låta som om jag smutskastar EM... Det gör jag. EM-spel är sjukt obalanserade. Gankers och supporters blir helt dängade. Det är inte lönt att ganka i EM, man förlorar så jävla mycket på det. Det gör man redan i vanliga games. Den nuvarande metagamet är att tanka och farma, och sen när man kommer in i EM är det VÄRRE. Jag säger inte att någon är sämre för att den spelar EM, utan själva EM-spelet är åt helvete. Det är inte logiskt att helt plötsligt från att ägt spelet till att börja förlora för att de har något cepe som fått guld trots att den jäveln blir gankad som fan.
Nu pratar jag från DotA erfarenheter, men spelet ska i princip vara likadana. Sen är det här publics folk spelar, och det vet man inte hur det kan gå, vilket är det enda jag kör just nu med tanke på att jag inte känner så många som spelar HoN mer än IRL-mates som är rätt kassa på spelet. Men spelar med dem i alla fall för det är kul. Orkar inte börja spela tävlingsinriktat som jag gjorde med DotA (finns det ens ett competitive HoN?). Ibland kör jag lite mer seriösa games med HUSO som jag brukade spela DotA med, men mer än så blir det inte.
Nej, man är inte bättre för att man inte spelar EM, men de bättre spelarna spelar utan EM.
Allt jag orkade bry mig om att du spelar dota men i princip jämför det med hon. Resten kommer jag inte ens ihåg längre, så jävla ointressant var det.