d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Bok-tråden > Part 1
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Jan 27 2010 10:22am
Harry Potter
Bilbo
Spejarens Lärling
Väktarens Lärling
Imorgon När Kriget Kom
Vinterspelen



Har läst hur mycket som helst men det där är favoriterna :)
Banned
Posts: 5,079
Joined: Nov 19 2006
Gold: 0.06
Warn: 40%
Jan 27 2010 10:29am
Quote (Yllegarnet @ Jan 27 2010 05:22pm)
Harry Potter
Bilbo
Spejarens Lärling
Väktarens Lärling
Imorgon När Kriget Kom
Vinterspelen



Har läst hur mycket som helst men det där är favoriterna :)


spejarens lärling och väktarens lärling är dom fantasy ?;o (haru link kanske?(: )
Member
Posts: 27,262
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,016.68
Feb 3 2010 09:41am
Började läsa en bok på svenska igår för en gångs skull, Tärningsspelaren. Väldigt skön inledning och start, den verkar jävligt bra helt enkelt, nån som läst den?

http://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4rningsspelaren
Member
Posts: 5,956
Joined: Jan 14 2008
Gold: 413.65
Feb 3 2010 04:00pm
Läser typ aldrig böcker.. kanske läst 4st i hela mitt liv(jag är 17)
sen nu när jag va i USA hade mamma köpt en som jag läste :O bara man hörde va den hette så ville man typ läsa den xD
och de va:
Alla får ligga
den va typ bra :D är typ en fakta bok som handlar om hur man får kontakt me andra :P
läs den =) sjukt lätt läst också, kan säkert läsa ut den på 5 timmar... ändå är den på nästan 200sidor om ja minns rätt...

9/10 x)
Member
Posts: 17,988
Joined: Oct 10 2008
Gold: 298.00
Feb 3 2010 05:15pm
Quote (swewik @ Feb 3 2010 10:00pm)
Läser typ aldrig böcker.. kanske läst 4st i hela mitt liv(jag är 17)
sen nu när jag va i USA hade mamma köpt en som jag läste :O bara man hörde va den hette så ville man typ läsa den xD
och de va:
Alla får ligga
den va typ bra :D är typ en fakta bok som handlar om hur man får kontakt me andra :P
läs den =) sjukt lätt läst också, kan säkert läsa ut den på 5 timmar... ändå är den på nästan 200sidor om ja minns rätt...

9/10 x)


Alla LOTR är ett måste iaf
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Apr 22 2010 02:36am
Quote (sajber @ 4 Feb 2010 01:15)
Alla LOTR är ett måste iaf


japp! :)
Member
Posts: 32,923
Joined: Dec 22 2008
Gold: 2,208.00
Apr 26 2010 02:36am
Har aldrig läst en hel bok faktist.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 26 2010 02:50am
Jag läser inte så mycket nuförtiden, senaste jag läste var Jan Guillous hamilton-serie, jag streckläste hela serien, fyfan vad spännande böcker :P
Jag är medveten om hur han försöker vinkla alltihop, men bra böcker blir det oavsett ;)
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Apr 26 2010 03:24am
bok? vad är det för nytt?
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 26 2010 05:37am
Haha, har nu faktiskt tagit mig tiden att läsa diverse svar i den här tråden, förbannat dåligt faktiskt, mest för de som nu faktiskt kan namedroppa ALLA böcker de någonsin läst.
När jag var liten plöjde jag böcker innan jag skulle sova, en bok på tre kvällar var väl snittet, om jag så hade velat hade jag inte kunnat namedroppa det jag läste under ett år utan att folk skulle tl;dr'a.
Ni som inte läser, och istället ser filmer, ni missar! Läsa mycket böcker ger så mycket mer än bara nöjet av att läsa de samma. De ger dig rättstavning och en undermedveten grammatisk koll på hur du formulerar dig.
Något som du annars får lägga tid på i skolan för att lära dig. !!
Go Back To Svenska Topic List
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll