ISO: Era spelningslistor ni kör på gymmetQuote (ankiie @ 4 Dec 2012 19:36)
Körde knäböj med skivstång för första gången idag, en kille visade mig o jag hade tydligen bra form.. va väl lite nojig i början men lyckades på 12x2 60kg 8x2 50kg
Härligt! Tänk på att det är viktigt att låta kroppen och nervsystemet vänja sig vid övningen, => öka inte för fort i vikter.
Du har nu börjat med den bästa övningen som finns

Quote (Intenso8 @ 3 Dec 2012 19:02)
kände mig riktigt stel idag på gymmet

marklyft: (vet ej vrf jag körde så många och så lätt

)
10x1 50kg
10x1 - 70kg
10x2 - 90kg
10x1 - 100kg
3x2 - 120kg
knäböj:
5x1 50kg
5x1 70kg
2x1 90kg
biceps i kabelmaskinen liggandes:
10x2 45kg
10x2 - 52kg
triceps i kabelmaskinen´
10x2 36kg
bröstpress:
10x1 45kg
8x3 52kg
Man får sina ryck ibland, ba' kör lixx
Stelhet brukar jag motverka genom att värma upp riktigt lätt, för att därefter köra squat stretch. (Är jag stel så är det i regel i benen, och eftersom jag alltid kör knäböj så fungerar det här för mig)
Efter uppvärmningen brukar jag ha lite ont vid insida lår, så då kör jag ytterligare 1-2 set väldigt lätt, för att sen börja mata upp vikterna


Quote (eviilution @ 4 Dec 2012 19:46)
Ni tuffa.
Nyckelbenet precis underhalsen, hur mycket skall det röra sig och är det mycket bra om det knäcker som fan där vid tex axelpress? (i r worried!!!)
Har noll koll på det där. Prova googla

Att fråga en gyminstruktör kan ju vara en bra idé. Själv litar jag inte på min gyminstruktör alls. Hon har verkligen noll koll och lär ut felaktig teknik till folk på gymmet..
This post was edited by Fil on Dec 4 2012 01:07pm