d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1497498499500501820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 29 2012 12:49pm
Quote (PlaaD @ 29 Nov 2012 17:08)
29/11

Hängvändning+2 överstötar (pos 3.)
50 - 1x3

Hängvändning+2överstötar (pos.2)
60 - 1x3

Stöt (första häng-styrkevändning, andra styrkevändning)
70 - 2x2
75 - 2x1
80 - 2x2

Stötdrag fr. podium
80 - 5x1
100 - 3x3

Marklyft
130 - 3x1
150 - 3x1
170 - 3x1

Överstöt fr. ställning
50 - 4x1
70 - 3x3

Frontböj
50 - 8x1
80 - 4+1pausadx1
90 - 2x1
100 - 2x1
105 - 2x2
110 - 2x1

Hyperextensions
12x3

Cykla till gymmet idag och vart halv jävla snöstorm halvvägs dit, tog typ 20min att cykla en sträcka som brukar ta högst 10.


str0nk!


själv körde jag 5x5 på 87,5 (böj)
klarade femma på 90 också,
sen var orken slut, trea på 92,5 och tvåa på 95
Men snart tränar jag nog fan med hundra :)

Blev en tvåa på 140 mark idag som tyngst också :)

tolva på 100 kilo mark som uppvärmning ;P

This post was edited by Fil on Nov 29 2012 12:49pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 29 2012 04:48pm
Lol nice.
Vårt gym är nu med i Svenska Tyngdlyftningsförbundet, kanske vi får lite sponsring med :D
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Nov 30 2012 01:18am
fail, GÖR OM GÖR RÄTT är vad som gäller, låg på för stort underskott.. bara o äta mer igen sakta men säkert kommer jag förbränna som förr.. kan dock säga under min bulk nu att jag ökat som fan typ 10+ reps o ungefär 5-10kg extra under passen i snitt på vikter. :D

This post was edited by ankiie on Nov 30 2012 01:19am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 1 2012 05:21am
Knäböjen, satans tunga idag men gick, skippade viktökningen efter mina 5x5.
Bänkpress, lyckat pass, har bara kört bänk ordentligt senaste två veckorna men jag är redan på g.
pendlay rows, 5x5, äntligen får jag till dom med en bra teknik.

Har börjat spendera mer tid på gymmet. cirka 80-90 minuter per pass nu

This post was edited by Fil on Dec 1 2012 05:21am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Dec 1 2012 10:39am
1/12

Styrkeryck, använde remmar för första gången för att försöka ta bort viss belastningen från handleden, funkade helt ok faktiskt! Märks att det var länge sen man körde ryck ordentligt dock, formen va lite sådär.
40 - 3x4 (kan vart fler set)
50 - 4x2
60 - 2x1

Hängvändning+stöt (pos.3)
40 - 4x1
50 - 2x2
60 - 2x2
70 - 2x1
75 - 2x1
80 - 2x1

Hängvändning + stöt (pos.2)
85 - 1x3
90 - 1x1

Helstöt
80 - 1x2
90 - 1x1

Frontböj
50 - 10x1
80 - 5x1
100 - 3x6

Skullcrushers, liggande explosiva
20 - 10x2
30 - 5x4

Ryckpress (bakom nacken)
20 - 5x1
40 - 5x3

Pushpress m. ryckfattning (bakom nacken)
50 - 6x1
60 - 3x3

Knäböj, böjen kändes riktigt bra idag och allt kändes riktigt lätt.
50 - 10x1
90 - 10x1
110 - 6x1
120 - 6x1
130 - 1x1
135 - 1x1
140 - 1x1
145 - 1x1
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 1 2012 01:13pm
Blir detta pass, när jag har lust o översätta det nya schemat till svenska :P


Day 1 – Push

Bodypart Exercise Number sets Number reps

abs rotisserie core workout 2 revolutions n/a

chest dumbbell press 3 sets, 1-2min rest between 6-12

chest dumbbell flys 3 sets, 1-2min rest between 6-12

shoulders alternating dumbell press 3 sets, 1-2min rest between 6-12

shoulders side raise 3 sets, 1-2min rest between 6-12

triceps dumbbell french press 3 sets, 1-2min rest between 6-12

Weights: 60 minutes & Cardio: 20 minutes – jog, brisk walk or bike
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 2 2012 02:46am
Har blivit as bra på pullups men behöver träna mer på pushups ^_^

This post was edited by ankiie on Dec 2 2012 02:47am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Dec 3 2012 10:46am
Gympass!

Knäböj:
20 kilo x 15 reps
50 kilo x 10 reps
80 kilo x 5 reps
92,5 kilo 5x5 reps
95 kilo x 3 reps
97,5 kilo x 3 reps
100 kilo x 3 reps
102,5 kilo x 2 reps

OHpress:
30 kilo x 10 reps
40 kilo x 5 reps
45 kilo 2x5 reps
47,5 3x5 reps

savickas press:
37,5 4x4 reps

benspark (leg extension), kör alltid med halvsekund paus i toppläget och långsamt på vägen ner:
60 kilo: x 8 reps
70 kilo: x 6 reps
90 kilo: x 5 reps
100 kilo: x 4 reps
110 kilo: x 4 reps
115 kilo: x 2 reps
120 kilo (max): x4 reps
Fuckade ur totalt, hade bestämt mig för att maxa maskinjäveln, en måndag också när gymmet är smockat

bencurl:
40 kilo: x 8 reps
60 kilo: x 8 reps
70 kilo: x 5 reps
80 kilo (max): x 4 reps

Maxade alltså båda maskinjävlarna. Känns knappt som en achievment faktiskt. Men ändå :D
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Dec 3 2012 12:02pm
kände mig riktigt stel idag på gymmet :(

marklyft: (vet ej vrf jag körde så många och så lätt :D )
10x1 50kg
10x1 - 70kg
10x2 - 90kg
10x1 - 100kg
3x2 - 120kg

knäböj:
5x1 50kg
5x1 70kg
2x1 90kg

biceps i kabelmaskinen liggandes:
10x2 45kg
10x2 - 52kg

triceps i kabelmaskinen´
10x2 36kg

bröstpress:
10x1 45kg
8x3 52kg
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Dec 4 2012 12:36pm
Körde knäböj med skivstång för första gången idag, en kille visade mig o jag hade tydligen bra form.. va väl lite nojig i början men lyckades på 12x2 60kg 8x2 50kg

This post was edited by ankiie on Dec 4 2012 12:36pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1497498499500501820Next
Add Reply New Topic New Poll