d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1494495496497498820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 27 2012 03:53am
Köp mat själva=ingen whinar
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Nov 27 2012 04:08am
Eeee, prövade bänken för första gången idag.
Min kompis ba "nu jävlar ska vi ta ut dig i bröst din jävel!"
60 6x2
55 6x2
50 6x2

äre inte lite hårt att börja på 60? Aja, han valde, och jag klara :P

sen hantelpress 14kg 6x3, sedan efter det kunde jag inte ens göra armhävningar ^^

Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Nov 27 2012 04:37am
Quote (PlaaD @ 27 Nov 2012 11:53)
Köp mat själva=ingen whinar


Esh :) dom gör ju som jag säger så :D

Quote (ChingeR @ 27 Nov 2012 12:08)
Eeee, prövade bänken för första gången idag.
Min kompis ba "nu jävlar ska vi ta ut dig i bröst din jävel!"
60 6x2
55 6x2
50 6x2

äre inte lite hårt att börja på 60? Aja, han valde, och jag klara :P

sen hantelpress 14kg 6x3, sedan efter det kunde jag inte ens göra armhävningar ^^


Det känns lite hårt att börja på 60kg, ja :)

Man ska inte kunna göra armhävningar efter ett bröstpass :D

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 27 2012 04:42am
Quote (ChingeR @ 27 Nov 2012 11:08)
Eeee, prövade bänken för första gången idag.
Min kompis ba "nu jävlar ska vi ta ut dig i bröst din jävel!"
60 6x2
55 6x2
50 6x2

äre inte lite hårt att börja på 60? Aja, han valde, och jag klara :P

sen hantelpress 14kg 6x3, sedan efter det kunde jag inte ens göra armhävningar ^^


Jo det är starkt att börja på 60, hade ju själv rekommenderat att börja med ett lätt pass. Spelar ingen roll om du lyfter stången eller massvis av vikter första passet. Träningsvärk får du oavsett, om du går hårt ut kan det dröja innan du uthärdar ett pass till :)
Vikter kan man alltid lasta på sen, det kan straffa sig rejält att gå för hårt ut i början! Tänk långsiktigt och gör successiva ökningar istället! Men gjort är gjort, nu är det ju bara att utgå ifrån det och öka efterhand :)

Quote (Yllegarnet @ 27 Nov 2012 11:37)
Esh :) dom gör ju som jag säger så :D



Det känns lite hårt att börja på 60kg, ja :)

Man ska inte kunna göra armhävningar efter ett bröstpass :D


Det beror ju på vad man är ute efter. Desto mer du tar ut dig desto mer beroende är du utav att dina muskler får vila ostört.
Hypertrofi kan du uppnå utan att för den sakens skulle bryta ner musklerna till max!

Finns ju olika filosofier om det där, antar att du kör "no pain no gain" :D
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Nov 27 2012 04:44am
Quote (Fil @ 27 Nov 2012 12:42)
Jo det är starkt att börja på 60, hade ju själv rekommenderat att börja med ett lätt pass. Spelar ingen roll om du lyfter stången eller massvis av vikter första passet. Träningsvärk får du oavsett, om du går hårt ut kan det dröja innan du uthärdar ett pass till :)
Vikter kan man alltid lasta på sen, det kan straffa sig rejält att gå för hårt ut i början! Tänk långsiktigt och gör successiva ökningar istället! Men gjort är gjort, nu är det ju bara att utgå ifrån det och öka efterhand :)



Det beror ju på vad man är ute efter. Desto mer du tar ut dig desto mer beroende är du utav att dina muskler får vila ostört.
Hypertrofi kan du uppnå utan att för den sakens skulle bryta ner musklerna till max!

Finns ju olika filosofier om det där, antar att du kör "no pain no gain" :D


Yes jag kör på no pain no gain :D
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 27 2012 04:46am
Quote (Yllegarnet @ 27 Nov 2012 11:44)
Yes jag kör på no pain no gain :D


haha :thumbsup:

Det gör inte jag, jag gjorde det när jag fortfarande var tonåring men det hjälpte inte särskilt mycket. Alla viktökningar stagnerade.
För mig fungerar det mycket bättre att köra typ 5x5, men det där är ju väldigt personligt :)
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Nov 27 2012 04:52am
Quote (Fil @ 27 Nov 2012 12:46)
haha :thumbsup:

Det gör inte jag, jag gjorde det när jag fortfarande var tonåring men det hjälpte inte särskilt mycket. Alla viktökningar stagnerade.
För mig fungerar det mycket bättre att köra typ 5x5, men det där är ju väldigt personligt :)


Jag kör 6 set x 8 reps (sista setet är pump) funkar awsome :) Men jag är inte ute efter styrka heller c:
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,338.87
Trader: Trusted
Nov 27 2012 05:06am
Just ja :)
Tog ju 100 kilo i bänk häromdagarna :D
Mitt mål i bänk är nått.
Gått upp 3kg på 1 månad här nere också.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 27 2012 05:32am
Quote (Yllegarnet @ 27 Nov 2012 11:52)
Jag kör 6 set x 8 reps (sista setet är pump) funkar awsome :) Men jag är inte ute efter styrka heller c:


ok ok :)

Quote (n1ghtm4r3 @ 27 Nov 2012 12:06)
Just ja :)
Tog ju 100 kilo i bänk häromdagarna :D
Mitt mål i bänk är nått.
Gått upp 3kg på 1 månad här nere också.


Grattis robban :D
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Nov 27 2012 06:37am
Quote (Yllegarnet @ Nov 27 2012 10:52am)
Jag kör 6 set x 8 reps (sista setet är pump) funkar awsome :) Men jag är inte ute efter styrka heller c:


vänta nu... styrka o massa 2 olika saker, ju mer reps ju mer styrka och mindre reps tyngre vikter = mer massa. kanske missförstod dig :wacko:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1494495496497498820Next
Add Reply New Topic New Poll