Quote (ChingeR @ 27 Nov 2012 11:08)
Eeee, prövade bänken för första gången idag.
Min kompis ba "nu jävlar ska vi ta ut dig i bröst din jävel!"
60 6x2
55 6x2
50 6x2
äre inte lite hårt att börja på 60? Aja, han valde, och jag klara

sen hantelpress 14kg 6x3, sedan efter det kunde jag inte ens göra armhävningar ^^
Jo det är starkt att börja på 60, hade ju själv rekommenderat att börja med ett lätt pass. Spelar ingen roll om du lyfter stången eller massvis av vikter första passet. Träningsvärk får du oavsett, om du går hårt ut kan det dröja innan du uthärdar ett pass till

Vikter kan man alltid lasta på sen, det kan straffa sig rejält att gå för hårt ut i början! Tänk långsiktigt och gör successiva ökningar istället! Men gjort är gjort, nu är det ju bara att utgå ifrån det och öka efterhand

Quote (Yllegarnet @ 27 Nov 2012 11:37)
Esh

dom gör ju som jag säger så

Det känns lite hårt att börja på 60kg, ja

Man ska inte kunna göra armhävningar efter ett bröstpass

Det beror ju på vad man är ute efter. Desto mer du tar ut dig desto mer beroende är du utav att dina muskler får vila ostört.
Hypertrofi kan du uppnå utan att för den sakens skulle bryta ner musklerna till max!
Finns ju olika filosofier om det där, antar att du kör "no pain no gain"
