Quote (Svartermetalisk @ 8 Jan 2015 14:42)
Well ironisk eller inte vad är egentligen poängen med att lira typ 1 om man inte spelar med brutna kort?
Antingen har man power 9 då kan man skratta åt alla eller så har man inte power 9 och då kan man lika gärna lira Legacy för att undvika att autoloosa mot folk som är kassa på att göra ekonomiska prioriteringar
Så jävla kul är det inte att bli smokestackad på runda 2
Alltså vissa lekar vi kör med är ju totalt jävla mongo som absolut inte går att vinna mot. Dom var "kul" första gången. Sen var det liksom inget mer med det.
Men nu tycker jag vi alla har ordnat "normala" lekar som går att klara av. Man får helt enkelt dra några mulligans innan man får en "ok" starthand om man nu inte har lite tur.
Sen har vi ju börjat anamma drafts mer och mer. Riktigt kul faktiskt. Hängde en snabbis på Dragons Lair några helger och körde mot EDH-lekar ( 100 kort osv jämfört med våra 60-korts lekar ).
Leken jag lagt mest pengar på var väl Eldrazi-leken, kanske 2-3 tusen spänn. Annars brukar en lek kanske landa på 100-500 riksdaler.
Vi har förövrigt inga restriktioner gällande vad som är legalt eller inte. Det skiter vi fullständigt i. Jag menar, många kort har ju synergier som passar som handen i handsken med typ 10 blocks mellanrum.
Jag menar, jag körde mot polarns Mill-lek* som han kanske lagt en loppa på med min Ekorre-lek för typ 200 och vann. Alltid lika kul med 250 rabiata ekorrar som fullkomligt krossar motståndet!
*Mill - Få motståndaren att slänga saker i graveyarden tills bibblan är slutThis post was edited by Snigelfis on Jan 8 2015 08:09am