Quote (berhemuli @ 11 Oct 2013 09:54)
klappor är dock inget nytt i landskamper i sverige, dom ser dock annorlunda ut. Någon försökte införa sånt på familjeläktaren i AIK matcher men fick det hett om öronen direkt och idén lades ner direkt.
Ett par apor har även lyckats med bedriften att bryta sig in i förråd på hovet på deras senaste match och sno BlackArmy banderoll, filma och bränna upp den. :( Man kan ju hoppas att en gårdare bryter benet idag! Karma! (lorven får dock klara sig undan)
Nej fyfan, klappor och annat påhitt för att skapa stämning som inte finns... Det är som att säga att "huligantutor skapar bra drag". När jag var 10 tyckte jag det var lite tufft med tutan på hockeymatcher... Klappor ska vi inte ens tala om, det är lite samma kategori som vuvuzelorna. Att man nu använder sig av vantar för att undvika "pinsam tystnad" är tråkigt. Är tystnaden pinsam så får man väl skrika lite?
Angående Banderollen, fanns det dokumenterat när den brändes då? Jag läste om det för någon dag sedan, länkad från SvenskaFans till något AIK/BA-forum där diskussionerna gick varma om vikten av att skydda sin banderoll osv. Dock verkade det som att inga bilder/filmer fanns på händelsen? Oavsett vilket så bryr jag mig inte märkbart mer än när ni hängde och galgade Järnkaninen på fjolårets höstderby.

Jag tycker i ärlighetens namn att det verkar vara hysterisk prestige i konstiga saker. Själv skrattar jag gott när jag ser en felstavad/särskriven banderoll, eller när folk inte får ordning på sina OH-flaggor så de fastnar.

Skönt att jag får klara mig undan benbrott iaf, tackar vi för! Jag lovar att jag är oskyldig!

Kvällens match då: Sverige vinner? Hoppas! Tyvärr har jag varken biljett till landskampen eller till DIF-matchen där alla får en gratis mobiltelefon (lololololol)

Jag spelar en fyrling med vinster för Sverige, Holland, England och Italien @9,16x.
Italien för strax under 3x är rätt nice, även om Danmark har allt att spela för.