d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1484950515296Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 6 2013 11:31pm
Quote (berhemuli @ 6 Oct 2013 20:54)
Äh vi tar ändå inte ikapp ettan eller tvåan. Är för tredjeplats vi fightas med Helsingborg om. "Vi hjälpte er och vann mot bottenlag under er så ni slipper åka ner" varsågod. Same logik :p


Förövrigt alltod nöjd när gbg torskar.


Nåja, ni ligger trots allt bara 1p efter IFK Sillstryp, så nog är ni kvar i snacket om andraplatsen...

Angående att vi "fixade det åt er" så syftar jag på IFKs offsidemål mot AIK sist, då IFKs spelare glatt viftade bort ett solklart feldömt mål med "det jämnar ut sig". Vi jämnade ut det åt er, och passade samtidigt på att ge en rejäl pungsparkshämnd efter cupfinalen för vår egen del.
Ska man låta det "jämna ut sig" så ska man göra det just precis när det svider som mest! Been there, done that! ;)
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 10 2013 07:51am
Typiskt Bajen, de ska alltid vara värst...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/hammarby/article17619295.ab

Skämt åsido: Hur i helvete resonerar Disciplinnämnden?
Ställ gärna detta i proportion till cupfinalen när IFKs supportrar befann sig på utrymmen de inte hade rätt att beträda, för att därefter slänga upp en bengal i en tät folkmassa. Böter? 120.000. Matcher utan publik? Skulle inte tro det va.
Okej, ursprungliga bötesbeloppet för IFK var 250.000, vilket är samma som Bajens. Straffrabatten kom av att SvFF befanns skyldiga för stora delar av säkerhetsarrangemanget.

Men sedan då? Två matcher utan publik - något som ger Bajen ett inkomstbortfall på i storleksordningen 800.000 ytterligare - hur motiveras det?

Jag har inte mycket till övers för Bajen, men gentemot SvFF och deras KronofogdeDisciplinnämnd har vi iaf en gemensam fiende.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 11 2013 02:42am
Åhnej http://www.expressen.se/sport/spel-och-tips/spelbolagets-vantar-ska-lyfta-landslaget/ hoppas inte random tomtar drar med sådana till allsvenska matcher också.. man blir mörkrädd.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 11 2013 02:53am
HAHAHAHHAHAHAH

Ingen som lärde sig någonting av det där världsmästerskapet då alla hade jävla blåsgrejjer som tjöt non-stop hela tiden under alla matcher

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 11 2013 02:54am
Quote (Svartermetalisk @ 11 Oct 2013 10:53)
HAHAHAHHAHAHAH

Ingen som lärde sig någonting av det där världsmästerskapet då alla hade jävla blåsgrejjer som tjöt non-stop hela tiden under alla matcher


klappor är dock inget nytt i landskamper i sverige, dom ser dock annorlunda ut. Någon försökte införa sånt på familjeläktaren i AIK matcher men fick det hett om öronen direkt och idén lades ner direkt.


Ett par apor har även lyckats med bedriften att bryta sig in i förråd på hovet på deras senaste match och sno BlackArmy banderoll, filma och bränna upp den. :( Man kan ju hoppas att en gårdare bryter benet idag! Karma! (lorven får dock klara sig undan)

This post was edited by berhemuli on Oct 11 2013 03:08am
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 11 2013 04:40am
Quote (berhemuli @ 11 Oct 2013 09:54)
klappor är dock inget nytt i landskamper i sverige, dom ser dock annorlunda ut. Någon försökte införa sånt på familjeläktaren i AIK matcher men fick det hett om öronen direkt och idén lades ner direkt.


Ett par apor har även lyckats med bedriften att bryta sig in i förråd på hovet på deras senaste match och sno BlackArmy banderoll, filma och bränna upp den. :(    Man kan ju hoppas att en gårdare bryter benet idag! Karma! (lorven får dock klara sig undan)


Nej fyfan, klappor och annat påhitt för att skapa stämning som inte finns... Det är som att säga att "huligantutor skapar bra drag". När jag var 10 tyckte jag det var lite tufft med tutan på hockeymatcher... Klappor ska vi inte ens tala om, det är lite samma kategori som vuvuzelorna. Att man nu använder sig av vantar för att undvika "pinsam tystnad" är tråkigt. Är tystnaden pinsam så får man väl skrika lite?

Angående Banderollen, fanns det dokumenterat när den brändes då? Jag läste om det för någon dag sedan, länkad från SvenskaFans till något AIK/BA-forum där diskussionerna gick varma om vikten av att skydda sin banderoll osv. Dock verkade det som att inga bilder/filmer fanns på händelsen? Oavsett vilket så bryr jag mig inte märkbart mer än när ni hängde och galgade Järnkaninen på fjolårets höstderby. :P
Jag tycker i ärlighetens namn att det verkar vara hysterisk prestige i konstiga saker. Själv skrattar jag gott när jag ser en felstavad/särskriven banderoll, eller när folk inte får ordning på sina OH-flaggor så de fastnar. :)

Skönt att jag får klara mig undan benbrott iaf, tackar vi för! Jag lovar att jag är oskyldig! :)

Kvällens match då: Sverige vinner? Hoppas! Tyvärr har jag varken biljett till landskampen eller till DIF-matchen där alla får en gratis mobiltelefon (lololololol) :P
Jag spelar en fyrling med vinster för Sverige, Holland, England och Italien @9,16x.
Italien för strax under 3x är rätt nice, även om Danmark har allt att spela för.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 11 2013 12:11pm
Jag tror det framgick rätt dåligt att jag inte var fullt seriös angående banderollbränningen ( står förövrigt på bas hemsida att det fanns film som var postat på nån dif sida på fb), utan att jag drev smått med alla gnagare som är i smått panik och vill spika apor upp på kors. Speciellt med tanke på kaninen ja.
Member
Posts: 13,728
Joined: Jun 14 2008
Gold: 160.00
Oct 11 2013 01:30pm
Heja Österrike!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 11 2013 04:03pm
Sverige kämpar!

kanonbra match, men jävligt tråkigt att få motståndaren utvisad genom att filma när man leder i 89:e minuten

jävla pajas, jag hoppas han blir avstängd bra länge

e: Och i DN.SE's rapportering av matchen står det ingenting om utvisningssituationen

kan vara för att det var så uppenbar filmning av svensken

oseriösa jävla skitsida


This post was edited by Svartermetalisk on Oct 11 2013 04:05pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 11 2013 04:06pm
Quote (Svartermetalisk @ 12 Oct 2013 00:03)
Sverige kämpar!

kanonbra match, men jävligt tråkigt att få motståndaren utvisad genom att filma när man leder i 89:e minuten

jävla pajas, jag hoppas han blir avstängd bra länge

e: Och i DN.SE's rapportering av matchen står det ingenting om utvisningssituationen

kan vara för att det var så uppenbar filmning av svensken

oseriösa jävla skitsida


Avgå hamren!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1484950515296Next
Add Reply New Topic New Poll