d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1489248934894489548965001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 21 2013 08:43am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 08:56am
En sak som bamboozlar mig rätt hårt är hur det kan finnas så sjukt många cafeer på Södermalm, det verkar inte finnas något tak för hur mycket kaffe det går att beckna till estetfjantarna

På ett ställe på Hornsgatan ligger det tre cafeer brevid varandra och när jag gick förbi var det fan fullt med folk på alla tre

Då ligger det endå minst ett kafe på varje kvarter på hela hornsgatan

"Jag tänker, alltså finns jag" - René Descartes

"Jag dricker kaffe, därför finns jag" - Södermalmhipstern
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,082.42
Oct 21 2013 08:58am
^

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 09:00am
Quote (SCXiao @ Oct 21 2013 04:58pm)
^

http://www.youtube.com/watch?v=NLCKZ-K-GvE


Sverige är enda landet i hela världen som serverar kaffe

alla andra serverar varm brunfärgad mjölk

Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Oct 21 2013 09:04am
Quote (SCXiao @ 21 Oct 2013 16:58)
^

http://www.youtube.com/watch?v=NLCKZ-K-GvE


haha så jävla iskall när han beställer negerboll

Quote (Svartermetalisk @ 21 Oct 2013 17:00)
Sverige är enda landet i hela världen som serverar kaffe

alla andra serverar varm brunfärgad mjölk


i turkiet dricker man väl ännu starkare? i grekland också kanske


This post was edited by Simon on Oct 21 2013 09:05am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 21 2013 09:06am
Quote (Svartermetalisk @ 21 Oct 2013 17:00)
Sverige är enda landet i hela världen som serverar kaffe

alla andra serverar varm brunfärgad mjölk


Svagt kaffe

Inga toasts
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 09:08am
Quote (Simon @ Oct 21 2013 05:04pm)
i turkiet dricker man väl ännu starkare? i grekland också kanske


Möjligt

Vi är en av få utvalda som vet hur kaffe ska smaka iaf, den saken är saker

I prag gick det inte ens att dricka kaffe, efter att man sänkt en dubbel espresso vart man bara mer kaffesugen, det fungerade inte ens som absstillare

då ska vi inte ens prata om deras bryggkaffe, det var fan mer blaskigt än våra sliskigaste östermalmlattes

Quote (Fil @ Oct 21 2013 05:06pm)
Svagt kaffe

Inga toasts


True story

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 21 2013 09:08am
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,082.42
Oct 21 2013 09:13am
Quote (Simon @ 21 Oct 2013 17:04)
haha så jävla iskall när han beställer negerboll



i turkiet dricker man väl ännu starkare? i grekland också kanske


Irakier gillar starkt kaffe också, när vi åt middag med våra grannar nån gång så var deras efter-maten fika kaffe+vattenpipa B)
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Oct 21 2013 09:17am
Quote (SCXiao @ Oct 21 2013 03:13pm)
Irakier gillar starkt kaffe också, när vi åt middag med våra grannar nån gång så var deras efter-maten fika kaffe+vattenpipa B)


Arabiskt,irakiskt & svenskt = starkt kaffe.
Latte Macciato e gott det!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 09:20am
Kaffe är serious bussiness

Go Back To Svenska Topic List
Prev1489248934894489548965001Next
Closed New Topic New Poll