d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1489148924893489448955001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Oct 21 2013 04:46am
Quote (Svartermetalisk @ 21 Oct 2013 11:45)
Kom brev i brevlådan från ett kreditkortsföretag jag INTE är kund hos

fan i helvete vad jag rädd blev, som tur är var det reklam


Har fått några brev som jag direkt kopplade till "farligt".. Sen visar det sig att det är reklam eller information :lol: Phew.se
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 21 2013 04:48am
Quote (Svartermetalisk @ 21 Oct 2013 12:45)
Kom brev i brevlådan från ett kreditkortsföretag jag INTE är kund hos

fan i helvete vad jag rädd blev, som tur är var det reklam


Jag har fått hem liknande, med alla mina uppgifter ifyllda, för ett lån på 20000:- med 2% ränta / månad. Det enda jag behövde göra var att skriva på och skicka in.
Tycker det är riktigt jävla obehagligt.

Varför kan man inte sätta ett maxtak på räntan företag får ta ut? Det skulle nog hindra dom från att göra på detta viset, de enda som skickar in måste ju vara retards som inte kan betala.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 04:52am
Quote (Fil @ Oct 21 2013 12:48pm)
Jag har fått hem liknande, med alla mina uppgifter ifyllda, för ett lån på 20000:- med 2% ränta / månad. Det enda jag behövde göra var att skriva på och skicka in.
Tycker det är riktigt jävla obehagligt.

Varför kan man inte sätta ett maxtak på räntan företag får ta ut? Det skulle nog hindra dom från att göra på detta viset, de enda som skickar in måste ju vara retards som inte kan betala.


Jag visste inte att dom jobbade sådär wtf? Borde inte vara tillåtet

Jag var rädd för att jag skulle få en fet faktura på ett kort någon öppnat i mitt namn, man läser rätt ofta i tidningarna att sånt där händer

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 21 2013 05:29am
Quote (Svartermetalisk @ 21 Oct 2013 12:52)
Jag visste inte att dom jobbade sådär wtf? Borde inte vara tillåtet

Jag var rädd för att jag skulle få en fet faktura på ett kort någon öppnat i mitt namn, man läser rätt ofta i tidningarna att sånt där händer


Det kanske inte är tillåtet, vad vet jag, jag brydde mig inte mer än att jag förstörde pappret så ingen annan skulle fylla i det

Ja fy fan, sånt där är läskigt!

This post was edited by Fil on Oct 21 2013 05:29am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 06:56am
Känner att jag ska göra något semi-produktivt med min lediga idag så istället för den vanliga varianten 12 timmar poker / film och musik blir det 10 timmar poker / film och musik + en vända till stan för att inhandla värdelöst skit jag inte behöver.

Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Oct 21 2013 07:10am
Det kom en gubbe och ringde på igår kväll, öppnade inte trodde det var Radiotjänst, sen någon halvtimme senare smäller det högt, låter som ett tigerskott ungefär. Dagen efter står det på förstasidan på NA att en kille gjorde en hemmagjord bomb och smällde av handen på sig, det är huset bredvid mig :ph34r:
http://na.se/nyheter/orebro/1.2251487-byggde-egen-bomb-sprangde-av-sig-handen

This post was edited by ankiie on Oct 21 2013 07:14am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 21 2013 07:14am
Quote (ankiie @ Oct 21 2013 03:10pm)
Det kom en gubbe och ringde på igår kväll, öppnade inte trodde det var Radiotjänst, sen någon halvtimme senare smäller det högt, låter som ett tigerskott ungefär. Dagen efter står det på förstasidan på NA att en kille gjorde en hemmagjord bomb och smällde av handen på sig, det är huset bredvid mig  :ph34r:
http://na.se/nyheter/orebro/1.2251487-byggde-egen-bomb-sprangde-av-sig-handen


"Öppnade inte, trodde det var radiotjänst"

toplel
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Oct 21 2013 07:20am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 21 2013 01:14pm)
"Öppnade inte, trodde det var radiotjänst"

toplel


ja morsan sa att det va en gubbe o så ville inte hon ja skulle öppna xD
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Oct 21 2013 07:32am
Quote (ankiie @ 21 Oct 2013 15:10)
Det kom en gubbe och ringde på igår kväll, öppnade inte trodde det var Radiotjänst, sen någon halvtimme senare smäller det högt, låter som ett tigerskott ungefär. Dagen efter står det på förstasidan på NA att en kille gjorde en hemmagjord bomb och smällde av handen på sig, det är huset bredvid mig  :ph34r:
http://na.se/nyheter/orebro/1.2251487-byggde-egen-bomb-sprangde-av-sig-handen


var med när en pundare smällde av sig handen med någon slags nödraket/bomb vetefan vad det var.
riktigt vidrigt var det

This post was edited by Simon on Oct 21 2013 07:33am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 21 2013 08:20am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1489148924893489448955001Next
Closed New Topic New Poll