d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1488489490491492820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 6 2012 03:09am
nytt pb i frivändning, 75 kilo.

I fredags satte jag 65, söndags 70, idag 75

fail på 80 / hybris

This post was edited by Fil on Nov 6 2012 03:09am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 6 2012 03:37pm
Ryck, frontböj, rygg idag.

Häng-styrke ryck
40 - 2x3
50 - 2x2
Ryck
40 - 1x4
50 - 1x2

Frontböj
50 - 6x1
70 - 6x1
80 - 3x1
90 - 3x2
100 - 3x1
107.5 - 3x1

Skivstångsrodd
50 - 15x1
80 - 10x1
90 - 10x1
100 - 10x1/70x1/50x10 - dropset

Cablerodd
40 - 20x1
60 - 12x2
80 - 12x1

Rycken kändes ruskigt dåliga, handleden bråkade lite grand direkt när jag satte mig ned :(
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 7 2012 08:10am
Quote (PlaaD @ 6 Nov 2012 22:37)
Ryck, frontböj, rygg idag.

Häng-styrke ryck
40 - 2x3
50 - 2x2
Ryck
40 - 1x4
50 - 1x2

Frontböj
50 - 6x1
70 - 6x1
80 - 3x1
90 - 3x2
100 - 3x1
107.5 - 3x1

Skivstångsrodd
50 - 15x1
80 - 10x1
90 - 10x1
100 - 10x1/70x1/50x10 - dropset

Cablerodd
40 - 20x1
60 - 12x2
80 - 12x1

Rycken kändes ruskigt dåliga, handleden bråkade lite grand direkt när jag satte mig ned :(


Surt! :r

Har idag fått hem två böcker jag beställde via sisu idrottsböcker.
Muskler - anatomi och funktion av Marcus Eng
Styrketräning - för idrott, motion och rehabilitering av Roland Thomeé et al

Sitter och läser lite i boken om styrketräning. Känns som en riktigt bra bok :)
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 7 2012 04:15pm
Cykla 1mil på morgonen

C&J, enbart teknik så lätta vikter.
2st hängvändningar+1överstöt=1rep
40 - 1x2
50 - 1x1
60 - 1x2
70 - 1x1
75 - 1x1
hängvändning, enbart dra med trapsen
50 - 4x5

Frontböj
50 - 6x1
70 - 3x1
90 - 3x1
95 - 3x1
105 - 1x1
115 - 1x1
117.5 - 1x1

Stötdrag
80 - 5x3
100 - 3x3

Militärpress
20 - 20x1
40 - 8x3

Knäböj
50 - 10x1
80 - 5x1
100 - 5x1
120 - 5x1
130 - 4x1
135 - 2x1
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 8 2012 06:13am
Jobbar på tekniken i knäböj, så jag körde djupa marklyft för att kompensera




Har förresten svårt att hålla mig för skratt när tränaren på lokala gymmet står och berättar hur hon kör "extra djupa knäböj" med 40 kilo vikter :P
Hon verkar inte vara så imponerande kunnig faktiskt.. När det gäller konditionsträning och sådant är hon säkert jätteduktig

This post was edited by Fil on Nov 8 2012 06:14am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 8 2012 07:09am
Quote (Fil @ 8 Nov 2012 13:13)
Jobbar på tekniken i knäböj, så jag körde djupa marklyft för att kompensera

http://www.youtube.com/watch?v=Ftt66Bjv0Rg


Har förresten svårt att hålla mig för skratt när tränaren på lokala gymmet står och berättar hur hon kör "extra djupa knäböj" med 40 kilo vikter :P
Hon verkar inte vara så imponerande kunnig faktiskt.. När det gäller konditionsträning och sådant är hon säkert jätteduktig


brudar som styrkecoacher/10
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 8 2012 07:30am
Quote (PlaaD @ 8 Nov 2012 14:09)
brudar som styrkecoacher/10


Ah, insåg rätt fort att jag inte ska lyssna på henne. :P

Rätt kul dock, för hon har ju försökt visa hur jag inte är lika rörlig som henne genom att visa bilder vad hennes mål är i rörlighet, då har jag provat göra precis som på hennes bilder och lyckats! ^^
Har tipsat om att lägga en tidning framför sig och sitta i bottenläge och trycka ut knäna med armbågarna och händerna ihopa. Så kan man sitta och läsa under tiden som man vänjer kroppen..

Fast hon tycker ju att det är fusk att jag har skor som är lutade såklart

Ska bli gött att byta till ett riktigt gym!

This post was edited by Fil on Nov 8 2012 07:33am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Nov 8 2012 10:26am
kan du visa mig några benböj om du gör dem nån dag?
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 8 2012 10:57am
har säkert 10+ filmer där jag böjer.
Sök annars på den typen av böj du vill börja med på youtube; lowbar/highbar, jag kör enbart highbar.


E: Notera att armbågarna är helt åt helvete på den videon pga problem med greppet, man ska ha armbågarna så vertikala man kan eftersom övre ryggen spänns då.

This post was edited by PlaaD on Nov 8 2012 10:58am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 9 2012 06:12pm
disco & bål idag

cablerodd/latsdrag/pullups/rear delt flyes i superset cirkelträning som uppvärmning

Latsdrag, v-grip
50 - 15x3

Cablerodd
50 - 15x3 , medelbrett grepp

hantelcurl
11 - 10x3

Stångcurl
27.5 - 8x2

Triceps Pushdown
30 - 20x1
50 - 15x1
70 - 10x1
75 - 10x1
80 - 10x1

Hyperextensions
15x4
10x3 + 15kg

abwheel superset med stångcurl (ingen vila alls)
12x4 + 12x3
Go Back To Svenska Topic List
Prev1488489490491492820Next
Add Reply New Topic New Poll