d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1488448854886488748885001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 19 2013 07:08pm
Stött på 2 "överklass" idioter idag på jobbet, varav dock en i kön till grillen.
Situation 1:
Satt i spärren, fram kommer nån tjej ca 25år, pälskläder, någon random mini hund brevid sig. Och så pratade hon i telefon med någon.
Hon kommer till luckan, lägger fram sitt access kort och kreditkort där och säger ingenting till mig utan fortsätter babbla nonsense med vem hon nu pratade med i telefonen. Jag säger direkt att hur kan jag hjälpa till? och att vi inte tar visakort.
Aja hon babblar i ca 2minuter för att kolla tillbaka mot mig och fråga är det klart?
Frågar ju såklart är vad klart, vad vill hon ha hjälp med? Hon kollar bara med en frågande face tillbaka och säger sen till sin kompis i telefonen något i stil med "jag ringer upp dig snart, idioten här i tunnelbanan vägrar göra sitt jobb"

"är det klart nu då??"
Fortfarande har du inte sagt vad du vill ha och vi tar inte konto/kreditkort.
"men hallåå, kan du inte bara fixa det?"

Min tålamod börjar ta slut, men håller ändå lugnet och förklarar ännu en gång och att hon kan själv fylla på vad hon nu vill fylla på i automaten.

"eeeeh... tror du jag rör dom där maskinerna som alla andra har rört??" och mumlar idiot efteråt..
Orkar inte själv bråka och säger att det verkar vara enklare för henne och ringa efter en taxi och strunta i den här komplicerade tunnelbanan.

Det som förvånar mig är att sådana här människor ens finns, varför kan hon inte ta taxi direkt. Avgå!

Den andra situationen var i grillkön:
snubbe står där ca 45år, aningen full.
frågar något random från mig, svarar. "du är inte härifrån va?" tror han menar mitt finska brytning och svarar, född och uppväxt här.
"men du är inte från här? dvs stockholm?" beror hur man ser på det.
"ja men alltså du är en sån där lite fattigare? alltså att du inte bor innanför tullarna? en sån där bidragstagare!?" svarar inget, ger bara random blick.
"aha så det e så, aja vad ska du äta då?" vegeburgare..
"haha ja du är verkligen inte från stockholm, äter sånt där sallad bara, löjligt!"

Att tillägga så betalade han med en 500kr sedel för sån korv, för han hade inte mindre, fick växel 4*100kr 1*50kr och nåt annat. Tog hundra lapparna, skrynklade 50lappen och kastade ner på marken bakom sig "sånt här skit vill jag inte ha"
tog själv upp femtiolappen såklart, gav dock till grillgubben då han tydligen får utstå han rätt ofta. Tyckte synd om han. :P
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 19 2013 07:47pm
Andra gången i mitt liv jag råkar ut för någon form av rånförsök.
Andra gången rånarna misslyckas.

#Dickistobig#Can'tberobbed#Bitchesdon'tknowboutmybikefightingskills
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Oct 19 2013 08:02pm
Quote (berhemuli @ 20 Oct 2013 03:08)
Stött på 2 "överklass" idioter idag på jobbet, varav dock en i kön till grillen.
Situation 1:
Satt i spärren, fram kommer nån tjej ca 25år, pälskläder, någon random mini hund brevid sig. Och så pratade hon i telefon med någon.
Hon kommer till luckan, lägger fram sitt access kort och kreditkort där och säger ingenting till mig utan fortsätter babbla nonsense med vem hon nu pratade med i telefonen. Jag säger direkt att hur kan jag hjälpa till? och att vi inte tar visakort.
Aja hon babblar i ca 2minuter för att kolla tillbaka mot mig och fråga är det klart? 
Frågar ju såklart är vad klart, vad vill hon ha hjälp med? Hon kollar bara med en frågande face tillbaka och säger sen till sin kompis i telefonen något i stil med "jag ringer upp dig snart, idioten här i tunnelbanan vägrar göra sitt jobb"

"är det klart nu då??"
Fortfarande har du inte sagt vad du vill ha och vi tar inte konto/kreditkort.
"men hallåå, kan du inte bara fixa det?"

Min tålamod börjar ta slut, men håller ändå lugnet och förklarar ännu en gång och att hon kan själv fylla på vad hon nu vill fylla på i automaten.

"eeeeh... tror du jag rör dom där maskinerna som alla andra har rört??" och mumlar idiot efteråt..
Orkar inte själv bråka och säger att det verkar vara enklare för henne och ringa efter en taxi och strunta i den här komplicerade tunnelbanan.

Det som förvånar mig är att sådana här människor ens finns, varför kan hon inte ta taxi direkt. Avgå!

Den andra situationen var i grillkön:
snubbe står där ca 45år, aningen full.
frågar något random från mig, svarar. "du är inte härifrån va?"  tror han menar mitt finska brytning och svarar, född och uppväxt här.
"men du är inte från här? dvs stockholm?"  beror hur man ser på det.
"ja men alltså du är en sån där lite fattigare? alltså att du inte bor innanför tullarna? en sån där bidragstagare!?" svarar inget, ger bara random blick.
"aha så det e så, aja vad ska du äta då?"  vegeburgare..
"haha ja du är verkligen inte från stockholm, äter sånt där sallad bara, löjligt!"

Att tillägga så betalade han med en 500kr sedel för sån korv, för han hade inte mindre, fick växel 4*100kr 1*50kr och nåt annat. Tog hundra lapparna, skrynklade 50lappen och kastade ner på marken bakom sig "sånt här skit vill jag inte ha"
tog själv upp femtiolappen såklart, gav dock till grillgubben då han tydligen får utstå han rätt ofta. Tyckte synd om han. :P


herregud vilka idioter.

Tur att man bor i norr så man slipper sånt där :D
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Oct 19 2013 11:39pm
Quote (berhemuli @ 20 Oct 2013 03:08)
Stött på 2 "överklass" idioter idag på jobbet, varav dock en i kön till grillen.
Situation 1:
Satt i spärren, fram kommer nån tjej ca 25år, pälskläder, någon random mini hund brevid sig. Och så pratade hon i telefon med någon.
Hon kommer till luckan, lägger fram sitt access kort och kreditkort där och säger ingenting till mig utan fortsätter babbla nonsense med vem hon nu pratade med i telefonen. Jag säger direkt att hur kan jag hjälpa till? och att vi inte tar visakort.
Aja hon babblar i ca 2minuter för att kolla tillbaka mot mig och fråga är det klart? 
Frågar ju såklart är vad klart, vad vill hon ha hjälp med? Hon kollar bara med en frågande face tillbaka och säger sen till sin kompis i telefonen något i stil med "jag ringer upp dig snart, idioten här i tunnelbanan vägrar göra sitt jobb"

"är det klart nu då??"
Fortfarande har du inte sagt vad du vill ha och vi tar inte konto/kreditkort.
"men hallåå, kan du inte bara fixa det?"

Min tålamod börjar ta slut, men håller ändå lugnet och förklarar ännu en gång och att hon kan själv fylla på vad hon nu vill fylla på i automaten.

"eeeeh... tror du jag rör dom där maskinerna som alla andra har rört??" och mumlar idiot efteråt..
Orkar inte själv bråka och säger att det verkar vara enklare för henne och ringa efter en taxi och strunta i den här komplicerade tunnelbanan.

Det som förvånar mig är att sådana här människor ens finns, varför kan hon inte ta taxi direkt. Avgå!

Den andra situationen var i grillkön:
snubbe står där ca 45år, aningen full.
frågar något random från mig, svarar. "du är inte härifrån va?"  tror han menar mitt finska brytning och svarar, född och uppväxt här.
"men du är inte från här? dvs stockholm?"  beror hur man ser på det.
"ja men alltså du är en sån där lite fattigare? alltså att du inte bor innanför tullarna? en sån där bidragstagare!?" svarar inget, ger bara random blick.
"aha så det e så, aja vad ska du äta då?"  vegeburgare..
"haha ja du är verkligen inte från stockholm, äter sånt där sallad bara, löjligt!"

Att tillägga så betalade han med en 500kr sedel för sån korv, för han hade inte mindre, fick växel 4*100kr 1*50kr och nåt annat. Tog hundra lapparna, skrynklade 50lappen och kastade ner på marken bakom sig "sånt här skit vill jag inte ha"
tog själv upp femtiolappen såklart, gav dock till grillgubben då han tydligen får utstå han rätt ofta. Tyckte synd om han. :P


särlänningar...
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Oct 20 2013 12:49am
Quote (PlaaD @ 20 Oct 2013 03:47)
Andra gången i mitt liv jag råkar ut för någon form av rånförsök.
Andra gången rånarna misslyckas.

#Dickistobig#Can'tberobbed#Bitchesdon'tknowboutmybikefightingskills


slog dom bigen?
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Oct 20 2013 01:21am
Quote (eviilution @ 19 Oct 2013 21:10)
jes. krockad som ja ska laga.


äre inte bättre att köpa en tysk import
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Oct 20 2013 01:28am
Tagga första seriematchen för säsongen idag!
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,082.42
Oct 20 2013 03:04am
Quote (berhemuli @ 20 Oct 2013 03:08)
Stött på 2 "överklass" idioter idag på jobbet, varav dock en i kön till grillen.
Situation 1:
Satt i spärren, fram kommer nån tjej ca 25år, pälskläder, någon random mini hund brevid sig. Och så pratade hon i telefon med någon.
Hon kommer till luckan, lägger fram sitt access kort och kreditkort där och säger ingenting till mig utan fortsätter babbla nonsense med vem hon nu pratade med i telefonen. Jag säger direkt att hur kan jag hjälpa till? och att vi inte tar visakort.
Aja hon babblar i ca 2minuter för att kolla tillbaka mot mig och fråga är det klart? 
Frågar ju såklart är vad klart, vad vill hon ha hjälp med? Hon kollar bara med en frågande face tillbaka och säger sen till sin kompis i telefonen något i stil med "jag ringer upp dig snart, idioten här i tunnelbanan vägrar göra sitt jobb"

"är det klart nu då??"
Fortfarande har du inte sagt vad du vill ha och vi tar inte konto/kreditkort.
"men hallåå, kan du inte bara fixa det?"

Min tålamod börjar ta slut, men håller ändå lugnet och förklarar ännu en gång och att hon kan själv fylla på vad hon nu vill fylla på i automaten.

"eeeeh... tror du jag rör dom där maskinerna som alla andra har rört??" och mumlar idiot efteråt..
Orkar inte själv bråka och säger att det verkar vara enklare för henne och ringa efter en taxi och strunta i den här komplicerade tunnelbanan.

Det som förvånar mig är att sådana här människor ens finns, varför kan hon inte ta taxi direkt. Avgå!

Den andra situationen var i grillkön:
snubbe står där ca 45år, aningen full.
frågar något random från mig, svarar. "du är inte härifrån va?"  tror han menar mitt finska brytning och svarar, född och uppväxt här.
"men du är inte från här? dvs stockholm?"  beror hur man ser på det.
"ja men alltså du är en sån där lite fattigare? alltså att du inte bor innanför tullarna? en sån där bidragstagare!?" svarar inget, ger bara random blick.
"aha så det e så, aja vad ska du äta då?"  vegeburgare..
"haha ja du är verkligen inte från stockholm, äter sånt där sallad bara, löjligt!"

Att tillägga så betalade han med en 500kr sedel för sån korv, för han hade inte mindre, fick växel 4*100kr 1*50kr och nåt annat. Tog hundra lapparna, skrynklade 50lappen och kastade ner på marken bakom sig "sånt här skit vill jag inte ha"
tog själv upp femtiolappen såklart, gav dock till grillgubben då han tydligen får utstå han rätt ofta. Tyckte synd om han. :P


Yay Mikko står för morgonläsningen :D brb kaffe först



Quote (PlaaD @ 20 Oct 2013 03:47)
Andra gången i mitt liv jag råkar ut för någon form av rånförsök.
Andra gången rånarna misslyckas.

#Dickistobig#Can'tberobbed#Bitchesdon'tknowboutmybikefightingskills


Pls details
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 20 2013 03:06am
pls miko
more storis
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Oct 20 2013 03:16am
Quote (umade @ 20 Oct 2013 11:06)
pls miko
more storis


mikob pls


zeb pls stop fid
Go Back To Svenska Topic List
Prev1488448854886488748885001Next
Closed New Topic New Poll