Stött på 2 "överklass" idioter idag på jobbet, varav dock en i kön till grillen.
Situation 1:
Satt i spärren, fram kommer nån tjej ca 25år, pälskläder, någon random mini hund brevid sig. Och så pratade hon i telefon med någon.
Hon kommer till luckan, lägger fram sitt access kort och kreditkort där och säger ingenting till mig utan fortsätter babbla nonsense med vem hon nu pratade med i telefonen. Jag säger direkt att hur kan jag hjälpa till? och att vi inte tar visakort.
Aja hon babblar i ca 2minuter för att kolla tillbaka mot mig och fråga är det klart?
Frågar ju såklart är vad klart, vad vill hon ha hjälp med? Hon kollar bara med en frågande face tillbaka och säger sen till sin kompis i telefonen något i stil med "jag ringer upp dig snart, idioten här i tunnelbanan vägrar göra sitt jobb"
"är det klart nu då??"
Fortfarande har du inte sagt vad du vill ha och vi tar inte konto/kreditkort.
"men hallåå, kan du inte bara fixa det?"
Min tålamod börjar ta slut, men håller ändå lugnet och förklarar ännu en gång och att hon kan själv fylla på vad hon nu vill fylla på i automaten.
"eeeeh... tror du jag rör dom där maskinerna som alla andra har rört??" och mumlar idiot efteråt..
Orkar inte själv bråka och säger att det verkar vara enklare för henne och ringa efter en taxi och strunta i den här komplicerade tunnelbanan.
Det som förvånar mig är att sådana här människor ens finns, varför kan hon inte ta taxi direkt. Avgå!
Den andra situationen var i grillkön:
snubbe står där ca 45år, aningen full.
frågar något random från mig, svarar. "du är inte härifrån va?" tror han menar mitt finska brytning och svarar, född och uppväxt här.
"men du är inte från här? dvs stockholm?" beror hur man ser på det.
"ja men alltså du är en sån där lite fattigare? alltså att du inte bor innanför tullarna? en sån där bidragstagare!?" svarar inget, ger bara random blick.
"aha så det e så, aja vad ska du äta då?" vegeburgare..
"haha ja du är verkligen inte från stockholm, äter sånt där sallad bara, löjligt!"
Att tillägga så betalade han med en 500kr sedel för sån korv, för han hade inte mindre, fick växel 4*100kr 1*50kr och nåt annat. Tog hundra lapparna, skrynklade 50lappen och kastade ner på marken bakom sig "sånt här skit vill jag inte ha"
tog själv upp femtiolappen såklart, gav dock till grillgubben då han tydligen får utstå han rätt ofta. Tyckte synd om han.