d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1486487488489490820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 4 2012 01:53pm
Quote (eviilution @ 4 Nov 2012 20:51)
kanonerna är dom ja.och förmodar att det andra också stämmer. Just nu tränar jag på 12 isolerat  och inte isolerat. 14 har jag bara testat  kört oisolerat. Brukar köra 3x 8-10, det varierar lite med om jag glömmer bort att räkna osv.

Har dock märkt att folk går ned vääldigt många kilo när dom kör isolerat mot att inte, vilket jag tycker är väldigt dåligt.


Det är för att kör man isolerat så har man inte hjälp av andra muskler och därmed kan man inte köra lika många kilon :P
Jag har börjat lägga på savickas-press efter mina overhead press, i ohpress kör jag 45 men i savickas press (som jag kör efter alltså) kör jag 32,5
Savickas-press är alltså ett slags isoleringsövning, och såklart orkar man inte köra samma där
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Nov 4 2012 01:57pm
Quote (Intenso8 @ 4 Nov 2012 19:52)
:thumbsup:  kör med kabelmaskin med rakstång liggnades istället om du vill ha biceps


Hur tnker du dig då? Som att stå fast man ligger eller vaå?^^

Quote (Fil @ 4 Nov 2012 19:53)
Det är för att kör man isolerat så har man inte hjälp av andra muskler och därmed kan man inte köra lika många kilon :P
Jag har börjat lägga på savickas-press efter mina overhead press, i ohpress kör jag 45 men i savickas press (som jag kör efter alltså) kör jag 32,5
Savickas-press är alltså ett slags isoleringsövning, och såklart orkar man inte köra samma där


Du får inte använda såna där ord, för jag fatta nada. Är ganska ny med sånt här.

Jo jag vet. Men det är ju väldigt dåligt. Ser vissa som till o med hjälper till med knäna lite, veri abd !

This post was edited by eviilution on Nov 4 2012 02:00pm
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 4 2012 02:00pm
Quote (eviilution @ 4 Nov 2012 21:57)
Hur tnker du dig då? Som att stå fast man ligger eller vaå?^^


mm då blire inget hjälp från rygg som händer har jag märkt :P en av de bästa imo dock kör du mycket där så måste du köra underarmar oxxå annars kommer det dra som faen i skinnet :P

This post was edited by Intenso8 on Nov 4 2012 02:01pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 4 2012 02:01pm
Quote (eviilution @ 4 Nov 2012 20:57)
Hur tnker du dig då? Som att stå fast man ligger eller vaå?^^



Du får inte använda såna där ord, för jag fatta nada. Är ganska ny med sånt här.

Jo jag vet. Men det är ju väldigt dåligt. Ser vissa som till o med hjälper till med knäna lite, veri abd !


Det är väl när de inte kör isolerat de hjälper till med knäna :P
Det går ju att tvinga fram ett gäng negativa reps när man inte orkar köra mer. Alltså du hjälper till att lyfta upp hanteln med andra handen, sen håller du bara emot på vägen ner :)
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Nov 4 2012 02:05pm
Quote (Intenso8 @ 4 Nov 2012 20:00)
mm då blire inget hjälp från rygg som händer har jag märkt :P en av de bästa imo dock kör du mycket där så måste du köra underarmar oxxå annars kommer det dra som faen i skinnet :P


Kanske kan vara värt att prova, i teorin känns det ju som att det blir jävligt isolerat.

Quote (Fil @ 4 Nov 2012 20:01)
Det är väl när de inte kör isolerat de hjälper till med knäna :P
Det går ju att tvinga fram ett gäng negativa reps när man inte orkar köra mer. Alltså du hjälper till att lyfta upp hanteln med andra handen, sen håller du bara emot på vägen ner :)


Jo precis, men har en kompis som jag tycker går ned lite med knäna vid varje rep. Han vet väl inte bättre helt enkelt :=)


e: Värt att påpeka att jag gr förmodligen en jävla massa fel på saker när jag kör, är som sagt ganska ny. Vill inte sitta här och låta som jag är kung på gymmet för det är jag verkligen inte ^^

This post was edited by eviilution on Nov 4 2012 02:06pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 4 2012 02:06pm
Quote (eviilution @ 4 Nov 2012 21:05)
Kanske kan vara värt att prova, i teorin känns det ju som att det blir jävligt isolerat.



Jo precis, men har en kompis som jag tycker går ned lite med knäna vid varje rep. Han vet väl inte bättre helt enkelt :=)


Näe precis. Man ska inte köra med vikter som man inte klarar av :P
Det är en sak att göra det lite på sista setet. Men gör man så hela tiden så är det värdelöst.

Förresten.. 70 kilo frivändning idag, det var inte ens tungt! Tredje gången jag körde det svartande det dock.. Börjar bli duktigt trött på att bli yr när jag tränar....

This post was edited by Fil on Nov 4 2012 02:09pm
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 4 2012 02:10pm
Quote (eviilution @ 4 Nov 2012 22:05)
Kanske kan vara värt att prova, i teorin känns det ju som att det blir jävligt isolerat.



Jo precis, men har en kompis som jag tycker går ned lite med knäna vid varje rep. Han vet väl inte bättre helt enkelt :=)


e: Värt att påpeka att jag gr förmodligen en jävla massa fel på saker när jag kör, är som sagt ganska ny. Vill inte sitta här och låta som jag är kung på gymmet för det är jag verkligen inte ^^


är du själv på gymmet?
finns ju alltid folk att fråga

helt fel kan du ju inte göra för du tränar ju alltid nån del, kanske inte den du tänkt dig :P

Quote (Fil @ 4 Nov 2012 22:06)
Näe precis. Man ska inte köra med vikter som man inte klarar av :P
Det är en sak att göra det lite på sista setet. Men gör man så hela tiden så är det värdelöst.

Förresten.. 70 kilo frivändning idag, det var inte ens tungt! Tredje gången jag körde det svartande det dock.. Börjar bli duktigt trött på att bli yr när jag tränar....


brukar bli yr på marklyft när jag får hjärnsläpp och står kvar med vikterna i luften :P

This post was edited by Intenso8 on Nov 4 2012 02:12pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 4 2012 02:13pm
Quote (Intenso8 @ 4 Nov 2012 21:10)
är du själv på gymmet?
finns ju alltid folk att fråga

helt fel kan du ju inte göra för du tränar ju alltid nån del, kanske inte den du tänkt dig :P



brukar bli yr på marklyft när jag får hjärnsläpp och står kvar med vikterna i luften :P


Jag blir yr när jag markar och kör frivändningar.. 2-3 pass i veckan
Varit nära att svimma otaliga gånger

This post was edited by Fil on Nov 4 2012 02:13pm
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Nov 4 2012 02:15pm
Quote (Intenso8 @ 4 Nov 2012 20:10)
är du själv på gymmet?
finns ju alltid folk att fråga

helt fel kan du ju inte göra för du tränar ju alltid nån del, kanske inte den du tänkt dig :P


Brukar gymma med en vän, men inte alltid han säger till eller så. Alla gör ju olika och anser att just så dom gör är "rätt". Så det jag tänker på är ju småsaker egentligen kanske.

Exempel på en bröstövning jag blivit tillsagd om: Kabel när man står upp och gör samma rörelse som i bänk typ. Då ska man ju hålla bröstet framtryckt hela tiden och "klämma ihop" ryggen, men så gjorde jag i början utan jag tryckte mer ut ryggen så det blev axlar och skit också.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 4 2012 02:20pm
Quote (eviilution @ 4 Nov 2012 22:15)
Brukar gymma med en vän, men inte alltid han säger till eller så. Alla gör ju olika och anser att just så dom gör är "rätt". Så det jag tänker på är ju småsaker egentligen kanske.

Exempel på en bröstövning jag blivit tillsagd om: Kabel när man står upp och gör samma rörelse som i bänk typ. Då ska man ju hålla bröstet framtryckt hela tiden och "klämma ihop" ryggen, men så gjorde jag i början utan jag tryckte mer ut ryggen så det blev axlar och skit också.


då äre bättre med bröstpress om det finns nån där
Go Back To Svenska Topic List
Prev1486487488489490820Next
Add Reply New Topic New Poll