d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1484485486487488820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 1 2012 05:13am
4 dagar squats

waddap
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Nov 1 2012 06:11am
Quote (PlaaD @ Nov 1 2012 08:25am)
Maxar du 200 eller kör du fuskböj?  :unsure:



har inte testat o maxat än, jag kör med bra form och sakta korrekta övningar. Är inte ute efter powerlifting men visst det är väl kul o se vad man klarar av :rolleyes:
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 1 2012 06:14am
Quote (ankiie @ 1 Nov 2012 14:11)
har inte testat o maxat än, jag kör med bra form och sakta korrekta övningar. Är inte ute efter powerlifting men visst det är väl kul o se vad man klarar av  :rolleyes:


Visst vet inte riktigt hur mycket lättare det är att böja i smith, men 23 reps på 110 borde resultera i 200+ i maxböj.
gogogog!
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Nov 1 2012 07:57am
Quote (PlaaD @ Nov 1 2012 01:14pm)
Visst vet inte riktigt hur mycket lättare det är att böja i smith, men 23 reps på 110 borde resultera i 200+ i maxböj.
gogogog!



Smith maskin böj är väldigt enkla om man jämför med vanliga squats.. har kört 190kg i squat böj - hade en träningsbänk bakom som jag nuddade med röven innan jag tryckte upp.. köra samma vikter i smithen som vanliga böj känns som att man lyfter papper

Kör ca 1or på 140kg vanliga böj
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 1 2012 08:54am
Quote (bomben @ 1 Nov 2012 14:57)
Smith maskin böj är väldigt enkla om man jämför med vanliga squats.. har kört 190kg i squat böj - hade en träningsbänk bakom som jag nuddade med röven innan jag tryckte upp.. köra samma vikter i smithen som vanliga böj känns som att man lyfter papper

Kör ca 1or på 140kg vanliga böj


Det får jag ta och prova någon gång! ^^

Det kommer ju inte hända att jag börjar träna på det viset, men att testa är ju alltid intressant ^^

This post was edited by Fil on Nov 1 2012 08:55am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Nov 1 2012 09:48am
Quote (bomben @ Nov 1 2012 01:57pm)
Smith maskin böj är väldigt enkla om man jämför med vanliga squats.. har kört 190kg i squat böj - hade en träningsbänk bakom som jag nuddade med röven innan jag tryckte upp.. köra samma vikter i smithen som vanliga böj känns som att man lyfter papper

Kör ca 1or på 140kg vanliga böj



menar vi samma sak nu? bara undrar. Det är ju fria vikter på smith maskinen.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 1 2012 09:53am
Quote (bomben @ 1 Nov 2012 15:57)
Smith maskin böj är väldigt enkla om man jämför med vanliga squats.. har kört 190kg i squat böj - hade en träningsbänk bakom som jag nuddade med röven innan jag tryckte upp.. köra samma vikter i smithen som vanliga böj känns som att man lyfter papper

Kör ca 1or på 140kg vanliga böj


Va?
190 i squat böj?
140 i vanlig böj?

Vafan är squat böj för något? Som att skriva bench bänk :bonk:

Quote (ankiie @ 1 Nov 2012 17:48)
menar vi samma sak nu? bara undrar. Det är ju fria vikter på smith maskinen.


Fast ändå inte, smithen funkar ju mer som en maskin då den är låst till en bana.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Nov 1 2012 09:55am
Quote (PlaaD @ Nov 1 2012 03:53pm)
Va?
190 i squat böj?
140 i vanlig böj?

Vafan är squat böj för något? Som att skriva bench bänk  :bonk:



Fast ändå inte, smithen funkar ju mer som en maskin då den är låst till en bana.



okej då :)
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Nov 1 2012 10:45am
Har också testat squats i smith, det är ju fan 10 gånger lättare xD

Skit smith-maskin, yyysch!
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Nov 1 2012 05:02pm
Quote (PlaaD @ Nov 1 2012 04:53pm)
Va?
190 i squat böj?
140 i vanlig böj?

Vafan är squat böj för något? Som att skriva bench bänk  :bonk:



Fast ändå inte, smithen funkar ju mer som en maskin då den är låst till en bana.


Wops skrev fel, menar iaf att Smith böj är MYCKET enklare än Fria A2G böj..

Smith böj tycker jag är mer likt benpress än böj egentligen...

Quote (Ost @ Nov 1 2012 05:45pm)
Har också testat squats i smith, det är ju fan 10 gånger lättare xD

Skit smith-maskin, yyysch!


1+

Quote (ankiie @ Nov 1 2012 04:48pm)
menar vi samma sak nu? bara undrar. Det är ju fria vikter på smith maskinen.



I smithen sitter stången fast och går ju bara i en bana och då behöver man inte tänka på balansen över huvudtaget,, man behöver bara pressa
Go Back To Svenska Topic List
Prev1484485486487488820Next
Add Reply New Topic New Poll