Quote (Svartermetalisk @ Oct 13 2013 11:48am)
Transfetter är fortfarande sjukt onyttiga även om du klarar kaloribalansen genom att skippa kollisar
GI är mycket bättre
Håller med GI är ett bra mått, dock inte om du ska se till insulinnivåerna i kroppen vid diabetes eller hungertriggare, ett livsmedel med lågt GI kan ha ett högt insulinpåslag. Ska man skippa kolisar så tycker jag personligen att fruktos bör minskas, hellre lite mer raffinerad kolisar än ett större mängd fruktos eftersom fruktos inte ger mättnadskänsla samt tenderar till ett större inlagring av kroppsfett då det inte påverkar insulinnivåerna i kroppen så din kropp bryter inte ner dessa i lika stor mängd som snabba kolisar gör.
Quote (SCXiao @ Oct 13 2013 11:22am)
Grejen är att du går ner fort och mycket eftersom du inte äter några kolhydrater, jag körde det i två månader ungefär för att få en rivstart. När jag började träna så började jag äta normalt igen.
Dessutom, vem kan tacka nej till en diet som är baserad på bacon och kebab?

Nackdelen är ju att det är dyrt när man inte kan äta makaroner och havregryn D:
du tappade i princip bara vattenvikt dem 2 första veckorna, vilket kanske är 4kg ? Sen å andra sidan har ett lågt kolhydratintag negativ inverkan på metabolism, överskott av fett lagras direkt till fettdepåerna i kroppen medan ett överskott av kolhydrater lagras i första hand som glukos till musklerna och sedan överskott till fett. Protein har en långsam och komplicerad process att omvandlas till fett vilket nettokalorierna från 20g protein= 100kcal överskott inte resulterar i 100kcal överskott i netto, omvandligen kräver energi men hur mycket kan jag inte svara på.
This post was edited by ankiie on Oct 13 2013 07:29am