d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1483484485486487820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 31 2012 01:29pm
Quote (ankiie @ 31 Oct 2012 20:27)
kan ju tillägga att detta var 1 benövning av 3 och 1 övning av totalt 8.


Undrar också varför man någonsin kör squats i smithen. Att det är en av flera övningar spelar väl ingen roll?
Om det innebär att du måste köra med 5 kilo mindre så so be it.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Oct 31 2012 01:33pm
Quote (Fil @ 31 Oct 2012 21:29)
Undrar också varför man någonsin kör squats i smithen. Att det är en av flera övningar spelar väl ingen roll?
Om det innebär att du måste köra med 5 kilo mindre så so be it.


äre viktstället som har krokar?

brukar köra bänkpress i den när jag är själv :)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 31 2012 01:42pm
Quote (Intenso8 @ 31 Oct 2012 20:33)
äre viktstället som har krokar?

brukar köra bänkpress i den när jag är själv :)


Nej, en smith är en ställning med en inbyggd skivstång, skivstången går bara att flytta upp och ner och du behöver alltså aldrig bry dig om att balansera stången. Det är bara att hänga på vikter och pressa.

Det du tänker på är något slags rack.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Oct 31 2012 01:50pm
Quote (Fil @ 31 Oct 2012 21:42)
Nej, en smith är en ställning med en inbyggd skivstång, skivstången går bara att flytta upp och ner och du behöver alltså aldrig bry dig om att balansera stången. Det är bara att hänga på vikter och pressa.

Det du tänker på är något slags rack.


äre inte denna :O ?

http://www.youtube.com/watch?v=AHnX-aimA4E

om man släpper stången ska den låsa sig med hjälp av krokarna ?

i gymmet här är den mer ett ställ man hänger på vikterna för man vet att ingen använder den :P

This post was edited by Intenso8 on Oct 31 2012 01:54pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 31 2012 01:57pm
Quote (Intenso8 @ 31 Oct 2012 20:50)
äre inte denna :O ?

http://www.youtube.com/watch?v=AHnX-aimA4E

om man släpper stången ska den låsa sig med hjälp av krokarna ?

i gymmet här är den mer ett ställ man hänger på vikterna för man vet att ingen använder den :P


Du ser att stången sitter monterad va? Du kan inte få stången att tippa hur mycket du än försöker.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Oct 31 2012 02:05pm
Quote (Fil @ 31 Oct 2012 21:57)
Du ser att stången sitter monterad va? Du kan inte få stången att tippa hur mycket du än försöker.


sa jag nåt annat ?
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 31 2012 02:09pm
Quote (Intenso8 @ 31 Oct 2012 21:05)
sa jag nåt annat ?


Det finns viktställ med krokar som inte är en smith.




This post was edited by Fil on Oct 31 2012 02:09pm
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Oct 31 2012 02:12pm
Quote (Fil @ 31 Oct 2012 22:09)
Det finns viktställ med krokar som inte är en smith.


http://resources.sport-tiedje.com/bilder/taurus/hantelstaender/taurus_squad_rack_001_p.jpg


jaha nej mena krokarna sitter på skivstången :P
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Oct 31 2012 02:17pm
Helvete vilket pass det blev idag, körde axlar och armar

Sittande hantelpress
Reverse Flyes supersetat med Shrugs
Biceps curl supersetat med http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfsAnIJR4DwUg2TECY-W1bPX2C1bXQosftWpf7aogKfKsRRlFVQ60HfPEY5Q
Arnold
Pushdown
Underarmar

Körde 8x6 på allt, jobbigt vill jag lova att lyckas köra på 1 timme och 15min
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 1 2012 02:25am
Quote (ankiie @ 31 Oct 2012 09:12)
igår squat smith machine

95 - 1x8
110 - 1x23
110 - 1x18
110 - 1x12


Maxar du 200 eller kör du fuskböj? :unsure:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1483484485486487820Next
Add Reply New Topic New Poll