Ja jävlar vilka kliv han har! Fan vad det kokade på läktaren under alla kontringarna sista 5 minuterna, och med det där som kulmen... Galet nervöst på läktaren när Jawo slog straffen!
Istället för att kommentera den tveksamma straffen med mer än att det var en 50/50 nöjer jag mig med att konstatera följande:
- Amartey var gudomligt bra idag. Och Haris får en svag 1a i betyg.
- IFKs bortdömda "mål" var korrekt bortdömt.
- Djurgårdens frispark på straffområdeskanten var förmodligen straff.
- Djurgården har 23-6 i avslut på mål mot ett guldjagande IFK.
- Djurgården får äntligen stolpe in.
- Djurgården är näst bäst i Allsvenskan poängmässigt från omg. 10 och framåt, 3 poäng efter MFF. Högmo, någon?
- Djurgården rör om i guldstriden igen! Jag är helt ärligt mer nervös när de möter dåliga lag...
- Broberg gör ett kanonmål. Han har gått från värdelös till en av de bästa på planen flera matcher i rad denna säsong! Trist om han blir borta pga ihopskallningen...
- Stahre är dagens största bitterfitta.
Och sist men inte minst:
- "Det jämnar ut sig". Vi fixade det åt er, AIK

Dagens polisrapport:
Polisen tvingade mitt tåg att köra förbi Gullmarsplan utan att släppa av folk. Vi hamnade därmed i Skärmarbrink. Känns som en jävligt konstig taktik, eftersom IFK uppmanat alla sina fans att åka via Skärmarbrink, och på det här sättet lyckades polisen få dit åtskilliga hundra Djurgårdare.
Väl framme vid Skärmarbrink fanns ett dussin poliser på perrongen. När man kommer upp i bostadsområdet på väg mot bron över Nynäsvägen stod 6 (!!!) polisbussar med bemanning där.
Mellan Skärmarbrink och Globen passerade jag totalt: Ca 40 poliser, 6 hästpoliser, 5 hundpoliser, 2 piketbussar (där det i den ena satt en polis med filmkamera och filmade alla som kom gående).
Ska bli jävligt skönt när klubbarna slipper bekosta polisens idiotiska megasatsningar. Efter matchen såg jag totalt 10 poliser på vägen mellan Tele2 och Gullmarsplan - då var alla helt plötsligt borta...?
This post was edited by LorveN on Oct 6 2013 01:29pm