d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1474849505196Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Sep 27 2013 09:03am
Quote (berhemuli @ 27 Sep 2013 14:56)
Vad jag hört angående kolgrillen är att aikare försökte storma när dif ha där. Polisen gick emellan, efter det kom diffarna ut för att möta i slagsmålet men då tryckte polisen in diffarna och där började skadegörelsen.  Alltså för det mesta pga snutens rusning in med batongen i luften.  Synd oavsett gillar ta öl där innan matcher.

Angående röken så vet jag inte vad det är.. svart tjockt rök iaf ^^ bara o ta halsduk/valfri tygbit och andas genom det.. ja använde mössan..

Förvånar mig inte om så är fallet. Brottsbekämpning i samband med fotboll är oftast jävligt ogenomtänkt...

Quote (K1NGEN @ 27 Sep 2013 15:55)
Roliga är att ni diskuterar allt annat än fotboll......är ni där för att köra någon slags körkamp eller ? ^^

Om man går på matcher upptäcker man att det finns mer än bara ett resultat på text-tv. Vad gäller körkamp så är du något på spåren, men om du inte förstår tjusningen så gör du inte. ;-)
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Sep 30 2013 01:55am
Jahapp, slår ni Öster idag då och hakar på jakten på Europa League? Djurgården kommer manövrera bort ett IFK Stolpfusk i helgen, då har ni er chans.

Jävla I-landsproblem i Djurgården nu för övrigt - Erton tvåmålsskytt, Jawo och Prijo varsitt mål. Vem får börja på bänken? Trist att Högmo lämnar också, men förståeligt att han väljer sitt egna landslag i första hand. Läste att DIF har fjärde bäst poängplock i Allsvenskan räknat från den omgång då han tog över. Rätt nice med tanke på hur säsongen började... :)
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Sep 30 2013 06:32am
Lennartsson sparkad från Elfsborg.
WHAT
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Sep 30 2013 07:44am
Quote (umade @ 30 Sep 2013 13:32)
Lennartsson sparkad från Elfsborg.
WHAT


Avhängd i guldstriden, och med stor sannolikhet även från EL-kvalet. Illa illa! ;)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 30 2013 07:48am
Quote (LorveN @ 30 Sep 2013 09:55)
Jahapp, slår ni Öster idag då och hakar på jakten på Europa League? Djurgården kommer manövrera bort ett IFK Stolpfusk i helgen, då har ni er chans.

Jävla I-landsproblem i Djurgården nu för övrigt - Erton tvåmålsskytt, Jawo och Prijo varsitt mål. Vem får börja på bänken? Trist att Högmo lämnar också, men förståeligt att han väljer sitt egna landslag i första hand. Läste att DIF har fjärde bäst poängplock i Allsvenskan räknat från den omgång då han tog över. Rätt nice med tanke på hur säsongen började... :)


Tror aik var på tredje plats i den listan, rätt bra med tanke på hur vår säsong började.. xD
Hoppas janne "hoppa" tauer tar över dif :D
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Sep 30 2013 02:25pm
Quote (berhemuli @ 30 Sep 2013 14:48)
Tror aik var på tredje plats i den listan, rätt bra med tanke på hur vår säsong började.. xD
Hoppas janne "hoppa" tauer tar över dif :D


Janne Tauer Beckenbauer ska såklart inte vara tränare, han ska ju vara i startelvan! B)
Han är så jävla klockren. Hans bästa ögonblick var dock inte på planen, utan detta: http://www.youtube.com/watch?v=9rzX-O4ow6E :D

För övrigt, grattis till segern idag! Och jo, AIK har också haft en bra andra halva av säsongen. :) Men alltså - under 10k på läktaren, en siffra Bajen och DIF aldrig understigit på Tele2. Skärpning, ni jagar ju EL-plats! Bara för att guldet är borta kan ni fan inte stanna hemma!
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 30 2013 03:58pm
Quote (LorveN @ 30 Sep 2013 22:25)
Janne Tauer Beckenbauer ska såklart inte vara tränare, han ska ju vara i startelvan!  B)
Han är så jävla klockren. Hans bästa ögonblick var dock inte på planen, utan detta: http://www.youtube.com/watch?v=9rzX-O4ow6E :D

För övrigt, grattis till segern idag! Och jo, AIK har också haft en bra andra halva av säsongen. :) Men alltså - under 10k på läktaren, en siffra Bajen och DIF aldrig understigit på Tele2. Skärpning, ni jagar ju EL-plats! Bara för att guldet är borta kan ni fan inte stanna hemma!


http://www.youtube.com/watch?v=ZyR9-PGtgok&html5=1 Det här var hans bästa moment!

Yepp vinst idag, satt dock långt inne, hejaheja.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 6 2013 11:37am


This post was edited by PlaaD on Oct 6 2013 11:38am
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 6 2013 01:26pm
Ja jävlar vilka kliv han har! Fan vad det kokade på läktaren under alla kontringarna sista 5 minuterna, och med det där som kulmen... Galet nervöst på läktaren när Jawo slog straffen!
:thumbsup:
Istället för att kommentera den tveksamma straffen med mer än att det var en 50/50 nöjer jag mig med att konstatera följande:

- Amartey var gudomligt bra idag. Och Haris får en svag 1a i betyg.
- IFKs bortdömda "mål" var korrekt bortdömt.
- Djurgårdens frispark på straffområdeskanten var förmodligen straff.
- Djurgården har 23-6 i avslut på mål mot ett guldjagande IFK.
- Djurgården får äntligen stolpe in.
- Djurgården är näst bäst i Allsvenskan poängmässigt från omg. 10 och framåt, 3 poäng efter MFF. Högmo, någon?
- Djurgården rör om i guldstriden igen! Jag är helt ärligt mer nervös när de möter dåliga lag...
- Broberg gör ett kanonmål. Han har gått från värdelös till en av de bästa på planen flera matcher i rad denna säsong! Trist om han blir borta pga ihopskallningen...
- Stahre är dagens största bitterfitta. :baby:

Och sist men inte minst:
- "Det jämnar ut sig". Vi fixade det åt er, AIK ;)

Dagens polisrapport:
Polisen tvingade mitt tåg att köra förbi Gullmarsplan utan att släppa av folk. Vi hamnade därmed i Skärmarbrink. Känns som en jävligt konstig taktik, eftersom IFK uppmanat alla sina fans att åka via Skärmarbrink, och på det här sättet lyckades polisen få dit åtskilliga hundra Djurgårdare.
Väl framme vid Skärmarbrink fanns ett dussin poliser på perrongen. När man kommer upp i bostadsområdet på väg mot bron över Nynäsvägen stod 6 (!!!) polisbussar med bemanning där.
Mellan Skärmarbrink och Globen passerade jag totalt: Ca 40 poliser, 6 hästpoliser, 5 hundpoliser, 2 piketbussar (där det i den ena satt en polis med filmkamera och filmade alla som kom gående).
Ska bli jävligt skönt när klubbarna slipper bekosta polisens idiotiska megasatsningar. Efter matchen såg jag totalt 10 poliser på vägen mellan Tele2 och Gullmarsplan - då var alla helt plötsligt borta...? :bonk:

This post was edited by LorveN on Oct 6 2013 01:29pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 6 2013 01:54pm
Äh vi tar ändå inte ikapp ettan eller tvåan. Är för tredjeplats vi fightas med Helsingborg om. "Vi hjälpte er och vann mot bottenlag under er så ni slipper åka ner" varsågod. Same logik :p


Förövrigt alltod nöjd när gbg torskar.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1474849505196Next
Add Reply New Topic New Poll