d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1473474475476477820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Oct 9 2012 01:32pm
På tal om skador, drog jag fan på mig min första för någon vecka sedan.

Eller skada och skada, det var kanske en sträckning.

När jag kör squats får jag ont i höften (framsidan typ), och känner detta endast ''in the hole'' så att säga.

Slutade köra squats i två veckor, stretchade som fan under dessa veckor - började nu igen denna vecka, var bättre men jag känner fan av skiten lite fortfarande.

Läst runt lite på internet, flera som har haft denna smärta vid squats.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 9 2012 01:35pm
Quote (Ost @ 9 Oct 2012 21:32)
På tal om skador, drog jag fan på mig min första för någon vecka sedan.

Eller skada och skada, det var kanske en sträckning.

När jag kör squats får jag ont i höften (framsidan typ), och känner detta endast ''in the hole'' så att säga.

Slutade köra squats i två veckor, stretchade som fan under dessa veckor - började nu igen denna vecka, var bättre men jag känner fan av skiten lite fortfarande.

Läst runt lite på internet, flera som har haft denna smärta vid squats.


Inte ljumsken som känns då?
Kör foamroller, brukar hjälpa mot typ alla småsaker i ben & rygg :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 9 2012 01:36pm
Quote (PlaaD @ Oct 9 2012 08:30pm)
Vart i axeln gör det ont?
Framsida/Baksida/Sidan?


Långt upp på en armen typ ^^



pic related (det är inte jag på bilden obv)

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 9 2012 01:41pm
Quote (PlaaD @ 9 Oct 2012 21:35)
Inte ljumsken som känns då?
Kör foamroller, brukar hjälpa mot typ alla småsaker i ben & rygg :D


Jag blir imponerad av dina kunskaper emellanåt!
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Oct 9 2012 01:42pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Oct 2012 21:36)
Långt upp på en armen typ ^^

http://i46.tinypic.com/ejwmbk.jpg

pic related (det är inte jag på bilden obv)


Har haft samma smärta ett par gånger, går över efter ett par dagar så är det bara att köra lugnt om ett par dagar.

Det är också det som är fördelen med att träna på ett riktigt gym för då har man möjligheten att värma upp axeln bra med kabeln. Brukar alltid göra det innan jag kör bröst och axlar obvi :)
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 9 2012 01:43pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Oct 2012 21:36)
Långt upp på en armen typ ^^

http://i46.tinypic.com/ejwmbk.jpg

pic related (det är inte jag på bilden obv)


Kan va sträckning i axelleden alt. att deltoiden fått sig lite stryk.

Gör det ont hela tiden eller vid specifika rörelser?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 9 2012 01:46pm
Quote (PlaaD @ Oct 9 2012 08:43pm)
Kan va sträckning i axelleden alt. att deltoiden fått sig lite stryk.

Gör det ont hela tiden eller vid specifika rörelser?


Det gjorde sjukt ont när jag ställde mig i position för att göra armhävningar (genomförde inte ens rörelsen) och det gjorde sjukt ont när jag försökte göra en hantelfly

känner inte av det överhuvudtaget nu dock men jag vet att skulle jag försöka något skulle det garanterat kännas.

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 9 2012 01:57pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Oct 2012 21:46)
Det gjorde sjukt ont när jag ställde mig i position för att göra armhävningar (genomförde inte ens rörelsen) och det gjorde sjukt ont när jag försökte göra en hantelfly

känner inte av det överhuvudtaget nu dock men jag vet att skulle jag försöka något skulle det garanterat kännas.


Gör det ont när du lyfter armen rakt fram och/eller åt sidan? Brukar vara lättare sträckning som löser sig inom någon dag oftast.
Kan komma ibland när man gör något som belastar deltsen & kuffarna mer än man är van vid, kan räcka med lite annorlunda vinkel om man har otur. (av egen erfarenhet iaf). Bästa botemedlet=shoulder dislocations! Stärker rotatorkuffarna & stretchar axlarna utan att anstränga något alls i stort sätt.


Quote (Fil @ 9 Oct 2012 21:41)
Jag blir imponerad av dina kunskaper emellanåt!


Läste böcker om anatomi & fysiologi mycket förra hösten och i början av året samt att jag kolla på många utbildande videos på youtube :)

Sen finns den lilla fördelen att av dem jag tränar med är 2st läkare och & pluggar till sjukgymnast :thumbsup:
Är en kille till som är sjukgymnast fast han jobbar med något hockeylag i ryssland nu tror jag det va.

This post was edited by PlaaD on Oct 9 2012 01:58pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 9 2012 02:15pm
Quote (PlaaD @ Oct 9 2012 08:57pm)
Gör det ont när du lyfter armen rakt fram och/eller åt sidan? Brukar vara lättare sträckning som löser sig inom någon dag oftast.
Kan komma ibland när man gör något som belastar deltsen & kuffarna mer än man är van vid, kan räcka med lite annorlunda vinkel om man har otur. (av egen erfarenhet iaf). Bästa botemedlet=shoulder dislocations! Stärker rotatorkuffarna & stretchar axlarna utan att anstränga något alls i stort sätt


Nej det känns bara när jag gör ovan nämnda övningar :o

Ok får pröva shoulder dislocations om det inte går över av sig självt!

tack så mkt :)
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Oct 9 2012 02:22pm
Quote (PlaaD @ Oct 9 2012 07:35pm)
Inte ljumsken som känns då?
Kör foamroller, brukar hjälpa mot typ alla småsaker i ben & rygg :D


Juste, så heter den ja!

Tror det är den, har lite känning än i skiten. Lite drygt när man kör squats och man känner skiten i ''hålet'' i utförandet.

Dock börjar det bli bättre tycker jag, så kör på med squats ändå :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev1473474475476477820Next
Add Reply New Topic New Poll