d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1471472473474475820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Oct 8 2012 06:59am
ska nog börja gymma igen, varit inaktiv därifrån sedan skolan började :P
Då började också innebandyn. Men jag ska skära ner på innebandypassen så jag kan gymma 3 dar i veckan och innebandy 2 dar, sedan matcher på helgerna :P
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,434.57
Trader: Trusted
Oct 8 2012 10:11am
Äntligen efter 4v uppehåll så klämde man in ett lättare gympass idag. Men gick småtungt :P
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 8 2012 10:55am
Var iväg och fixade lite unfinished business på gymmet! B)

Marklyft 70 kilo 8 reps
Marklyft 102,5 kilo 3 set om 5 reps
Marklyft 110 kilo 2 set om 4 reps
Speed pulls 70 kilo, 3 set om 8 reps
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 8 2012 11:45am
Tänkte köra bröst + mer idag men det högg till som fan i axeln när jag gjorde hantelflyes så det får bli mage + kardio istället.

har ingen aning om vad som hände, jag gjorde en halv fly med skitlätta vikter för att värma upp och nu har jag svinont i axeln.

Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Oct 8 2012 12:22pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Oct 2012 19:45)
Tänkte köra bröst + mer idag men det högg till som fan i axeln när jag gjorde hantelflyes så det får bli mage + kardio istället.

har ingen aning om vad som hände, jag gjorde en halv fly med skitlätta vikter för att värma upp och nu har jag svinont i axeln.


must be aids!
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Oct 8 2012 12:31pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Oct 2012 19:45)
Tänkte köra bröst + mer idag men det högg till som fan i axeln när jag gjorde hantelflyes så det får bli mage + kardio istället.

har ingen aning om vad som hände, jag gjorde en halv fly med skitlätta vikter för att värma upp och nu har jag svinont i axeln.


Tänk på att göra dig så kompakt som möjligt i ryggen, dra bak axlarna ordentligt osv, du är starkare på det viset och minimerar skaderisken enormt. Kan mycket väl vara att du oavsiktligt legat något sånär utsträckt i ryggen med axlarna långt ifrån sitt starkaste läge och att den då hoppar till inne i leden.
Hade mycket problem förr med axlar, båda mina är opererade, är dock skadefri nu när jag har stenkoll på tekniken.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 8 2012 12:52pm
Quote (Fil @ Oct 8 2012 07:31pm)
Tänk på att göra dig så kompakt som möjligt i ryggen, dra bak axlarna ordentligt osv, du är starkare på det viset och minimerar skaderisken enormt. Kan mycket väl vara att du oavsiktligt legat något sånär utsträckt i ryggen med axlarna långt ifrån sitt starkaste läge och att den då hoppar till inne i leden.
Hade mycket problem förr med axlar, båda mina är opererade, är dock skadefri nu när jag har stenkoll på tekniken.


Jag ska tänka på det, tack för tipset.

Kan inte påstå att kardio gick bättre, jag hade enorm träningsvärk överallt i benen sen jag körde squats i lördags (lite därför jag hade lagt in överkropp idag) men jag sprang trots det och nu har jag skitont i vaderna istället.

Känns som att jag orkade springa mer egentligen men jag hade alldeles för ont i vaderna för att kunna fortsätta.

ingen bra dag detta, fyfan :(

Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Oct 8 2012 01:17pm
Körde bröst idag, eftersom alla bänkar var upptagna på gymmet när jag kom fick jag testa att börja med kabelflyes, funkade faktiskt bra! :)

Blev hantelpress och hängande-omvänd-magcrunch också. Vilken jävla översättning det blir på det! :lol:

This post was edited by Yllegarnet on Oct 8 2012 01:17pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 8 2012 01:59pm
BIG DIKK MODE IDAG.
Kunde köra lite dragövningar, kunde t.om frivända stången (det gjorde pissont men jag kan få handleden i det läget nu igen!)
Förövrigt första passet sedan i onsdags, helvete vad jag latat mig på sistone...

Squats
60 - 10x2
100 - 10x2
110 - 5x1
120 - 5x5

Cleanpulls
60 - 5x2
80 - 3x2
100 - 3x3

Cablerodd
20 - 10x1
50 - 20x1
75 - 15x1
90 - 10x2
75 - 12x2

200+(25reps/set, typ 13set eller nåt) explosiva reps mage med kombinationer av medicinboll, gummiband & ribbstol.
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Oct 8 2012 10:14pm
Varit o lämnat läkarintyget hos Chefen, nu kör vi 30min Crosstrainer(Cardio)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1471472473474475820Next
Add Reply New Topic New Poll