Quote (berhemuli @ 26 Sep 2013 21:50)
Drar du till med lögner så blir jag tvungen att kontra med rapport. Men som det ser ut nu, enda jag kan säga, klackmässigt, tyckte vi hade första halvlek, totalt, hörde inte er en enda gång i princip, andra halvlek var vi överkörda. Fina tifon från båda håll. Och er tryck är mäktig när sittplatsen joinar in, dock förstod jag inte vad dom sjöng då jag inte kunde urskilja orden, men ljudväggen var trevlig.
Även cred till snuten innan match iaf för vår del, allt gick lugnt till, inga provkationer (förutom snuten med defend söderort bajen klistermärke på hjälmen, där blev det knas) Vi kunde lugnt gå till arenan och från arenan var det inga större problem att ta sig till gullmars. Verkar ha varit stökigt efter, men det lär inte ha vart snutens fel. Dom var tillomed trevliga när jag pratade med några, hälsade tillomed vänligt när man kom in och log. :D Man var helt chockad..
Quote (berhemuli @ 27 Sep 2013 05:02)
tar tillbaka det om polisinsatsen, även om mitt besök var felfritt, verkar ha varit onödigt många batongslag/nedsprejade folk igen, samt sättet dom släppte ut folk.
Var förövrigt någon gårdarbrud och hennes vänner som vid götgatan, marschens start plockade ut dif flagga, inget fel med o hetsa lite, bara att dom började kasta ner fulla glasflaskor på folk.. spräckte någons bils fönster iaf då dom missade folk.. Men smart. Hoppas det var hennes bil. Oavsett vem som kastade flaskor så är det så jävla korkat, flög ju en del mot marschen och från marschen.
Vad gäller den berömda läktarkampen så håller jag med dig. Som jag uppfattade det bullrade vi mest fram till 1-1, sedan ägde ni resten av första med marginal. Helvete så tamt det var på vår läktare. Andra halvlek ägde vi ljudmässigt. Ert tifo kan jag tyvärr inte uttala mig om förrän jag sett det på klipp, stod under flaggan och såg bara antydan till bengaler (tjockt tyg). När flaggan åkte ner höll era bengaler på att slockna, och sedan blev det ju disco på södra vilket innebar att jag såg ännu mindre. Gissar att ni körde kvittorullar, eld och rök? Det är så det ska vara, det känns liksom "rätt" när man går på derby att norra läktaren kör den stilen.

Vad gäller svårigheten att höra vad andra klacken sjunger kan jag bara hålla med. Är väl för att det ekar så mycket... Tog mig 20 minuter att höra att ni sjöng just "söder family"! Men ja, det blev härligt tryck med sittplats igår (tyvärr ännu knepigare med eko och avstånd bara, men ljudkuliss iaf).
Polisen med Defend Söderort-klistermärket bör få löneavdrag för att ha satt sina kollegor i risk. Så jävla onödigt är det! Angående marschen hörde jag att det varit en del skadegörelse längs Götgatan, men mest krossade flaskor ändå. Bengaler flög visst mot en cyklist? Hursomhelst, om det var någon jävel som slängde skit från sitt hus så var det jävligt dumt, hoppas som sagt det var hennes bil... Flagga för att hetsa är alltid okej!
Jag hörde också att det varit en del bråk efter, men jag märkte inte av något själv alls. Men som vanligt finns det alltid dessa idioter som ska provocera och poliser som ska spela ball. Lika trist varje gång. Tydligen hade Grekiska Kolgrillsbaren (satt DIF där) blivit stormad av AIKare som vände upp och ner på hela restaurangen, och tydligen ska Bajare ha varit ute och tjafsat också. Tror vi iaf kan enas om att det inte verkar ha varit mer stök än vanligt, men definitivt mer än det borde behöva vara.
När hästpolisen red förbi oss kanske 30 minuter efter matchens slut verkade iaf stämningen vara lugn och glad. De möttes av sånger (Malin Baryaaaaaaard, Malin Baryaaaaaard, Malin, Malin, Malin Baryaaaaaard) och glada tillrop (Var har du lansen? Fin skritt!), och såg själva rätt glada ut.

Slutligen - en fråga:
Du stod på norra va? Vad i
helvete var det för svart rök ni körde inför andra? När de utspädda ångorna av den nådde södra rev det ju ändå i halsen, trots 120 meter bort från er jävla skorsten... Kändes som ukrainsk kolkraft! Kan ju inte varit skönt att stå mitt bland den röken...? (Kanske var samma inför första? Då nådde iaf inte lukten oss)