d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev14684694704714724356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,398.07
Jan 24 2014 03:32pm
Quote (SpAz. @ 24 Jan 2014 22:30)
ingen orsak. det är lika mycket för min skull som för din, ifall du nu skulle känna nån form av skuldkänsla... ;)

känns bara skönt att någon upplevt "samma" skit som jag, ty :)
Member
Gold: 457,914.30
Jan 24 2014 03:41pm
När vi ändå är inne på det. Just det här är något jag diskuterat med vänner och funderat mycket kring på sistone. Tror ni att det här resonemanget är riktigt? Hur stor del i problematiken att så många unga upplever "ångest" idag, har det, tror ni, att vi blivit matade från barnsben med vilka otroliga möjligheter vi har att "bli vad vi vill" och "förverkliga sig själva" kontra samhällets modell där alla faktiskt inte alls KAN bli vad dom vill, i alla fall inte samtidigt?
Quote (SpAz. @ 24 Jan 2014 23:26)
Du känner dig säkert värdelös, som mår dåligt "egentligen utan anledning". "Vi bor ju faktiskt i Sverige", inte sant? Saken är den att du har fel. Hur jävla lattjo är det att bli informerad om "att Sverige, det är världens bästa land. Där blir DU PRECIS VAD DU VILL, för det kan du nämligen bli, lätt som en plätt. Här är vi så förfördelade att problem, dom finns inte. Alla har mat för dagen" etc. Saken är den att även i "världens bästa land" (skitsnack) t.ex. så finns det behov av "skräparbetskraft". alla kan bli vad dom vill. Vill någon på riktigt bli Städare? Sopgubbe? Hamburgarfloppare? givetvis inte. Hur känns det då att veta att "Tjena, här har du alla möjligheter som stackars Chong i Thailand bara kunnat drömma av dom. Vad gör du med dom? Jo du stressar ihjäl dig tills du får hemorröjder för att folk inte ska behöva vänta mer än 1min30sekunder på sin bigmac&co".

Member
Gold: 7,480.00
Jan 24 2014 03:44pm

Nämen, alltså.
Braj är sjukt jobbigt.
Å ena sidan älskar jag att bli väck och flumma runt ute. Känns lite som att man kommer in touch with nature och sådär.
Men å andra sidan blir man ju sjukt retarded också. Både när man är stenad och nykter.
Brukar få ångestattacker av det också. Likväl kan jag knappt tacka nej om någon erbjuder mig.
Member
Gold: 1,398.07
Jan 24 2014 03:49pm
Quote (SpAz. @ 24 Jan 2014 22:41)
När vi ändå är inne på det. Just det här är något jag diskuterat med vänner och funderat mycket kring på sistone. Tror ni att det här resonemanget är riktigt? Hur stor del i problematiken att så många unga upplever "ångest" idag, har det, tror ni, att vi blivit matade från barnsben med vilka otroliga möjligheter vi har att "bli vad vi vill" och "förverkliga sig själva" kontra samhällets modell där alla faktiskt inte alls KAN bli vad dom vill, i alla fall inte samtidigt?

Tack åter igen, blir nog att sova på det här och vakna och kommer givetvis tänka.. vad fan har jag precis skrivt. Men blir nog att iaf kontakta någon typ av professionell hjälp och se hur det går

Blir att se en feelgood-fiilm och försöka att somna.

Quote (Giraff @ 24 Jan 2014 22:44)
http://i.imgur.com/qs9fGNw.jpg

Nämen, alltså.
Braj är sjukt jobbigt.
Å ena sidan älskar jag att bli väck och flumma runt ute. Känns lite som att man kommer in touch with nature och sådär.
Men å andra sidan blir man ju sjukt retarded också. Både när man är stenad och nykter.
Brukar få ångestattacker av det också. Likväl kan jag knappt tacka nej om någon erbjuder mig.

Det här stämmer mycket väl in på mig, man bryr sig inte ett skit om något, och samtidigt skjuter man på sina problem

This post was edited by AsDrake on Jan 24 2014 03:52pm
Member
Gold: 2,945.50
Jan 24 2014 04:17pm
Stabilt, åkte vid 07:50 imorse till skolan.
Suttit och en polare och ätit och druckit bärs/virre sen under typ hela dagen, gick iväg och firade en tjejpolare ett tag också.
Har tävling imorrn och måste vakna vid 8, very stabilt må jag säga...
Member
Gold: 7,821.00
Jan 24 2014 04:20pm
Quote (PlaaD @ 24 Jan 2014 23:17)
Stabilt, åkte vid 07:50 imorse till skolan.
Suttit och en polare och ätit och druckit bärs/virre sen under typ hela dagen, gick iväg och firade en tjejpolare ett tag också.
Har tävling imorrn och måste vakna vid 8, very stabilt må jag säga...

Haha, bra val av kväll!
Member
Gold: 259.62
Jan 24 2014 04:22pm
trevligt med -32, ska bli ännu trevligare att köra skoter i det :)
Member
Gold: 3,552.51
Jan 24 2014 04:54pm
Quote (SpAz. @ 24 Jan 2014 23:41)

Tror det finns mycket i detta, dock beror ej personligen min ångest förmodligen alls av detta då vi aldrig fick höra att vi kan bli vad vi vill, alla blev städare, pizzabagare eller byggarbetare där jag är uppväxt. Men för folk i andra områden som har från tidig ålder fått höra att du kan bli vad du vill! och sen boom, du blir "inget", där finns en del ångest att hämta. Som du förklarar dock bättre, jag menar bara att jag håller med och tror det mycket är så.

förövrigt, det första på jobbet:
Vart hittar jag motorvägen i hornstull? den brevid 7eleven?
herregud.

This post was edited by berhemuli on Jan 24 2014 05:01pm
Member
Gold: 1,337.00
Jan 24 2014 08:32pm
Quote (SpAz. @ Jan 24 2014 09:41pm)

det är väl rätt så lätt att bara ta nån randomkurs på högskola o bli nånting mediokert dock?
Member
Gold: 0.00
Jan 25 2014 12:47am
Quote (SpAz. @ Jan 24 2014 09:41pm)

Måste säga den största förlusten Sveriges system har är att inte sysselsätta unga med större tillgång till jobb, då det är det största steget till individuell utveckling och känslan av självständighet.
Go Back To Svenska Topic List
Prev14684694704714724356Next
Add Reply New Topic New Poll