Några(2 gamla gnällgubbar) i styrelsen på atletklubben hade gnällt över beteendet på några av dem jag tränar med...
Det sjuka är att vi städar undan efter oss i 9/10 fall och får skit från det hockeyn gör(plockar aldrig undan), seems legit.
Tyvärr har jag blivit ombedd av styrelsen att informera er om önskningar om beteendeförändringar. Eller hur man nu ska uttrycka det.
Thomas, Olle och en del andra LAK-medlemmar har tydligen stört sig en hel del på ert (och Glads) beteende, om jag nu fattat saken rätt. Thomas ville typ vägra låta er tävla för LAK om ni inte "skärpte er". Larvigt nog blev det lite härj på styrelsemötet igår när jag tog ert parti och inte gick med på att "stänga av" er bara för att man stör sig på er.
Tydligen så fick tomas "nog" under det tänkta lyftarmötet i onsdags då han tyckte ni var flamsiga och ofokuserade och irriterande och allt vad det nu var. Men vad jag förstått är det flera saker man stört sig på därför skulle jag vilja att ni tänker på följande:
Att under träning:
*Inte flamsa och tramsa överdrivet mycket
*Städa upp efter er.
*Inte söla med magnesium i onödan, och när ni använder magnesia, städa bort de värsta spåren.
*Gärna hälsa på annat folk (låter larvigt, men är lätt genomfört och för vissa är detta tydligen viktigt)
*Var ödmjuka!!!
Att under tävling, möten, utbildning och liknande i lyftarväg:
*Tänka på att ni representerar LAK
*Visa hänsyn och vara trevliga mot andra
*Visa ödmjukhet!!
Tänk på att ett beteende som ni kanske ser som skämt och skoj med varandra kan utifrån se ut som om ni är dryga/kaxiga.
OBSERVERA att jag egentligen inte tycker att ni bidrar med mera positiva vibbar en negativa på gymmet. Men folk letar ibland saker att störa sig på och när man väl börjat så hittar man gärna flera.
Jag tror oxå att det svider extra mycket i folk (och gubbars) ögon att ni oxå är jävligt starka. Jantelagen är ju ganska så stark i landet lagom.
Marcus L tog på sig att författa nån slags policy som styrelsen ska färdigställa nästa möte. Se till att följa denna annars blir det säkert snack om uteslutande från tävlande och annat snack igen.
Fråga mig gärna om det är nåt mer ni undrar kring det hela.
Svara gärna på detta mejl eller vi FB eller nåt att ni har läst så jag vet om att mejl gått fram.
Mvh D.K
PS, Tomas har fått rycket på mig oxå tidigare så försök att inte ta det personligt, Olle får han oxå rycket på då och då. DS
E: En av dem som satt på mötet skrev precis till polaren som fick detta i mail:
Gubbarna är nog mest mad cause bad.
This post was edited by PlaaD on Oct 2 2012 01:30pm