d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1468046814682468346845001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 93.30
Sep 19 2013 07:48am
Quote (Svartermetalisk @ 19 Sep 2013 15:41)
10 miljoner bjudet

om du har Certificate of authenticity :D

Borde kunna krama lite till tror jag:D

Men vad säljer som smör då? Du sa något om att "Artister man aldrig hört talas om"? Välkända var bara att slänga i sopkorgen.

Är det typ sånna där Kent saker du håller på med? En Kent-singel enkel dubbelsida tryckt i grönt på nya zeeland 1997 "Sista tåget ut ur stan" där 2 utav bandmedlemmarnas namn är felstavat?

This post was edited by Snigelfis on Sep 19 2013 07:49am
Member
Gold: 2,945.50
Sep 19 2013 08:01am
Quote (Snigelfis @ 19 Sep 2013 15:48)

Men vad säljer som smör då? Du sa något om att "Artister man aldrig hört talas om"? Välkända var bara att slänga i sopkorgen.

Är det typ sånna där Kent saker du håller på med? En Kent-singel enkel dubbelsida tryckt i grönt på nya zeeland 1997 "Sista tåget ut ur stan" där 2 utav bandmedlemmarnas namn är felstavat?

Bjuder alla Svartins pengar för en Kent skiva där de håller käften.
Member
Gold: 30.00
Sep 19 2013 08:03am
Quote (Snigelfis @ Sep 19 2013 03:48pm)

Det som är dyrt med Kent är framförallt Vinylerna eftersom vinyl var så marginaliserat format under 90-talet men även som du säger feltryck och skit men också prommotionprylar

det som säljer med kända artister är superlimiterade och udda grejjer

Tänk typ Beatlessingel som har unikt omslag som kom ut innan dom blev jättekända och endas trycktes i liten upplaga i Frankrike

Annars mycket privatpressade skivor, kompisgäng tyckte att punken var för tramsig så dom uppfann hardcore och gav ut en skiva i en upplaga som räckte till morsan farsan och bästa polarna typ, den är dyr.

Mycket band som var före sin tid, om du lyssnar på Can Tago Mago t.ex så är den väldigt speciell även idag, när den kom ut 1971 var den helt jävla vansinnig och det fanns ingen marknad alls så den sålde ingenting och när den 20 år senare blir superkultförklarad så går priserna i taket eftersom det såldes så få ex

Member
Gold: 7,480.00
Sep 19 2013 09:10am
Amendraåthelvetejävlapisshelveteskukfittslickanderövknullandekotippandekuksugandeasbestluktandeslemslickande äckelhoror på Arbetsförnedringen.

Ville skriva in mig samma dag som jag slutade jobbet. "Näe, du måste komma in nästa arbetsdag vilket är på måndag eftersom vi har stängt imorgon, fredag."
Sedan får jag träffa en kundtjänstare som är helt efterbliven, jag kunde typ fyra gånger mer om Arbetsbögeriets egna regler än hon själv, som tar över en timme på sig att återaktivera mig.
Hon skriver även in mig på en handläggare som inte har någon öppen tid på flera månader, men blir lovad att han ska höra av sig i slutet av veckan.
Inte hört ett knyst från dem och fick till slut nog av WoWandet som kommit till följd av det och gick in på Ams igår och bad att få byta handläggare.
"Näe, du har inte alls den där handläggaren. Du har blivit tilldelad en ny."
Tog två dagar innan jag får tag i henne, och tio minuters nedvärderande skit från henne innan jag ens får veta när hon har nästa lediga tid - om två veckor.
Tänker att "Aja, får väl boka in iaf och se vad som händer", spelar någorlunda trevlig, bokar in tiden och lägger på.
En kvart senare ringer jag till chefen och klagar. Då är han på väg hem. Långt innan dess att han slutar.
Nu måste jag alltså vänta tills imorgon innan chefen hör av sig igen, för att förhoppningsvis ens få träffa en handläggare innan dess att två månader har passerat.

TL;DR = Idioter.
Member
Gold: 2,151.90
Sep 19 2013 09:14am
Quote (Giraff @ 19 Sep 2013 17:10)
Amendraåthelvetejävlapisshelveteskukfittslickanderövknullandekotippandekuksugandeasbestluktandeslemslickande äckelhoror på Arbetsförnedringen.

Ville skriva in mig samma dag som jag slutade jobbet. "Näe, du måste komma in nästa arbetsdag vilket är på måndag eftersom vi har stängt imorgon, fredag."
Sedan får jag träffa en kundtjänstare som är helt efterbliven, jag kunde typ fyra gånger mer om Arbetsbögeriets egna regler än hon själv, som tar över en timme på sig att återaktivera mig.
Hon skriver även in mig på en handläggare som inte har någon öppen tid på flera månader, men blir lovad att han ska höra av sig i slutet av veckan.
Inte hört ett knyst från dem och fick till slut nog av WoWandet som kommit till följd av det och gick in på Ams igår och bad att få byta handläggare.
Tog två dagar innan jag får tag i henne, och tio minuters nedvärderande skit från henne innan jag ens får veta när hon har nästa lediga tid - om två veckor.
Tänker att "Aja, får väl boka in iaf och se vad som händer", spelar någorlunda trevlig, bokar in tiden och lägger på.
En kvart senare ringer jag till chefen och klagar. Då är han på väg hem. Långt innan dess att han slutar.
Nu måste jag alltså vänta tills imorgon innan chefen hör av sig igen, för att förhoppningsvis ens få träffa en handläggare innan dess att två månader har passerat.

TL;DR = Idioter.

Bomba kontoret
Member
Gold: 30.00
Sep 19 2013 09:20am
Sjukt frustrerande när man faktiskt VILL göra något konstruktivt men blir knullad i arlset av byråkratitrams :(

Member
Gold: 259.62
Sep 19 2013 09:22am
Quote (Svartermetalisk @ 19 Sep 2013 17:20)
Sjukt frustrerande när man faktiskt VILL göra något konstruktivt men blir knullad i arlset av byråkratitrams :(

he ba mata
Member
Gold: 7,480.00
Sep 19 2013 09:39am
Quote (SCXiao @ 19 Sep 2013 17:14)
Bomba kontoret

Sugen på att föra in ett traktordäck i häcken på dem i alla fall.
Member
Gold: 7,821.00
Sep 19 2013 09:53am
Quote (Giraff @ 19 Sep 2013 17:10)

TL;DR = Idioter.

..
Är inte ett dugg förvånad
Member
Gold: 790.00
Sep 19 2013 10:16am
Bai, hörs söndag/måndag. Ska te Mallorca ett tag
Go Back To Svenska Topic List
Prev1468046814682468346845001Next
Closed New Topic New Poll