Quote (f10eq @ 23 Jan 2014 21:43)
Wow vilken utläggning om cold turkey vi fick

värdig en diskursanalys
Hur som helst, jag tror det är allt för svårt att sluta med "socker" (dvs godisrelaterade matformer). Det bästa är väl att lära sig stå emot mentalt och att hitta bra alternativ alternativt att äta jävligt lite av sockret.
-fun light / lightprodukter
-karamellgodis, eftersom det är svårt att få i sig större mängder av det, om man nu måste äta socker, 3 karameller bli ju typ 20 gram.
-den mat man äter och lagar bör vara rätt så god så att man mättar sina gastronomiska fantasier utan socker och snask.
-kaffe!
Tycker också det är svårt att tacka nej när det är riktigt goda saker, typ hembakta kakor och så, och när det är en social tillställning och det finns socker lätttillgängligt osv osv..
Tänker i vilket fall prata med dietist, jobbar ju lite vikarie på en rehabklinik som har det och man pyntar bara 100 spänn för ett besök.
Socker i form av godis känner jag själv noll behov av. Där tror jag frukt fyller ett bra behov eftersom det åtminstone för min del inte föder samma sug.
Jag tycker det är lättare att äta noll godisbitar än det är att äta 2. Äter man 2 vill man äta 100!
Det där med att det är svårt att tacka nej till hembakade kakor, fikabröd och sånt folk bjuder på tycker jag är jävligt skevt i samhället.
Sitter du och trycker i dig ett mål från mcdonalds är det ingen som höjer på ögonbrynen. Men sitter du med en proteinshake är alla experter och berättar om hur det räcker med 40 gram protein om dagen, för det har de minsann läst på aftonbladet!
Tycker absolut du ska göra det! Det är lätt värt att betala för kompetens!
This post was edited by Fil on Jan 23 2014 02:54pm