d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev14546474849229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Mar 22 2013 11:10am
Quote (Mikob @ 22 Mar 2013 19:09)
Om du varit med på bordet hade du inte sagt samma sak.
Han som höjde hade 1.4k chips och höjde max 9/10 händer preflop.

Hade fortfarande sagt samma grej, det är ju perfekt om man har en som höjer varje hand. Då väntar man bara in en BRA hand och trycker på då, istället för att spela dåliga händer ihopp om att träffa.
Member
Gold: 3,870.00
Mar 22 2013 11:11am
Quote (berhemuli @ Mar 22 2013 06:10pm)
Hade fortfarande sagt samma grej, det är ju perfekt om man har en som höjer varje hand. Då väntar man bara in en BRA hand och trycker på då, istället för att spela dåliga händer ihopp om att träffa.

cbet på cbet på cbet
Försökte spela tight, men i rings på jsp funkar det inte.
Folk spelar alla händer och om man bara spelar bra händer så får du aldrig med dig potter. För många som är med på flop, och folk som träffar allting med alla möjliga händer

(well, du har ju rätt osv, jag säger inte emot. men tiltar atm, när jag tiltar blir jag mer och mer loose. så när detta händer blir jag lite ledsen)

This post was edited by Mikob on Mar 22 2013 11:14am
Member
Mar 22 2013 11:16am
Quote (Mikob @ 22 Mar 2013 19:11)
cbet på cbet på cbet
Försökte spela tight, men i rings på jsp funkar det inte.
Folk spelar alla händer och om man bara spelar bra händer så får du aldrig med dig potter. För många som är med på flop, och folk som träffar allting med alla möjliga händer

Ska förklara lite hur jag tänker bara..
Du hade i princip ingenting preflop, inga suited, knappt någon stegchans, par i tior ja, men utan stödkort är det rätt värdelöst preflop. Träffar du A på flop så har du bara T som kicker, räcker inte långt. Så i princip det enda du kunde jaga på flop var en JQK flop eller en tia. Dvs ingen bra hand och starta med. Oavsett om det var raise eller ens en limpcall utan höjningar. Nu träffade du tian, sure och med oflyt fick du stryk på den handen. Men det borde aldrig ens fått hända, du borde foldad pre.
Finns en drös med händer som du kan få och spela istället med mycket bättre chans preflop att träffa en hand o få hem potter. Jag menar inte att du ska sitta o vänta på en AAKQ hand, räcker med semihänder. Det där kan inte ens räknas in som en semihand. Pure dålig hand. Sorry men så är det. Tycker inte det är något skäl att spela själv då rejält dåliga händer "bara för att alla andra spelar dåliga händer" Skulle du calla med 3Q på hold em bara för att alla höjer hela tiden? same shit.

och såg din tilt förklarning. det kan jag ta. och att du inser att handen inte var bra. jag ville bara förklara hur jag tänker.

+ spela aldrig på tilt! gå ut en sväng istället!

This post was edited by berhemuli on Mar 22 2013 11:17am
Member
Mar 22 2013 11:25am
Quote (berhemuli @ Mar 22 2013 06:16pm)
Ska förklara lite hur jag tänker bara..
Du hade i princip ingenting preflop, inga suited, knappt någon stegchans, par i tior ja, men utan stödkort är det rätt värdelöst preflop. Träffar du A på flop så har du bara T som kicker, räcker inte långt. Så i princip det enda du kunde jaga på flop var en JQK flop eller en tia. Dvs ingen bra hand och starta med. Oavsett om det var raise eller ens en limpcall utan höjningar.  Nu träffade du tian, sure och med oflyt fick du stryk på den handen. Men det borde aldrig ens fått hända, du borde foldad pre.
Finns en drös med händer som du kan få och spela istället med mycket bättre chans preflop att träffa en hand o få hem potter.  Jag menar inte att du ska sitta o vänta på en AAKQ hand, räcker med semihänder. Det där kan inte ens räknas in som en semihand. Pure dålig hand. Sorry men så är det. Tycker inte det är något skäl att spela själv då rejält dåliga händer "bara för att alla andra spelar dåliga händer"  Skulle du calla med 3Q på hold em bara för att alla höjer hela tiden? same shit.

och såg din tilt förklarning. det kan jag ta. och att du inser att handen inte var bra. jag ville bara förklara hur jag tänker.

+ spela aldrig på tilt! gå ut en sväng istället!

Jag vet att du har rätt osv. Vet hur allt funkar i teorin, och när det flyter spelar jag bra. (anser jag själv obv)
När det flyter sitter jag och säger "sluta när det går dåligt osv", "spela aldrig som dem."
Men satan vad dålig jag är när jag utsatts för bad beats under ett tag. Behöver bli bättre på detta då det är min riktigt stora svaghet.

btw @ le bold
vet du hur kallt det är eller? <_<

This post was edited by Mikob on Mar 22 2013 11:26am
Member
Mar 22 2013 11:29am
Quote (Mikob @ 22 Mar 2013 19:25)
Jag vet att du har rätt osv. Vet hur allt funkar i teorin, och när det flyter spelar jag bra. (anser jag själv obv)
När det flyter sitter jag och säger "sluta när det går dåligt osv", "spela aldrig som dem."
Men satan vad dålig jag är när jag utsatts för bad beats under ett tag. Behöver bli bättre på detta då det är min riktigt stora svaghet.

btw @ le bold
vet du hur kallt det är eller? <_<

Var min svaghet länge också.. dock lärde jag mig rätt snabbt att bara skylla på mig själv för att spela dåliga händer, inte börja ragea om jag torskar en hand på "oflyt" om det i grunden var mitt eget fel ^^
Nuförtiden är jag rätt bra på att sluta när jag börjar bli trött eller jag råkat ut för en badbeat och känner för att spela fler händer än vad jag bör.

Vafan, är du man eller häst? Ut och lek i snön pöjk! Menade mer att gå till vardagsrummet o lira fifa istället eller något. :D
Member
Gold: 30.00
Mar 23 2013 06:17am
HAHAHAHAHHAHA

Såg nyss det sämsta spelet jag någonsin sett i hela mitt liv

Potten på turn är 12 big blinds

Flop 9c 10s Ad

Turn Qs

XXX går allin (150 Big blinds)

XXX visar Qc 10h och springer in i en stege, jobbigt läge :rofl:

This post was edited by Svartermetalisk on Mar 23 2013 06:17am
Member
Mar 24 2013 04:55pm
Sitter och spelar lite rings osv.
Dessa senaste 3dagarna på ps har varit helt sinnesjuka.
Hursom:

Jag har KQsuited, höjer till 7, en grabb synar, 2foldar, en poppar det till 26, vi båda synar. Så tre pers in i handen jag sitter i mitten.
Flop kommer KQx rainbow.
Han som reraisade preflop höjer 26, jag synar den andra foldar.
Turn x han höjer 50 jag synar.
River x han går ai --> Jag lägger mig
Hoppades han skulle ha AA in i det sista men för ofta han visar KK/QQ för att jag ska kunna syna --> han visar KK
Är här helt sjukt nöjd att jag ändå minimerat förlusterna här, även om jag är back på bordet pga liknande händer osv.

Två händer senare floppar jag nutflush draw mot samma kille, 663 två klöver.
Turn kommer 4, ger mig openended + top flush draw med A5.
Höjs lite fram och tillbaka kommer inte ihåg exakt och jag rivrar min färg.
Han höjer typ 30, jag reraisar till 90 --> han går ai.....
yeye, han visar givetvis 44.
Här var jag itne lika glad längre.

This post was edited by Mikob on Mar 24 2013 04:56pm
Member
Gold: 30.00
Mar 24 2013 05:58pm
Min helg gick starkt, mest för att jag lyckades hitta den fiskigaste fisken på hela svs

helt galen, klockren speltorsk

vann tre-fyra inköp mot honom

Fantastisk kille, han fick en egen guldstjärna i min valuefolder

Member
Mar 24 2013 11:57pm
Quote (Svartermetalisk @ 25 Mar 2013 01:58)
Min helg gick starkt, mest för att jag lyckades hitta den fiskigaste fisken på hela svs

helt galen, klockren speltorsk

vann tre-fyra inköp mot honom

Fantastisk kille, han fick en egen guldstjärna i min valuefolder

Härligt! Du borde frågat om han inte vill dra lite heads up mot dig :D

Jag har inte lirat alls under helgen, främst för att jag jobbat och sovit. Men nu blir det väl ändring på det.
Funderar även på att köpa in mig på PAF poker cruise. Buy in ca 2000+200kr och paketet att åka på det kostar runt 3000kr.. Kan vara värt en investering i det + en chans att testa lite bra motstånd i livecashgames. Får jag med en polare så kommer jag åka.
Member
Mar 25 2013 02:44am
Ps har lagt till 5korts plo nu också! Och något nytt som heter typ courchevel pl. Blir intressant!
Go Back To Svenska Topic List
Prev14546474849229Next
Add Reply New Topic New Poll