Quote (Mikob @ 22 Mar 2013 19:11)
cbet på cbet på cbet
Försökte spela tight, men i rings på jsp funkar det inte.
Folk spelar alla händer och om man bara spelar bra händer så får du aldrig med dig potter. För många som är med på flop, och folk som träffar allting med alla möjliga händer
Ska förklara lite hur jag tänker bara..
Du hade i princip ingenting preflop, inga suited, knappt någon stegchans, par i tior ja, men utan stödkort är det rätt värdelöst preflop. Träffar du A på flop så har du bara T som kicker, räcker inte långt. Så i princip det enda du kunde jaga på flop var en JQK flop eller en tia. Dvs ingen bra hand och starta med. Oavsett om det var raise eller ens en limpcall utan höjningar. Nu träffade du tian, sure och med oflyt fick du stryk på den handen. Men det borde aldrig ens fått hända, du borde foldad pre.
Finns en drös med händer som du kan få och spela istället med mycket bättre chans preflop att träffa en hand o få hem potter. Jag menar inte att du ska sitta o vänta på en AAKQ hand, räcker med semihänder. Det där kan inte ens räknas in som en semihand. Pure dålig hand. Sorry men så är det. Tycker inte det är något skäl att spela själv då rejält dåliga händer "bara för att alla andra spelar dåliga händer" Skulle du calla med 3Q på hold em bara för att alla höjer hela tiden? same shit.
och såg din tilt förklarning. det kan jag ta. och att du inser att handen inte var bra. jag ville bara förklara hur jag tänker.
+ spela aldrig på tilt! gå ut en sväng istället!
This post was edited by berhemuli on Mar 22 2013 11:17am