Quote (berhemuli @ 20 Sep 2013 23:31)
Japp, tänkte också att bajen vill ju vara först med allt. Så dom ville väl ha första läktarskandalen på tele2 när dom upptäckte att det är derby om en vecka och allt kan hända när vi möts.
Misstänker en ny ordningsvakt/polis skandal till derbyt.. med stor del i vad bajens kids gjorde förra matchen. Som du säger att dom ökat närvaron etc. Samtidigt som detta derby verkar mer laddat än på länge bland fansen.
Du har i princip rätt. Skulle dock föreslå en omformulering: "Bajen
är först med allt".

För övrigt tog jag mig en rundtur på Tele2 igår, upp på övre kortsida av ren nyfikenhet. Var skoj att se hur arenan ser ut, men hoppas de har bättre koll på biljettvisiteringen på derbyt, om vi säger så. Gick ju inte skitbra för Bajens matchvärdar heller.
Jotack, jag är också mest orolig för en ordningsmaktsskandal till derbyt. Jag hoppas fan inte scenerna från cupmatchen (nu tänker jag främst på efterspelet utanför arenan, när poliser körde chickenrace mot supportrar i sina minibussar) upprepar sig igen. Lär iaf inte bli någon planstormning! Jag är mest nyfiken om DIF drar av sin första bengal/rökfackla på Tele2, för hittills har vi inte slängt mer pengar i sjön än de obligatoriska polisnotorna...!

Taggningen bland fans är iaf enorm - det kändes på matchen igår mot Åtvid. Lite lugnet före stormen, men ett jävla drag så fort en ramsa berör AIK. Me like!
Matchen igår ja. 2-0, och årets mest säkra seger. Åtvidaberg var så pinsamt ofarliga framåt att man kunde tro att de spelade i div2. Resultatet var i underkant, och matchen var osannolik på flera plan. Jag menar, vem kunde ens i sina vildaste drömmar ana att matchens två bästa spelare var Broberg och Erton?!! Och det kan tilläggas att Broberg tamejfan var BRA igår med två riktiga klassframspelningar. Amartey var också riktigt vass, trots att han körde back. Tibbling (Dribbling) hade stundtals stor show.
Den stora kängan tilldelas dock Erton som plockar gult kort i motståndarnas straffområde. Avstängd i derbyt - check! Djurgårdens anfall består numera av Jawo och Godsway, varav den sistnämnde får Kennedy Igboananike att se ut som hulken fysiskt! Hoppas verkligen överklagan om Prijovics avstängning går igenom, för annars kommer det sitta en kille född 94 på vår bänk som ende anfallare, yay!
Eller ja, det finns en känga till att dela ut. Oklart hur ordningsvakterna tänkte igår när de satte upp ett avspärrningsstaket för att separera (södra) klacksektionernas utgångar från långsidans utgångar. Fick därför gå en omväg i regnet för att 400 meter senare ändå vara på samma gångväg som de försökte spärra oss från. Hoppas de planerar avspärrningarna bättre på torsdag. (Norra kortsidan lär väl vara inbyggd med staket, men fan om de ska spärra av södra kortsidan igen helt i onödan)
Quote (berhemuli @ 21 Sep 2013 00:59)
Även västerås fans ville visa att dom har IQ guldfisk och la ut rökbomb under matchen mot dif (eller före var det kanske) INOMHUS.
Haha, ja jävlar. Dummare får man fan leta efter. Det hör till saken att VIKs fans mindre än en vecka tidigare också hade provat konceptet "rökbomb inomhus på bortaplan". Tvångsdegradering?
Slutligen. Borde lära mig att lyssna på tjejen mer. Hon sa "Det blir 2-0 till Djurgården, och ÅFF kommer aldrig vara i närheten". Eller så skaffar jag henne ett konto på Unibet...? Mina pengar låg ju på 3-0