d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Fiske
Prev14344454647134Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 440,075.16
Jun 17 2010 10:15am
Quote (Adventure @ 17 Jun 2010 18:02)
Nu drar jag ut till Stugan över helgen, fiskar,badar,solar,dricker öl b)

tänkte dra upp några gäddor

edit: kaske tar några fresha bilder!, om ja får något

kör hårt ;D ta en på 10+

Quote (MERCH @ 17 Jun 2010 18:06)
fan blir ju avundsjuk!!

får träna på mothuggen denna gången

vad tror ni om fiskevatten runt värmdö? kanske skulle dra ett par kast

vet inte vart det ligger men varför inte ;D
Member
Gold: 610,364.47
Jun 17 2010 11:55am
Quote (ddown @ 18 Jun 2010 02:15)
kör hårt ;D ta en på 10+

vet inte vart det ligger men varför inte ;D

utanför stockholms trakten, ska testa vattnet kring lidingö ikväll tänkte jag men förväntar mig inget, inte fått en fisk där på läääänge
Banned
Jun 17 2010 12:58pm
Quote (MERCH @ 17 Jun 2010 19:55)
utanför stockholms trakten, ska testa vattnet kring lidingö ikväll tänkte jag men förväntar mig inget, inte fått en fisk där på läääänge

bara testa på bara skönt å komma ut ;)
Member
Gold: 26,189.00
Jun 17 2010 01:40pm
Quote (Yllegarnet @ 16 Jun 2010 22:23)
Vaxat båten idag :) så imorn blir det att testa fiskelyckan igen :D

Nyss kommit i land :) blev 5 gösar och en abborre + säkert 15 missade fiskar :/
Member
Gold: 610,364.47
Jun 17 2010 02:27pm
Quote (Yllegarnet @ 18 Jun 2010 05:40)
Nyss kommit i land :) blev 5 gösar och en abborre + säkert 15 missade fiskar :/

fan sånt fiskevatten vill jag åt! aldrig mycket action i sthlms trakten tycker jag
Member
Gold: 0.00
Jun 17 2010 03:01pm
Var och fiskade för 2 helger sedan här i Boden, Norrland - eller ja, strax utanför Boden, i Mockträsk som det heter.
Jag och äldstbrorsan for ut med båten, kastade ut två stycken fina Pike Catchers med färgerna Grön, Svart och Vit.
Det tog inte länge innan första hugget kom, han tog gäddan ganska hårt och vevade in den till båten, det var en gädda på strax under fem kilogram.
45 minuter senare, nere i en vik så högg det fast i mitt spö, höll på att tappa det i vattnet, den lilla elmotorn som drev vår båt framåt drog en kraftig vänstersväng pga "botten nappet".
Stängde av motorn och jag började veva in, hade slirbromsen ganska hårt åtdragen, så det var i princip som att bara dra båten framemot stället där jag "satt fast", väl där framme så började jag slita och ha mig, rycka i spöt i hopp om att draget skulle släppa.
Släppte lite på slirbromsen och drog ut lite lina för att jag skulle ta mig en kopp kaffe efter allt slitande.
Rätt som det var så rusade min lina iväg, och jag tänkte "Herregud, en riktig trofé har jag på!" Jag kämpade på utav bara f*n! Linan rusade, jag vågade inte dra åt slirbromsen, så den fick rusa bäst den ville, jag hade ca 5 meter lina kvar på rullen innan jag vågade ge mig på att försöka få in den till båten. Det gick som smort, tills den kom fram till båten, då dök den ner på botten och stack iväg med kanske 60-70 meter lina! "JOBBIGT!" Jag säger då det, det var väl spenderade 60 minuter av mitt liv, för att dra upp en 19.3 kilos gädda på 129 cm, det är MÄKTIGT!

Tyvärr så hade jag min jobbtelefon på mig, utan kamera. Och min broder hade lämnat kvar sin i bilen för att han inte vill bli störd under sin fritid. Jag säger då det, dra åt h*lvete vad kul det var!

Fiskespö: Catana AX 300 H (Shimano) :)
Banned
Jun 17 2010 03:17pm
Quote (F4ILUR3_2000 @ 17 Jun 2010 23:01)
Var och fiskade för 2 helger sedan här i Boden, Norrland - eller ja, strax utanför Boden, i Mockträsk som det heter.
Jag och äldstbrorsan for ut med båten, kastade ut två stycken fina Pike Catchers med färgerna Grön, Svart och Vit.
Det tog inte länge innan första hugget kom, han tog gäddan ganska hårt och vevade in den till båten, det var en gädda på strax under fem kilogram.
45 minuter senare, nere i en vik så högg det fast i mitt spö, höll på att tappa det i vattnet, den lilla elmotorn som drev vår båt framåt drog en kraftig vänstersväng pga "botten nappet".
Stängde av motorn och jag började veva in, hade slirbromsen ganska hårt åtdragen, så det var i princip som att bara dra båten framemot stället där jag "satt fast", väl där framme så började jag slita och ha mig, rycka i spöt i hopp om att draget skulle släppa.
Släppte lite på slirbromsen och drog ut lite lina för att jag skulle ta mig en kopp kaffe efter allt slitande.
Rätt som det var så rusade min lina iväg, och jag tänkte "Herregud, en riktig trofé har jag på!" Jag kämpade på utav bara f*n! Linan rusade, jag vågade inte dra åt slirbromsen, så den fick rusa bäst den ville, jag hade ca 5 meter lina kvar på rullen innan jag vågade ge mig på att försöka få in den till båten. Det gick som smort, tills den kom fram till båten, då dök den ner på botten och stack iväg med kanske 60-70 meter lina! "JOBBIGT!" Jag säger då det, det var väl spenderade 60 minuter av mitt liv, för att dra upp en 19.3 kilos gädda på 129 cm, det är MÄKTIGT!

Tyvärr så hade jag min jobbtelefon på mig, utan kamera. Och min broder hade lämnat kvar sin i bilen för att han inte vill bli störd under sin fritid. Jag säger då det, dra åt h*lvete vad kul det var!

fyfan.. 19,3 tror svenska rekordet är 19,33 innan dem tog bort det gamla rekordet som var något på 22+

du lär kunnat få riktigt feta priser för den fisken om du hade haft kamera, men grym historia iaf :D GRATZ!
Member
Gold: 0.00
Jun 17 2010 03:22pm
Quote (ddown @ Jun 17 2010 10:17pm)
fyfan.. 19,3 tror svenska rekordet är 19,33 innan dem tog bort det gamla rekordet som var något på 22+

du lär kunnat få riktigt feta priser för den fisken om du hade haft kamera, men grym historia iaf :D GRATZ!

Jo jag tror det var typ 19.33 jag också!

Jo, men saken är den att hade jag nu fått en bild på den dära gäddan publicerad i tidningen, så hade Mockträsk varit sönderfiskat på c.a ett år!
Så på ett sätt så är jag glad att jag inte hade kamera med mig :)
Member
Gold: 1,212.00
Jun 18 2010 09:10am
Quote (F4ILUR3_2000 @ Jun 17 2010 09:01pm)

Sounds fake tbh^^
Member
Gold: 26,189.00
Jun 18 2010 01:04pm
Quote (SockerNiklas @ 18 Jun 2010 17:10)
Sounds fake tbh^^

Helt klart, 100% fake.

Quote (ddown @ 17 Jun 2010 23:17)

Känner han som hade det gamla rekordet, han bor i Kumla btw.
Go Back To Svenska Topic List
Prev14344454647134Next
Add Reply New Topic New Poll