d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > == League Of Legends ==
Prev14284294304314321131Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 14,002.78
Jul 17 2011 11:31am
Quote (031 @ Jul 17 2011 06:27pm)
Och vad fan tror du inte jag får i mina games då?
3 feedar 1 lämnar och jag ensam, svårt att vinna då, eller?

du kan få lire ett ranked med mitt acc om du tror att du e så jävla pro

sa aldrig att jag var pro ^^
Member
Gold: 3,472.97
Jul 17 2011 11:52am
Quote (Litttle_Brother @ 17 Jul 2011 18:01)
men det stämmer ju inet?

Det är i början det är mest risky egentligen, för då börjar ALLA (både de bästa o de sämsta) på samma elo, på samma rating.

Och även fast jag spelar carry och försöker bära, så är jag inte hur bra som helst. Om man har 1 leaver och 1 feeders, och bara 2 vettiga som kan spela förutom en själv och motståndarlaget är bra, så är det ju 3v6 game, inte lätt och vinna.
Så solo ranked är egentligen lotto, får du det bra laget på din sida vinner du, om motståndarna får det, förlorar du. Så det är tur eller otur som gäller. Det enda sättet man kan påverka på är om man har 2 EXTREMT bra spelare som kör duo-ranked
som kan bära laget så länge dem inte är totala idioter och åtminstone halvbra.

Säger det återigen.

Carry är svårt att dra upp elo med då folk INTE vet vad din champion är kapabel till att göra. Ja, folk är mentalt efterblivna och tror att en support ska ha smite och revive och ska dö i en teamfight så soraka kan göra ulti i stan.

Därför spelar man något som kan köra solo, alternativt - en off/tanky dps top (renek/ww/irelia är bra) som man kan tåla lite skit från och även mata ut skada, alla dom 3 har ju "healing" också, vilket man kan LÄTT lura folk i den elo till att du blir divad eller dom.

Vad jag gjorde helt enkelt var under min 1200-1400 elo på d0 var att köra en Champion som gick att bursta ner folk med. Jag kände att under ett teamfight varav sig det var 5v5 eller 3v4 så ville jag ha en som kunde dra ner fort.
Jag var mycket medveten om att jag var tvungen att vara på flera ställen samtidigt för att hjälpa dom och kunna överleva.

Jag valde : Kassadin

Q = silence, kan interuppta ultis/mkt skada, etc etc
W = Slow, teamet kan jaga/springa ifrån om dom håller på att dö
E = mata upp så du har W redo 24/7, ta blå så är det bara att spamma
R = Ganka lanes, överlev/diva/fly lätt.

Kassadin tycker jag är en UTMÄRKT ap nuke att bära elo hell i, även TF och Nidalee.

GL&HF.

This post was edited by Marcusd0 on Jul 17 2011 11:53am
Member
Gold: 1,119.20
Jul 17 2011 12:39pm
Quote (Marcusd0 @ 17 Jul 2011 19:52)
Säger det återigen.

Carry är svårt att dra upp elo med då folk INTE vet vad din champion är kapabel till att göra. Ja, folk är mentalt efterblivna och tror att en support ska ha smite och revive och ska dö i en teamfight så soraka kan göra ulti i stan.

Därför spelar man något som kan köra solo, alternativt - en off/tanky dps top (renek/ww/irelia är bra) som man kan tåla lite skit från och även mata ut skada, alla dom 3 har ju "healing" också, vilket man kan LÄTT lura folk i den elo till att du blir divad eller dom.

Vad jag gjorde helt enkelt var under min 1200-1400 elo på d0 var att köra en Champion som gick att bursta ner folk med. Jag kände att under ett teamfight varav sig det var 5v5 eller 3v4 så ville jag ha en som kunde dra ner fort.
Jag var mycket medveten om att jag var tvungen att vara på flera ställen samtidigt för att hjälpa dom och kunna överleva.

Jag valde : Kassadin

Q = silence, kan interuppta ultis/mkt skada, etc etc
W = Slow, teamet kan jaga/springa ifrån om dom håller på att dö
E = mata upp så du har W redo 24/7, ta blå så är det bara att spamma
R = Ganka lanes, överlev/diva/fly lätt.

Kassadin tycker jag är en UTMÄRKT ap nuke att bära elo hell i, även TF och Nidalee.

GL&HF.

problemet med detta är att E är force pulse som slowar och gör skada ;PPp , och W är den du ska sitta å spamma (netherblade)

jag tycker det går alldeles utmärkt att bära games med t.ex en carry, spelade med en trolljanna som gav fb på 2 minuter, pushade lanen hela tiden med Q. första gången jag såg henne ge shield var på lvl 13.
fick 7-1-9 med ashe och mest creeps på laget den matchen.

This post was edited by Nickeee on Jul 17 2011 12:42pm
Member
Jul 17 2011 01:17pm
Quote (Nickeee @ 17 Jul 2011 20:39)
problemet med detta är att E är force pulse som slowar och gör skada ;PPp , och W är den du ska sitta å spamma (netherblade)

jag tycker det går alldeles utmärkt att bära games med t.ex en carry, spelade med en trolljanna som gav fb på 2 minuter, pushade lanen hela tiden med Q. första gången jag såg henne ge shield var på lvl 13.
fick 7-1-9 med ashe och mest creeps på laget den matchen.

Tackar Nicke.

Det går skitbra om man är bra med carry, med det finns bara 2 bra carrys på svenska forumet och du är en av dem Nicke. (eller?)
Member
Gold: 30.10
Jul 17 2011 02:25pm
Quote (Marcusd0 @ Jul 17 2011 08:17pm)
Tackar Nicke.

Det går skitbra om man är bra med carry, med det finns bara 2 bra carrys på svenska forumet och du är en av dem Nicke. (eller?)

ja, och kan man göra det som nicke beskrev hamnar man inte i ELO-hell
Member
Gold: 2,069.00
Jul 17 2011 03:01pm
Nu skrev ni mycket, men jag håller delvis med det Marcus sa.

Ska köra ett ranekd nu innan jag lägger mig o se hur matchen blir, ska säga hela matchen sen + lägga upp print på end screen.

Nuvarande elo: 1057

Om jag kör tank/support/mage/carry får vi se, tänker inte picka carry om jag är sist o välja så vi står utan tank t ex.
Member
Gold: 2,069.00
Jul 17 2011 04:49pm
Ok, jag blev fjärde pick, och då hade vi catilyn, udyr, nasus, swain, orkade ej picka tank pga vi har redan 2 offf tanks, och udyr och nasus är offtank/ad då samt är catiyln också ad, så jag kör vlad ap, så har vi 2 ap.
2 Med skin på varje lag, random fakta kanske men iaf! Så lagen bestod av följande:

Vårat:
  • Vladimir (jag)
  • Catilyn
  • Udyr
  • Nasus
  • Swain

Deras:
  • Shen
  • Cassiopea
  • Alistar
  • Kassadin
  • Twitch

Early: Jag kör mot cassiopea mid, ganska jämt i början, men direkt jag blir lvl 5-6 börjar jag äga henne, samt gankar udyr ofta och tidigt på våra lanes.
Han gankar bra så vi får några kills på det. Nasus håller top sådär, får en kill men dör 2-3 ggr. Han är dock solo vs 2. (Twitch shen)
Jag går också o gankar ofta när jag har push/har dödat cassiopea, hjälper catilyn bot att få kills.
Dem gör inte så mycket förutom att deffa sina lanes.

Mid: Vi äger dem senare mid game i team fights, o blir lite övermodiga ibland o dör lite, men inge drastiskt händer.
Vi tar alla drakar typ, jag wardar lite grann också. Vi har alltså mer push och mer map control. Dem försöker
sig på nån "Last-stand-push" en gång men dem failar och 2 dör resten backar.
Vi pushar på, deras twitch är sämst. Sen till slut surrendar dem när vi är inne i deras bas, jag o catilyn bar gamet kan man säga.

Mitt gear och varför: Fick nice early feed typ och ville bygga defensiv vlad med mkt hp, så körde warmogs sen mejais och hextech revolver, som jag sen upgraderade till will of the ancients.
Fick MASSA hp av warmogs, mycket liv reg också, fick nice med stacks av mejais, dog sällan pga warmogs och wota. (20 stacks i slutet på mejais)
Hade inga färdiga boots men hann aldrig backa typ dem sista 5-10 minuterna eller nåt sånt, hade 3,5k guld i slutet, skulle köpt färdiga skor och typ rylais sen börjat på rabadon.

Kort utvärdering av gamet: Inga idioter på mitt lag för ovanlighetens skull, bra catilyn, bra junglare (udyr), bra vlad (mig mid), okej nasus och en okej swain.
Dem hade twitch som var sämst, kassa feeda lite men hade mkt deaths pga han var target för oss typ. Shen var rätt bra, alistar med, kassa var sådär och cassiopea sådär.
Men det är sällan jag får såna här games, om jag hade fått rätt bra lag hela tiden hade jag nästan alltid vunnit i ranked.

This post was edited by Litttle_Brother on Jul 17 2011 04:50pm
Member
Jul 17 2011 05:14pm
@above, du failade hårt med last pick.

Då ni redan hade AP, och en swain som ska lana är det helt korkat. Inte konstigt att Swain spelade "okej" då han klämmer på 52cs.
Dessutom hade dom ingen junglare top så vad skall man förvänta sig av honom. Ändå hade han #2 farm.

Din build har vi redan snackat om.

Ni vann - pga junglar och cassio feeda imo.

Member
Gold: 1,119.20
Jul 17 2011 05:25pm
Mitt gear och varför: Fick nice early feed typ och ville bygga defensiv vlad med mkt hp

en defensiv build innehåller absolut inte mejais LOL :D

Quote (Marcusd0 @ 18 Jul 2011 01:14)
@above, du failade hårt med last pick.

Då ni redan hade AP, och en swain som ska lana är det helt korkat. Inte konstigt att Swain spelade "okej" då han klämmer på 52cs.
Dessutom hade dom ingen junglare top så vad skall man förvänta sig av honom. Ändå hade han #2 farm.

Din build har vi redan snackat om.

Ni vann - pga junglar och cassio feeda imo.

dessutom att kassadin och alistar gick bot, ingen av dom kan direkt farma mot caitlyn.

This post was edited by Nickeee on Jul 17 2011 05:30pm
Member
Gold: 30.10
Jul 17 2011 05:29pm
Quote (Nickeee @ Jul 18 2011 12:25am)
Mitt gear och varför: Fick nice early feed typ och ville bygga defensiv vlad med mkt hp

en defensiv build innehåller absolut inte mejais LOL :D

en nasus som farmat med E är en värdelös nasus

mkt variabler xddd

Go Back To Svenska Topic List
Prev14284294304314321131Next
Add Reply New Topic New Poll