Ok, jag blev fjärde pick, och då hade vi catilyn, udyr, nasus, swain, orkade ej picka tank pga vi har redan 2 offf tanks, och udyr och nasus är offtank/ad då samt är catiyln också ad, så jag kör vlad ap, så har vi 2 ap.
2 Med skin på varje lag, random fakta kanske men iaf! Så lagen bestod av följande:
Vårat:- Vladimir (jag)
- Catilyn
- Udyr
- Nasus
- Swain
Deras: - Shen
- Cassiopea
- Alistar
- Kassadin
- Twitch
Early: Jag kör mot cassiopea mid, ganska jämt i början, men direkt jag blir lvl 5-6 börjar jag äga henne, samt gankar udyr ofta och tidigt på våra lanes.
Han gankar bra så vi får några kills på det. Nasus håller top sådär, får en kill men dör 2-3 ggr. Han är dock solo vs 2. (Twitch shen)
Jag går också o gankar ofta när jag har push/har dödat cassiopea, hjälper catilyn bot att få kills.
Dem gör inte så mycket förutom att deffa sina lanes.
Mid: Vi äger dem senare mid game i team fights, o blir lite övermodiga ibland o dör lite, men inge drastiskt händer.
Vi tar alla drakar typ, jag wardar lite grann också. Vi har alltså mer push och mer map control. Dem försöker
sig på nån "Last-stand-push" en gång men dem failar och 2 dör resten backar.
Vi pushar på, deras twitch är sämst. Sen till slut surrendar dem när vi är inne i deras bas, jag o catilyn bar gamet kan man säga.
Mitt gear och varför: Fick nice early feed typ och ville bygga defensiv vlad med mkt hp, så körde warmogs sen mejais och hextech revolver, som jag sen upgraderade till will of the ancients.
Fick MASSA hp av warmogs, mycket liv reg också, fick nice med stacks av mejais, dog sällan pga warmogs och wota. (20 stacks i slutet på mejais)
Hade inga färdiga boots men hann aldrig backa typ dem sista 5-10 minuterna eller nåt sånt, hade 3,5k guld i slutet, skulle köpt färdiga skor och typ rylais sen börjat på rabadon.
Kort utvärdering av gamet: Inga idioter på mitt lag för ovanlighetens skull, bra catilyn, bra junglare (udyr), bra vlad (mig mid), okej nasus och en okej swain.
Dem hade twitch som var sämst, kassa feeda lite men hade mkt deaths pga han var target för oss typ. Shen var rätt bra, alistar med, kassa var sådär och cassiopea sådär.
Men det är sällan jag får såna här games, om jag hade fått rätt bra lag hela tiden hade jag nästan alltid vunnit i ranked.
This post was edited by Litttle_Brother on Jul 17 2011 04:50pm