Quote (SCXiao @ 17 Aug 2019 10:24)
pm Teposen, om inte han kan hjälpa dig så kan du ju alltid kontakta din bank för ekonomisk rådgivning
jag har pmat både teposen, din mamma och banken. dom ska ringa upp mig, tänkte höra då om ett samlingslån då jag har 3 olika lån atm. billån, kreditkort, privatlån. frågan är om jag kan spara något på det. skulle dock kännas bättre att betala 1 räkning istället för 3 lol
Quote (Disturbedxx @ 17 Aug 2019 10:26)
Vi amorterar så lite som möjligt då jag vet att huset i sig stiger i värde varje dag.
Bättre att skaffa en buffert utöver kreditkort.
Vi har 2st leasade bilar för vi blev trötta på att laga gammal skit. #bekymmersfrittbilägande
Hus/lån
Bilar
El/vatten
Hbo/netflix/fiber/spotify
Mobiler
Diesel
Tror vi har fasta kostader på ca 25k. Vi har ca 79k brutto in i månaden så vi klarar oss. Men det är frugan som drar det stora lasset! :lol: Vi har ganska nyligen flyttat in i huset och har inte riktigt fått fram vad faktiska kostnader ligger på men målet är att spara minst 10k i månaden.
okej men är ni säker på att era sparade pengar stiger mer än vad ni skulle kunna minska räntekostnaderna mha amortering? har ni kollat upp sånt eller kör ni bara på det för att alla andra gör så?
har också varit inne på att leasa bil, till och från typ varannan dag i två år lol. faktum är att det är dyrare att köra en nyare bil. men jo, bekymmersfritt är ju värt en del! detta minskar ju t.ex. behovet att ett buffertkonto.