d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1424842494250425142525001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 457,914.30
Jun 28 2013 04:19am
Quote (Svartermetalisk @ 28 Jun 2013 11:56)
Svartermetalisk presenterar, "Vet ni vilka som kan äta skit: Del 3"

Folk som ringer och frågar efter något men VÄGRAR komma till skott.

Följande konversation har jag hela tiden:

"JAMEN HALLÅ detta är yvonne nilsson (vem i helv..?) som talar, nu är det så att jag hörde ett program på radion igår klockan 18 med han charmiga fan heter han... mmhmmmmhmhmmh JOJUSTE han Klas mm det var klas på Radion

-Tack för info käre Yvonne men vad heter låten du ska ha?

Jajuste ja dom spelade låten där precis efter 18 oc....

-Vad heter låtjäveln?

...den var såbra det var med en jazzsångerska från tidigt 1900tal har du något sådant?

-VAD HETER LÅTJÄVELN?

"Jo den heter "XXX av YYY""

-AAnee det är inget jag har tyvärr

"AAMEN GUD VAD SYND DEN SOM VAR SÅ BRAAAAAA"

lololol jag får nog börja dra lite sköna storys om när jag jobbar som produktdemonstratör ute i diverse matbutiker :D.

Typ står o bjuder på korv inne på coop - kommer fram lirare som jobbat 30 år i korvstoppningsbranschen, frågar allt möjligt om korven, pratar industripolitik osv. Rätt tschön ändå.
Jobbigt med folk som typ "Jaha har du inte gjort korven själv?!?!?!?!?!" eller "Är korven dansk? I danmark...." följt av föreläsning om hur vidrig danmarks boskapshållning av grisar är (sant förvisso) som för att ge mig dåligt samvete? :cry:

Pensionärer gillar att snacka om allt möjligt off-topic.
IRL kan man inte dra TL;DR :(
Member
Gold: 2,069.00
Jun 28 2013 04:20am
Quote (Svartermetalisk @ 28 Jun 2013 11:56)
Svartermetalisk presenterar, "Vet ni vilka som kan äta skit: Del 3"

Folk som ringer och frågar efter något men VÄGRAR komma till skott.

Följande konversation har jag hela tiden:

"JAMEN HALLÅ detta är yvonne nilsson (vem i helv..?) som talar, nu är det så att jag hörde ett program på radion igår klockan 18 med han charmiga fan heter han... mmhmmmmhmhmmh JOJUSTE han Klas mm det var klas på Radion

-Tack för info käre Yvonne men vad heter låten du ska ha?

Jajuste ja dom spelade låten där precis efter 18 oc....

-Vad heter låtjäveln?

...den var såbra det var med en jazzsångerska från tidigt 1900tal har du något sådant?

-VAD HETER LÅTJÄVELN?

"Jo den heter "XXX av YYY""

-AAnee det är inget jag har tyvärr

"AAMEN GUD VAD SYND DEN SOM VAR SÅ BRAAAAAA"

hahahahahahaha

började skratta som fan redan här :D
Member
Gold: 30.00
Jun 28 2013 04:31am
Quote (Snigelfis @ Jun 28 2013 11:58am)
Jag måste ju bara ringa dig nu och fråga något liknande bara för att se dig brinna av här och göra din fredag:D

Om det ringer någon och ska ha Japanpressade Van Halen promos så vet jag att behärska mig :P

Quote (SpAz. @ Jun 28 2013 12:19pm)

Amen brother

Member
Gold: 93.30
Jun 28 2013 04:35am
Quote (Svartermetalisk @ 28 Jun 2013 12:31)
Om det ringer någon och ska ha Japanpressade Van Halen promos så vet jag att behärska mig :P

Amen brother

Ja jag kommer ju knappast komma på något annat när jag väl sitter i luren med dig så cover = blown:P
Member
Gold: 2,166.62
Jun 28 2013 04:59am
Quote (SpAz. @ 28 Jun 2013 12:19)
lololol jag får nog börja dra lite sköna storys om när jag jobbar som produktdemonstratör ute i diverse matbutiker :D.

Typ står o bjuder på korv inne på coop - kommer fram lirare som jobbat 30 år i korvstoppningsbranschen, frågar allt möjligt om korven, pratar industripolitik osv. Rätt tschön ändå.
Jobbigt med folk som typ "Jaha har du inte gjort korven själv?!?!?!?!?!" eller "Är korven dansk? I danmark...." följt av föreläsning om hur vidrig danmarks boskapshållning av grisar är (sant förvisso) som för att ge mig dåligt samvete? :cry:

Jag jobbar på ett äldreboende och jag intygar detta inlägg
Member
Gold: 457,914.30
Jun 28 2013 05:04am
Ja det är nog ett faktum att pensionärer gärna tar chansen att snacka om både grötvanor, barnbarnets nya hund och att korvmojen faktiskt låg på andra sidan gatan och inte som nu, på 70-talet.
Men vad fan det kan dom ensamma stackarna ha, jag brukar alltid vara engagerad och trevlig med dom, snacka ett par minuter. Det är ju lite roligt också att få inblick i en gammal främlings vardag.
Har man gjort deras dag lite trevligare har man gjort en bra insats för mänskligheten tkr jag.

mvh white knight spaz
€: om man nu har ett jobb som tillåter detta, annars förstår jag om det är riktigt frustrerande med tidspress osv. Typ mcdonalds kassa :-D

This post was edited by SpAz. on Jun 28 2013 05:06am
Member
Gold: 259.62
Jun 28 2013 05:15am
Quote (SpAz. @ 28 Jun 2013 13:04)
Ja det är nog ett faktum att pensionärer gärna tar chansen att snacka om både grötvanor, barnbarnets nya hund och att korvmojen faktiskt låg på andra sidan gatan och inte som nu, på 70-talet.
Men vad fan det kan dom ensamma stackarna ha, jag brukar alltid vara engagerad och trevlig med dom, snacka ett par minuter. Det är ju lite roligt också att få inblick i en gammal främlings vardag.
Har man gjort deras dag lite trevligare har man gjort en bra insats för mänskligheten tkr jag.

mvh white knight spaz
€: om man nu har ett jobb som tillåter detta, annars förstår jag om det är riktigt frustrerande med tidspress osv. Typ mcdonalds kassa :-D

det är väl inte white knight, bara allmänt genuint beteénde?
Member
Gold: 93.30
Jun 28 2013 05:17am

mvh white knight spaz

Mötte förövrigt en gubbe som var hur trevlig som helst på Oxenstiernsgatan / SVT / SR när jag klivit av ett nattpass runt 07:00.

Han stod vid busshållplatsen och jag vet inte hur vi kom in på det men han hade haft en lägenhet i gamla stan sedan hedenhös.

Enligt egen utsago hade ingen velat bo i innerstaden under den tiden så med dåtidens mått mätt hade Lgh gått för vrakpriser.

Han sålde den för 12.000.000 SEK. Antar att han gått med vinst..
Member
Gold: 2,069.00
Jun 28 2013 05:24am

mvh white knight spaz

100% agreed med spaz den vettiga.
Member
Gold: 30.00
Jun 28 2013 06:04am
Jesper kan ha rätt här

Grejen är att jag har ett serviceyrke men jag gillar inte människor, jag gillar skivor och jag gillar musik

därför blir det ibland en del intressanta krockar antar jag :P

Go Back To Svenska Topic List
Prev1424842494250425142525001Next
Closed New Topic New Poll